Nikkor AF-S 70-200mm f2.8GII ED VR te koop

Marktplaats en ruilbeurs. Alleen clubleden kunnen berichten plaatsen.
Plaats reactie
Harry W
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Nikkor AF-S 70-200mm f2.8GII ED VR te koop

Bericht door Harry W » vr jun 06 2025 3:55 pm

Vanmorgen de Z versie van deze lens gekocht. Geschrokken van de geboden inruilprijs, dus ik ga het via dit forum proberen. In eerste instantie was mij mijns inziens ook al een lage inruilprijs geboden van € 575. Dit bod was overigens zonder dat ze de lens gezien hadden. Bij het ophalen van de Z versie toch maar mijn "oude" 2.8 meegenomen om voor dat bedrag in te ruilen. De lens ziet er mijns inziens heel netjes uit, maar de verkoper constateerde dat het rubber van de zoomring wat losjes zat. Was mij trouwens nog nooit opgevallen, maar zal ongetwijfeld niet goed zijn voor de spatwaterdichtheid? Het toch al lage bod werd nog eens drastisch verlaagd, dus besloten om te proberen er een ander blij mee te maken.

Ik bied deze verder hele nette lens hier te koop aan en zie wel of er interesse is in deze toplens.

Thymen
Clublid
Clublid

Re: Nikkor AF-S 70-200mm f2.8GII ED VR te koop

Bericht door Thymen » vr jun 06 2025 5:02 pm

Bij mijn overstap van D-camera en F-lenzen naar de Z-series als mijn spullen redelijk goed kunnen inruilen. Was er op tijd bij, want daarna zijn de inruil-prijzen drastisch gedaald. Het voelt een beetje oneerlijk, als je prima werkende spulletjes voor een fractie van de nieuwprijs inruilt.... maar zo is het nu eenmaal. Zure appel, even doorbijten...

Daar staat tegenover dat je met die nieuwe 70-200 een toplens in huis hebt. Heb ik ook, en ik sta elke keer weer versteld van de optische kwaliteit van deze lens. En van alle Z-lenzen trouwens.

Ik zie niet dat Nikon binnen afzienbare tijd de van de Z-vatting afstapt. Als deze ook weer zoveel decennia mee gaat als de F-vatting, dan kun je voorlopig bij aanschaf van een nieuwe camera al je glaswerk gewoon blijven gebruiken....

Veel plezier van je aankoop!
Z8 / Zf - en wat leuk glaswerk

henkk
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door henkk » vr jun 06 2025 8:02 pm

Je zou hem eens op catawiki kunnen gooien, daar wordt soms nog de top geboden.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Harry W
Clublid
Clublid

Bericht door Harry W » za jun 07 2025 2:53 pm

Thymen en henkk, ik begrijp ook wel dat de prijzen voor het "oude" spul kelderen gezien de introductie van de Z lenzen, maar ik hoop mede NCN leden die voorlopig bij de dslr blijven een goedkope lens te bieden. Er zullen genoeg NCN'ers zijn die niet de financiën hebben om naar het Z spul over te stappen. En henkk ik ga hem niet op Catawiki of bijvoorbeeld Marktplaats zetten. Als ik hem niet via NCN kan verkopen houd ik hem gewoon en zet hem in de kast naast al het andere oude spul.

Plaats reactie

Terug naar “Gevraagd en aangeboden”