1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

Bedankt voor je reactieJJG schreef:De eerste vind ik sterk. Vanwege de man in pak met zn koffer en het stel op de achtergrond.
De overige foto's gebeurt naar mijn idee niet veel behalve mensen die je tegemoet lopen
Thanks Wil.Willem Focus schreef:Hoi Rene
Straatfotografie is een lastige tak van sport voor mij. Ik waag me er niet aan, omdat ik ook een beetje benauwd ben voor de blikken van mensen zoals ik ze op foto 11 zie. En zeker als je met een wat groter formaat camera en lens rondloopt zijn al gauw de blikken wat minder vriendelijk.
Mijn voorkeur foto is dan nr 8, vanwege de ongedwongen houding van de man.
Ik kan wel een beetje jaloers kijken naar een dergelijke serie al is het niet mijn ding.
Groet……Willem
Bedankt voor je reactie.annoh schreef:@TS,
De serie roept wat vragen op:
- Een straatfoto wordt interessanter indien je als fotograaf iets wilt vertellen/iets wilt laten zien met je foto's. Wat wil je vertellen met je foto's?
- Je kiest voor relatief veel scherptediepte? Waarom heb je die keuze gemaakt?
Niet voor iedereenwim hoppenbrouwers schreef:René. Je laat hier heel veel kijkplezier zien. En Z/W geeft het wel een apart sfeertje.
Nee, er zijn geen forum regels aangaande instellingen. Het gaat er, volgens mij, om welke instellingen je kiest om het beeld zo sterk mogelijk te krijgen.Ik werk meestal met zonefocus van ca. 2 meter tot bijna oneindig. Ik vind dat fijn fotograferen in dit soort situaties maar als er wat dat betreft forumregels zijn….
En welke andere instellingen had ik moeten kiezen hier?annoh schreef:... Het gaat er, volgens mij, om welke instellingen je kiest om het beeld zo sterk mogelijk te krijgen.Ik werk meestal met zonefocus van ca. 2 meter tot bijna oneindig. Ik vind dat fijn fotograferen in dit soort situaties maar als er wat dat betreft forumregels zijn….
Maar het is nou juist de Snap Focus Functie die de/mijn Ricoh GR3(x) zo geschikt maakt voor straatfotografieannoh schreef:Ik gebruik bij straatfotografie meestal diafragma voorkeuze indien ik de camera op belichtingsautomaat zet. Het diafragma bepaalt (mede) de scherptediepte. Indien je de scherptediepte beperkt help je de kijker van de foto zich te richten op het onderwerp dat gevangen is in het moment.
Wat betreft fotografie is Antwerpen een geweldige stad!