Cruise Noorwegen

gvdnberg
Webredactie
Webredactie
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Cruise Noorwegen

Bericht door gvdnberg » ma jun 08 2026 11:01 am

Skippy schreef: za jun 06 2026 3:48 pm Ah, jammer. Zoiets kleurt wel je ervaring. Overkwam ons op een cruise in de Mediterranean waardoor we Malta niet konden bezoeken. Wij vinden cruisen fijn vanwege het gemak en de luxe. Minder vinden wij de drukte aan boord van grotere schepen. En de beleving en kwaliteit verschilt ook sterk per rederij.
Hoi Luc, elders had ik al gereageerd, maar kijk een volgende keer eens naar Ambassador Cruise Line. Deze Engelse maatschappij vaart met weliswaar wat oudere schepen, die toch prima in orde zijn. Ik meen 1200 of 1400 gasten kunnen aan boord genomen worden. De maatschappij richt zich vooral op de Engelse markt maar heeft ook voor anderen een aantrekkelijk aanbod. Schepen zijn de Ambition en de Ambiente, maar er zou ook nog een derde schip onder hun vlag varen de Reconnaissence.

Overigens vinden wij de MS Rotterdam nog net gaan qua drukte, maar groter moet het niet worden. Kleiner is zeker prettiger!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma jun 08 2026 11:21 am

Hoi Gert, bedankt voor de tip. Toevallig is er net een serie op de tv over cruises met Ambassador. Wij overwegen ook Azamara, maximaal 690 a 710 passagiers.

Richard
Serverbeheerder
Serverbeheerder
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Richard » ma jun 08 2026 7:06 pm

De Ms Europa en Ms Europa 2 van Hapag-Lloyd hebben nog minder gasten, respectievelijk 400 en 500. Geen idee waar ze varen, ik zag er reclame van voorbij komen.
Met vriendelijke groet,

Richard

Plaats reactie

Terug naar “Straat-, documentaire- en reisfotografie”