Haha dat is exact waarom macro zo leuk isPatrick schreef:Die mini-diertjes zijn vrijwel altijd heel boeiend om te zien. Apart is dat toch! Kleine dieren lijken ingewikkelder in elkaar te zitten dan grote!
De reactie van m'n dochter wat exact dat!pimmetje schreef:Gatver. Mooie foto.
Nee, niet gezwommen. Blijkbaar een larve die de weg kwijt was...pveenstra schreef:Ik dacht dat libellelarven in het water zaten. Dat ze vlak voor het ontpoppen op een stengel omhoog kropen.
Net gezwommen?
Grappig beestje, mooie foto, maar zeker geen larve van een libel of juffer.MarcoEos70D schreef:Tijdens mijn vakantie in Italië kwamen we dit diertje (een larve van een libelle) op de arm van mijn zoontje tegen. Slechts 3 à 4 mm groot, maar nadat hij 'm op de tuintafel had gedeponeerd, bleek het door de ogen van de macrolens een waar monstertje te zijn![]()
Dank! En je zet inderdaad gelijk iets recht: het bleek inderdaad niet de larve van een libelle, maar de nimf van de Stictocephala bisonia (beter bekend als bizoncicade) te zijn.Boem schreef:Beetje laat, maar ik denk eigenlijk dat het geen larve van een libelle is maar van een (als nimf nog vleugelloze) doorncicade.
Close genoeg om mij verder te helpenBoem schreef:Ah, dus ik was close but not quite.