Er is mij gevraagd om een aantl foto's te maken van een vakantiehuisje voor op een internetpagina. Hebben jullie tips?
Ik ga voor een klein diafragma (F16 o.i.d.?) met statief zodat alles scherp is in het huis.
Ik heb de beschikking over een D50 met sb800 en 18-70 objectief of de 50mm 1.8 maar dat is te weinig groothoek denkik.
Groetjes Roland
Vakantiehuisje
Eventueel kan je om de groothoek te bereiken een panorama schieten en aan mekaar prutsen.
Juist voor binnen is dan een statief, en liefst 1 die om het "nodal point" van je lens draait wel prettig.
Gewoon veel schieten vanuit verschillende hoeken, zodat je later de mooiste kunt uitzoeken. Let er wel even op dat je camera niet op het heldere raam op de achtergrond de belichting bij stelt. Dat is lastig achteraf goed te krijgen.
Juist voor binnen is dan een statief, en liefst 1 die om het "nodal point" van je lens draait wel prettig.
Gewoon veel schieten vanuit verschillende hoeken, zodat je later de mooiste kunt uitzoeken. Let er wel even op dat je camera niet op het heldere raam op de achtergrond de belichting bij stelt. Dat is lastig achteraf goed te krijgen.
Het is vrij aardig gelukt vind ik zelf.
Ik heb inderdaad een panorama gemaakt en met autostitch aan elkaar geplakt.
Een objectief aanschaffen voor 1 keer liefdadigheid vind ik wat ver gaan.
Ik heb alle foto's met de hand ingesteld (M voorkeuze)
Wat is het nodal point van een objectief? Is dat het midden of de plaats van de sensor? Ik heb hem nu gewoon gedraait op mijn statiefje maar dat geeft wel iets vertekening.
Groetsels Roland
Ik heb inderdaad een panorama gemaakt en met autostitch aan elkaar geplakt.
Een objectief aanschaffen voor 1 keer liefdadigheid vind ik wat ver gaan.
Ik heb alle foto's met de hand ingesteld (M voorkeuze)
Wat is het nodal point van een objectief? Is dat het midden of de plaats van de sensor? Ik heb hem nu gewoon gedraait op mijn statiefje maar dat geeft wel iets vertekening.
Groetsels Roland