Regio Oost overweegt om een webinar te organiseren over Photopills
Voor wie het niet kent: Photopills is een app met een aantal functies die met name voor de natuur- en landschapsfotograaf van grote waarde zijn.
De app bevat b.v. een Planner, Hiermee plan je het optimale moment en de beste locatie voor je foto, zoals de stand van de zon, maan of de Melkweg met behulp van interactieve kaarten en tijdlijnen.
Met AR (Augmented reality) visualiseer je de beweging van zon, maan en Melkweg in real time.
De app bevat rekenhulpmiddelen om eenvoudig scherptediepte, hyperfocale afstand en de belichtingstijd te bepalen en instellingen voor time lapses.
Hij heeft widgets om de zonsopgang/-ondergang, gouden- en blauwe uur te bepalen.
Artikelen over Photopills kom je af en toe in de fotobladen wel tegen, maar in zo'n blad blijft de bespreking altijd beperkt.
De vraag is aan jou is of je belangstelling voor een uitgebreid Nederlandstalig webinar hebt.
Zoals al onze webinars zal die op een avond plaatsvinden.
Geef a.u.b. in de poll hierboven je voorkeur aan.
Webinar over Photopills?
- ben42
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Webinar over Photopills?
Nog meer belangstelling in de gebruikers en gebruiksgebieden van Photopills dan in Photopills zelf. Dus zeker geinterresseerd in een Webinar.
Ben
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Webinar over Photopills?
Het lijkt mij zeker interessant, maar vooral ook om een goed naslagwerk te hebben, want er is heel veel mogelijk met PhotoPills en dan is een naslag onontbeerlijk, zodat je zelf met de informatie thuis verder kunt oefenen.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met -onder meer- de drie-eenheid in Z en nog wat F-vatting spullen voor The Difference Maker. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met -onder meer- de drie-eenheid in Z en nog wat F-vatting spullen voor The Difference Maker. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr