objectieven
objectieven
Ik kocht een body van Nikon D70s. Daarop plaatste ik de kitlens van het analoge toestel 605.
Tijd voor verbetering, dacht ik.Is er een lens die inhet Nikongamma steekt, waarmee men vrij gemakkelijk zonder al het lenzengewissel, een vrij groot bereik heeft? Is de Nikon 55-200 VR ideaal?
Tijd voor verbetering, dacht ik.Is er een lens die inhet Nikongamma steekt, waarmee men vrij gemakkelijk zonder al het lenzengewissel, een vrij groot bereik heeft? Is de Nikon 55-200 VR ideaal?
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het hangt natuurlijk van je budget af en wat je wil maar een 18-200 objectief is voor jouw doel denk ik een prima objectief. Deze heeft ook VR = VibratieReductie.ebra schreef:Dag Skippy,
Blij met je verwelkoming!!
Ik had vroeger een F605 met een lens AF 35-7O. Misschien zijn de digitale lenzen beter geschikt. Ik zoek feitelijk een multifunctionele lens.
Bedankt voor je suggesties
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Beste Ebra,
Welkom op ons forum. Voor een gerichter advies is het handig als je aangeeft wat je zoal fotografeert en waarom je objectieven wisselt. Elk objectief heeft zo zijn eigen optimale gebruik, dus hoe meer we weten over dat gebruik hoe beter we je kunnen helpen.
Groeten,
Marnix
Welkom op ons forum. Voor een gerichter advies is het handig als je aangeeft wat je zoal fotografeert en waarom je objectieven wisselt. Elk objectief heeft zo zijn eigen optimale gebruik, dus hoe meer we weten over dat gebruik hoe beter we je kunnen helpen.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Het blijft natuurlijk een centen kwestie.
Ik had hem op mijn D50 en was heel tevreden.
Nu op mijn nieuwe d300 ben ik er alleen maar nog meer tevreden over. Heel scherp en ook heel belangrijk altijd de goeie lens (brandpuntsafstand) op je camera in onverwachte situaties.
In de afgelopen vakantie is ie vrijwel niet van mijn camera af geweest.
Welke lens hebben we het over? De 18-200VR!!
Hier een paar voorbeelden op een dagje uit:
18 mm (let op iso ingesteld op 3200)

80 mm

135 mm

200 mm

Nog drie foto's onder ongeveer dezelfde omstandigheden:
18 mm

135 mm

en nog een keer 200 mm

Ik denk dat deze twee series je een goed beeld van de kwalitet maar niet in het minst ook van de veelzijdigheid van deze lens geven.
Voor het totale bereik van 18-200 biedt deze enkele lens zeker net zoveel kwaliteit als een combinatie van twee andere lenzen voor eenzelfde totaalprijs.
Succes met je keuze,
Groet Cor
Ik had hem op mijn D50 en was heel tevreden.
Nu op mijn nieuwe d300 ben ik er alleen maar nog meer tevreden over. Heel scherp en ook heel belangrijk altijd de goeie lens (brandpuntsafstand) op je camera in onverwachte situaties.
In de afgelopen vakantie is ie vrijwel niet van mijn camera af geweest.
Welke lens hebben we het over? De 18-200VR!!
Hier een paar voorbeelden op een dagje uit:
18 mm (let op iso ingesteld op 3200)

80 mm

135 mm

200 mm

Nog drie foto's onder ongeveer dezelfde omstandigheden:
18 mm

135 mm

en nog een keer 200 mm

Ik denk dat deze twee series je een goed beeld van de kwalitet maar niet in het minst ook van de veelzijdigheid van deze lens geven.
Voor het totale bereik van 18-200 biedt deze enkele lens zeker net zoveel kwaliteit als een combinatie van twee andere lenzen voor eenzelfde totaalprijs.
Succes met je keuze,
Groet Cor