Zie diafragma waarde niet in LrC
-
Hester
- Clublid

- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zie diafragma waarde niet in LrC
Weet iemand hoe dit komt: ik heb afgelopen zondag meerdere foto's gemaakt. Nu zie ik van van vier foto's in Lightroom classic niet het gebruikte diafragma. Als ik in de verkenner kijkt en de details van de foto oproep zie ik ook geen diafragma waarde staan. Het kan niet aan de macrolens liggen want ik heb meerdere fotoos met die lens gemaakt en dan zie ik wel de diafragma waarde. Alvast dank voor de reactie(s).
- gijs sandberg
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Zie diafragma waarde niet in LrC
Beste Hester,
Kan je aangeven welke kamera/lens je hebt gebruikt ?
Idem mac/Windows en versie.
Re vier
Zijn dat alle fotos die je toen hebt gemaakt ?
Groeten, Gijs
Kan je aangeven welke kamera/lens je hebt gebruikt ?
Idem mac/Windows en versie.
Re vier
Zijn dat alle fotos die je toen hebt gemaakt ?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
Hester
- Clublid

Hoi,
Ik heb de Z50II gebruikt met de 105 macro lens van Nikon (z mount). Althans dan denk ik want ik zie nu ook dat LrC het aantal mm niet aangeeft. Ik gebruik Window 11. Nee ik heb veel foto's gemaakt. Daar zie ik de waarden wel. Het zou kunnen dat ik de bewuste foto bewerkt heb in Topaz AI maar volgens mij heb ik dat bij meerdere foto's gedaan en daar ben ik deze waarden niet kwijt.
Ik heb de Z50II gebruikt met de 105 macro lens van Nikon (z mount). Althans dan denk ik want ik zie nu ook dat LrC het aantal mm niet aangeeft. Ik gebruik Window 11. Nee ik heb veel foto's gemaakt. Daar zie ik de waarden wel. Het zou kunnen dat ik de bewuste foto bewerkt heb in Topaz AI maar volgens mij heb ik dat bij meerdere foto's gedaan en daar ben ik deze waarden niet kwijt.
- Patrick
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Schiet je JPG en sla je ze ook in JPG op? Dan zal er onderweg iets gebeurd zijn. Het is sowieso niet de optimale manier om te werk te gaan als je dit doet; zo verlies je steeds meer informatie en dan doel ik meer nog op pixels dan op EXIF data.
-
Hester
- Clublid

Nee ik fotografeer altijd in raw.