Sneeuw in Maarssen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Rivfader

Sneeuw in Maarssen

Bericht door Rivfader » di jan 08 2008 1:33 pm

Ach het is maar een foto...

Afbeelding

50mm
s: 1/1250
f: 3,2
ISO: 100

Alle kritiek is van harte welkom!

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jan 08 2008 1:36 pm

Valt nog mee dat er water in de sloot zit :) effe zonder dollen, hij oogt erg scheef. Waarom heb je gekozen voor een groot diafragma van f/3,2? Bij landschappen zoals deze is het gebruikelijk om een klein diafragma te gebruiken vanwege de grote scherptediepte. Meeste lenzen zijn ook op hun scherpst bij een diafragma vn f/8 - f/11. Er was voldoende licht dus dat had makkelijk gekund.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

mikemix

Bericht door mikemix » di jan 08 2008 1:39 pm

Aan die boom rechts te zien valt dat "scheve" nog wel mee,
alleen waarom niet liggend geschoten?

EDIT

Liggend bedoel ik figuurlijk dus :)
Of als landscape...
Laatst gewijzigd door mikemix op di jan 08 2008 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di jan 08 2008 1:41 pm

Ben het met Martijn's opmerkingen eens, vind het echter verder wel een mooie foto qua kleur.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Rivfader

Bericht door Rivfader » di jan 08 2008 2:31 pm

over diafragma helemaal gelijk... zat ik ook later mee... toen baalde ik... maargoed... niet liggend gemaakt omdat de sneeuw begon te smelten op dat tijdstip en had geen zin om nat te worden :D zat er wel aan te dneken :D

grapje uiteraard :D wilde de weerspiegeling wat verder erop krijgen en de hele bomen

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » di jan 08 2008 2:39 pm

Ik had deze wel liggend genomen om het diepte effect nog meer te krijgen..

zie de scheefheid alleen in 1 boomtop maar dat komt door de zwaartekracht volgens mij :)
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » di jan 08 2008 4:14 pm

Ik zie dat scheve niet zo.
Maar ik vind dat grote stuk water wel erg zwaar onderaan de foto. Ik zou er een stuk afknippen, zodat de oever uit de hoek van de foto wegloopt. En als je dan toch aan het croppen bent, dan zou ik de foto ook vierkant maken, dat verdeelt de foto ruwweg in drie driehoeken: water, land (en bomen) en lucht.
Dat je een stuk weerspiegeling en een boomtop mist, doet dan volgens mij geen afbreuk aan de compositie.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Rivfader

Bericht door Rivfader » di jan 08 2008 5:12 pm

Roelof schreef:Ik zie dat scheve niet zo.
Maar ik vind dat grote stuk water wel erg zwaar onderaan de foto. Ik zou er een stuk afknippen, zodat de oever uit de hoek van de foto wegloopt. En als je dan toch aan het croppen bent, dan zou ik de foto ook vierkant maken, dat verdeelt de foto ruwweg in drie driehoeken: water, land (en bomen) en lucht.
Dat je een stuk weerspiegeling en een boomtop mist, doet dan volgens mij geen afbreuk aan de compositie.
helemaal gelijk roelof :D ik zal voortaan verder kijken dan mijn neus lang is :D

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”