Adobe abonnement aanpassen

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
jan24
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Adobe abonnement aanpassen

Bericht door jan24 » do jan 09 2025 11:27 am

MarcoEos70D schreef:Zojuist via de chat mijn maandelijkse betaling omgezet in een jaarlijkse. In plaats van € 12,09 per maand betaal ik voortaan € 144,33 per jaar (wat neerkomt op € 12,03 per maand). Grappig dat het dus per saldo goedkoper is.

Zelfs 6 cent per maand, waar ik omtrent 1 cent meldde, 72 cent op jaarbasis. Daar komen we wel de winter mee door. :)
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!

MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door MarcoEos70D » do jan 09 2025 11:32 am

jan24 schreef:Zelfs 6 cent per maand, waar ik omtrent 1 cent meldde, 72 cent op jaarbasis. Daar komen we wel de winter mee door. :)

Haha precies dat! En vergeet de dikke 30 euro niet die je nu niet aan verhoging hoeft te betalen ;-)
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Ad B
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ad B » zo jan 19 2025 2:42 pm

Hoi,
ik heb mijn maand abo, via de helpdesk chat, omgezet naar een jaarabo.
Nu heb ik nog één jaar m'n abo LR en PS met 20 Gb cloudopslag (welke ik helemaal niet gebruik).
Net dát abo verdwijnt, alleen 1 Tb cloudopslag blijft bestaan... (wil ik ook niet gaan gebruiken...)
Dus zal ik over 1 jaar naar een ander programma moeten gaan zoeken, al dan niet van firma "het illegaaltje".
Ik ga absoluut géén €24,nog wat per maand betalen, ech nie!!
Zijn ze gek geworden, bij Adobe?
---

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » zo jan 19 2025 2:46 pm

Waar baseer je op dat het 20GB fotografielidmaatschap verdwijnt? Voor bestaande abonnee's is dat niet het geval (aldus Adobe).
Het Creative Cloud Fotografielidmaatschap (20 GB) wordt stopgezet op 15 januari 2025 en is niet langer beschikbaar voor nieuwe abonnees. Adobe blijft echter bestaande lidmaatschappen aanbieden totdat gebruikers besluiten deze te annuleren. Als je geïnteresseerd bent in fotografie, bekijk dan hier onze alternatieve lidmaatschappen.
Je hoeft je dus niet in de illegaliteit te begeven.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Ad B
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ad B » zo jan 19 2025 5:21 pm

Mmmm,

Marco, ik kreeg dat bericht van de secretaris van mijn fotoclub...
Deze maanden zit ik 'n slordige 2000 km zuidelijker 8)
En was niet in de gelegenheid, om zelf veel te onderzoeken...
Dus heb ik mijn maandelijks abo om laten zetten in een jaarlijks...
Vandaar mijn gedachte, in ieder geval nog 1 jaar...
We gaan 't zien.

Ik zal mijn secretaris jouw bericht (de adobe pagina) doorsturen.
Thanks.
---

henkk
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door henkk » zo jan 19 2025 6:18 pm

MarcoEos70D schreef: wo jan 08 2025 1:34 pm Zojuist via de chat mijn maandelijkse betaling omgezet in een jaarlijkse. In plaats van € 12,09 per maand betaal ik voortaan € 144,33 per jaar (wat neerkomt op € 12,03 per maand). Grappig dat het dus per saldo goedkoper is.
Dat is niet zo gek tenzij je achteraf zou betalen. Ik krijg van mijn ziektekostenverzekering een veel grotere korting omdat ik voor 31-12 de premie voor het volgende jaar in één klap betaal. Want zo hebben zij het geld binnen, kun je niet tussentijds opzeggen en nog zo wat voordelen voor de aanbieder.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » zo jan 19 2025 6:38 pm

Daar heeft het niets mee te maken. Is het gevolg van de koers van het moment (de prijs is $14,99 per maand, de prijs in euro’s fluctueert).

Marco Weening Fotografie

Peter
Clublid
Clublid

Bericht door Peter » do jan 23 2025 12:34 pm

dit is de mail van Adobe, vandaag ontvangen

De prijs van het jaarlidmaatschap van Fotografielidmaatschap (20 GB) met maandelijkse betaling verandert van € 12,09/maand in € 18,30/maand (inclusief toepasselijke belasting/btw) op de volgende verlengingsdatum. Als je de huidige basisprijs (exclusief eventuele kortingen) wilt houden, kun je je lidmaatschap wijzigen in een vooruitbetaald jaarlidmaatschap.

Je lidmaatschap wordt automatisch verlengd op 23-februari-2025 (PT) en wordt automatisch elk jaar verlengd totdat je annuleert. Prijs kan veranderen bij verlenging. Je kunt je lidmaatschap op elk moment beheren of annuleren, rechtstreeks via je Adobe-account of via de klantenondersteuning.

Het Fotografielidmaatschap biedt al meer dan tien jaar honderden baanbrekende verbeteringen op het gebied van digitale beeldbewerking. Recente innovaties hebben de bruikbaarheid, prestaties, selectie- en bewerkingsmogelijkheden sterk verbeterd met de introductie van functies als Onderwerp selecteren, Achtergrond verwijderen, Generatief vullen en de contextuele taakbalk in Photoshop en Vage lens, Ruis verwijderen, Generatief verwijderen en honderden premiumvoorinstellingen in Lightroom en Lightroom Classic. Adobe blijft ernaar streven de wereldwijde fotografiegemeenschap te ondersteunen met de beste tools, programma's en informatieve bronnen.

Houd er rekening mee dat het Fotografielidmaatschap (20 GB) vanaf 15 januari 2025 niet meer te koop is voor nieuwe abonnees. Dit betekent dat Adobe je lidmaatschap zal honoreren zolang het actief is. Als je besluit op te zeggen, kun je nog steeds andere lidmaatschappen kopen met Photoshop en/of Lightroom, maar je kunt je niet opnieuw aanmelden voor dit specifieke lidmaatschap.

Meer informatie over de prijswijziging vind je in de veelgestelde vragen in het Adobe Help Center.

Peter
Clublid
Clublid

Bericht door Peter » do jan 23 2025 12:39 pm

ik heb maar geschakeld nu naar een jaarabonnement, kom ik uit op pakweg €11,50 omgerekend naar maand

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » do jan 23 2025 12:49 pm

Grappig, je ziet nu heel duidelijk de valutaverschillen terug.

Marco Weening Fotografie

Peter
Clublid
Clublid

Bericht door Peter » do jan 23 2025 12:52 pm

kwestie van timing :-)

gvdnberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » zo feb 02 2025 9:17 am

Vandaag kreeg ik een mail van Adobe, met de vraag mijn betalingsmethode aan te passen. Het blijkt dat mijn creditkaart verloopt en ik heb de gegevens van de nieuwe creditkaart ingevuld. Hiermee kan ik mijn jaarlijks abonnement gewoon voor hetzelfde bedrag van € 12,09 per maand blijven betalen. Geen prijsverhoging dus.
Mogelijk zit het verschil met anderen dat ik een jaarabonnemnt heb, met maandelijkse betaling via creditkaart.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met -onder meer- de drie-eenheid in Z en nog wat F-vatting spullen voor The Difference Maker. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » zo feb 02 2025 1:02 pm

Nee, ik had exact hetzelfde.

Marco Weening Fotografie

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”