In het Nederlands; in combinatie met. In het Engels; intentional camera movement. (vertaald zoiets als bewuste camera beweging). Een bekende techniek/truc. Zelf had ik het nog nooit gedaan. Tot gisteren. Een simpel concept, een vrij lange sluitertijd en tijdens de belichting de camera bewegen. En dan kun je zoiets krijgen als hieronder;
Ik heb even contact gehad met Frans, en hij heeft er geen bezwaar tegen als dit een verzameldraadje wordt. Wellicht kan een moderator/beheerder dat toevoegen aan de titel van dit draadje?
Hier nog eentje die past bij ICM, er is in elk geval flink en opzettelijk bewogen: ICM by Ronald Mallant, on Flickr
Nummer 1 is prachtig! Ik heb hem eens goed bekeken: Mooi van kleur, voldoende rust in het beeld, fantasievol en levendig.
Best een compliment aangezien ik er altijd (vreemd genoeg) lichtelijk wee op de maag wordt bij het aandachtig kijken naar bewogen foto's en dan maar snel weer doorscroll. Deze is echt goed gelukt.
Nieuwsgierig naar mijn foto's? Op Flickr vind je een selectie.
Wat leuk, jullie reacties, dankjewel!
Marco, dat van nummer 3 snap ik; mij spreken 1 en 2 ook het meeste aan, omdat die rustiger zijn.
Ik vond het iig leuk om zo een uurtje te experimenteren op een mistige koude grijze winterdag en was verrast dat dan toch nog zulke kleurrijke beelden kunnen ontstaan.