Vogels [verzamel]
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Vogels [verzamel]
Fraai hoor!
- palindroomreinier
- Clublid
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dankuwel heren.
Soms is 500mm een beetje veel;
Waterral (Rallus aquaticus) 3 by Frans Martens, on Flickr
Soms is 500mm een beetje veel;

- palindroomreinier
- Clublid
Grote zaagbek vrouw.
_RJK0005-Verbeterd-NR by Reinier Kok, on Flickr
_RJK0007-Verbeterd-NR by Reinier Kok, on Flickr

Flickr: Palindroomfotografie Reinier Kok
-
- Clublid
Prachtige vogel, jammer dat de scherpte van de eerste foto net niet op het oog ligt.palindroomreinier schreef:Grote zaagbek vrouw.
- palindroomreinier
- Clublid
Dankjewel Frans, het lijkt dat scherpte meer op haar achterlijf/poot zit. De eend vloog wel evenwijdig aan het sensor vlak zodat het oog nog redelijk scherp is, Denk dat de Z9 in de fout ging mogelijk door de onrustige achtergrond. Ook van een natte kop kan de camera soms in de war raken.
-
- Clublid
De Z8 heeft vaak toch ook moeite met onrustige achtergronden, ik ben er nog steeds niet uit wat onder dergelijke omstandigheden de beste instellingen zijn. Want ik heb dan toch het idee dat het niet aan de camera ligt maar aan mijn onkunde.palindroomreinier schreef:Dankjewel Frans, het lijkt dat scherpte meer op haar achterlijf/poot zit. De eend vloog wel evenwijdig aan het sensor vlak zodat het oog nog redelijk scherp is, Denk dat de Z9 in de fout ging mogelijk door de onrustige achtergrond. Ook van een natte kop kan de camera soms in de war raken.
-
- Clublid
Sinds enige tijd ben ik bezig met, wat ik noem, een spreeuwenproject. Het viel mij op dat de spreeuwen erg dol zijn op de vogelpindakaas in de tuin. Ik heb toen in de aanvliegroute, dichtbij de pindakaas, een stok als landingsplek in de grond gestoken. In no time zat er inderdaad een spreeuw op. Die kon ik vanuit de kamer door de open tuindeur zo fotograferen. Omdat ik niet zo tevreden was over het licht heb ik er op een statief vlakbij een led-bouwlamp geplaatst.
Daar moesten de spreeuwen even aan wennen maar blijkbaar vinden ze de pindakaas zo lekker dat ze de lamp voor lief nemen. Het levert theaterachtige foto's op. Het leuke van zo'n project is dat je alle aspecten kunt proberen te perfectioneren, het licht, de achtergrond, de tak maar uiteindelijk blijf je afhankelijk van je modellen. Recent heb ik al 1 foto gepost hieronder 1 van vanmiddag.
Spreeuw (Sturnus vulgaris) 5 k by Frans Martens, on Flickr
Daar moesten de spreeuwen even aan wennen maar blijkbaar vinden ze de pindakaas zo lekker dat ze de lamp voor lief nemen. Het levert theaterachtige foto's op. Het leuke van zo'n project is dat je alle aspecten kunt proberen te perfectioneren, het licht, de achtergrond, de tak maar uiteindelijk blijf je afhankelijk van je modellen. Recent heb ik al 1 foto gepost hieronder 1 van vanmiddag.

- Bert vD
- Nieuwsbrief Redactie
Wat een mooie opzet voor een prachtfoto. Net wat je zegt, theaterachtige uitstraling.
Groet Bert
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Prachtig. Ik ben sowieso een fan van spreeuwen; onderschatte vogeltjes.
- palindroomreinier
- Clublid
Frans, ik denk niet zo zeer aan onkunde. De Z9 is een fijne camera maar nog niet perfect. De instelling vogels is fijn maar bij grotere vogels, zoals reigers, gaat het vaak mis. In die situatie zet ik hem op dieren wat dan een stuk beter gaat. Ik heb vogels en dieren aan een knop toegewezen zodat ik snel kan schakelen.
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Helemaal mee eens, prachtige vogels met die olieachtige glans. Deze staat er heel fraai op.Patrick schreef:Prachtig. Ik ben sowieso een fan van spreeuwen; onderschatte vogeltjes.
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Heel fraai Frans, zo heb ik deze pestvogel eens gefotografeerd met een 500 mm lens met filter er op..

zonder extra licht was het eigenlijk al te donker voor een scherpe foto.

zonder extra licht was het eigenlijk al te donker voor een scherpe foto.
- Ronald53
- Clublid
- Contacteer:
heel geslaagd, en fideel dat je met ons deelt hoe je te werk bent gegaan!Frans Martens schreef:Sinds enige tijd ben ik bezig met, wat ik noem, een spreeuwenproject. --- knip ----
Ik fotografeer, dus ik ben.