Ja dat is degene waar ik het over had. En ja je kunt hier ook semi-macro mee doen. Een andere eigenschap waar deze lens bekend om staat, is dat deze een relatief korte minimale scherpstelafstand (voor een telelens dan) van 1,4 meter heeft. Daardoor kun je op 300mm nog aardig beeldvullende foto's kunt maken van bloemen en insecten. Het is geen 1-op-1 maar het gaat al een aardig eindje richting macro, en het voordeel is dat je er niet heel dicht op hoeft te zitten. Als deze lens je bevalt kun je hemt evt. nog combineren met een oude 1.4 TCII (al werkt de TC 14 III natuurlijk ook) om hem naar 420mm te krijgen. Dan raak je wel een stop en wat AF snelheid kwijt, maar de minimale scherpstelafstand blijft hetzelfde. En het is en blijft een prime die gemiddeld genomen veel scherper is dan een zoomlens. Hij heeft ook betere rand-tot-rand scherpte dan de nieuwere en duurdere 300 mm f/4 E PF VR. Maar de nieuwere versie is wel scherper in het centrum en de helft van het gewicht van de oude (maar ook 900+ euro 2e hands).
Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds het voornemen deze lens terug te kopen als ik ooit echt een koopje tegenkom...
Hier kun je een review uit 2023 lezen die nog vrij recent is gemaakt om te kijken of deze lens nog meekan (antwoord is ja):
https://www.apcwildlife.com/blog/budget ... -300mm-afs
Er staat ook een vergelijking onder met andere gangbare lenzen.