Groet Bert
Ik krijg, dit lezend, toch stellig de indruk dat je niet helemaal scherp hebt wat er precies gebeurt is. Er zijn legio niet-clubleden die ieder op zijn eigen manier van alles bijdragen aan de waarde van dit forum. Zo ook degene op wie jij duidt. termen als "recht hebben" en "druk zetten" zijn eerder stigmatiserend dan dat ze recht doen aan wat er aan de hand is.Nikkormaat schreef:Daarom ook verbazing vanwege het feit dat een forumlid dat er bewust voor heeft gekozen geen clublid te zijn, desondanks meent het recht hebben om de moderators onder druk te mogen zetten om zijn idee te gaan / laten uitvoeren.
Absoluut wijzen er vingers naar mezelf. Ik schrijf ook nergens dat dat niet zo zou zijn. Iedereen in een discussie heeft altijd een bijdrage aan het resultaat - positief of negatief. Dus nee, er ontsnapt (in dit opzicht) niets aan mijn aandacht.Nikkormaat schreef:@ Marco Eos 70DAls je met een vinger naar een ander wijst, wijzen er drie naar jezelf! Zoals bij de bekende vergelijking van de splinter en de balk in het oog. Helaas is dit in de escalerende discussie aan de aandacht ontsnapt.En ja, fatsoen en respect mag je van iedereen verwachten, Maar zéker van crewleden. Noblesse oblige...
Waarom Noblesse Oblige ? Want daar heeft het mijns inziens bij de moderatoren niet aan ontbroken. Het siert hen dat zij zich na zoveel beschuldigingen en grof taalgebruik over zich heen te hebben gekregen, niet tot eenzelfde houding lieten verleiden.
Ik zie dat hetzelfde als jij, Skippy. Apparatuur is gereedschap ten bate van de foto, meer niet. Maar niet iedereen denkt er zo over, en het staat zelfs anders in de statuten. Zie ook dit draadje (en er zijn er nog veel meer te vinden over hetzelfde onderwerp).Skippy schreef:Ik zie de apparatuur en techniek in dienst van het eindresultaat nml. een foto. Overigens zijn helaas de bijdragen op dit forum qua apparatuur en techniek de laatste jaren tanende. De oudgedienden op dit forum herinneren zich de tijd van circa 10-15 jaar geleden met interessante bijdragen van mensen als Léon Obers, Michael Damen en anderen. Gelukkig heeft Vincent de afgelopen paar jaar berichten geplaatst die laten zien wat je met een mooi objectief aan resultaten kunt behalen.MarcoEos70D schreef:Laten we wel wezen: dit is voornamelijk een apparatuur- en techniekforum, en veel minder een fotoforum. In die laatste categorie zijn er veel betere, andere opties
Dat ben ik 100% met je eensSkippy schreef:Op andere forums en m.n. social media zoals Instagram waar je foto's plaatst blijft de feedback vaak beperkt tot likes, het is veel leuker om gericht commentaar te ontvangen of te geven. Dat is voor mij de meerwaarde van posten van foto's op dit forum.
heel wat nachtjes geslapen, de stellingen zijn nog steeds zwart/wit.Bert vD schreef:Jij verwoordt het weer goed Vincent. Allemaal even een /twee nachtjes er over slapen en dan kijken of de stellingen nog steeds zo zwart-wit zijn. Ik denk…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk