Het thema voor de maandopdracht voor juli 2026 komt van Gemma Jansen. Gemma won de maandopdracht van mei 2026. Zij kiest voor een thema met een knipoog, want we hebben eigenlijk allemaal dezelfde hobby. maar om een wat ruimere interpretatie mogelijk te maken, hebben we er tussen haakjes nog wat aan toegevoegd.
De maandopdracht van juli 2026 is daarom ’Mijn (andere) hobby'.
Een thema waar iedereen wat mee kan, denk ik. Dus laat je inspireren door je hobby, of het nu fotografie is of die andere geliefde bezigheid. De foto moet zoals bij elke maandopdracht in de huidige maand, juli 2026, gemaakt zijn!
Lees ook nog even het informatiedraadje bij de maandopdracht voordat je een foto plaatst en denk aan het zichtbaar maken van je exif-gegevens. Het liefst via een link onder je foto of door te klikken op de foto. Check of dat goed is gegaan bij het plaatsen van je foto! Foto's zonder exif-gegevens worden voordat de poll online komt, verwijderd!
Je kunt jouw foto tot en met 31 juli 2026 inzenden.
Hier kan je nalezen hoe je foto's moet plaatsen en vind je wat achtergrondinformatie over de maandopdracht. Daar vind je ook de voorwaarden om mee te kunnen doen.
Klik hier op stemmen om naar de poll van de maandopdracht van de maand juni 2026 te gaan met het thema ’Summer in the city'. Breng daar je stem uit op jouw (twee) favoriete foto(’s) van de maand juni 2026.
MO juli 2026, Plaatsen foto's ’Mijn (andere) hobby'
- w.wind
- Moderator

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: MO juli 2026, Plaatsen foto's ’Mijn (andere) hobby'
Doe niet mee voor de eer, maar wil wel mijn andere hobby laten zien 
WZ8_1634 by wim van der Wind, on Flickr
WZ8_1634 by wim van der Wind, on FlickrMet vriendelijke groeten,
Wim van der Wind
Mooi spul van Nikon
Wim van der Wind
Mooi spul van Nikon
- ErikReijnders
- Regiocoördinator

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mijn andere hobby dat wordt lastig net de laatste repetitie gehad, pas half augustus start het weer op. eens kijken wat we nog meer hebben, Een portret van mijn ega misschien

Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
- Nikkormaat
- Clublid

Mijn andere hobby is schaatsen. Helaas is er nu geen ijs in Haarlem. Bovendien vind ik het lastig om mijzelf fraai in actie te fotograferen.
Ik ben benieuwd naar andermans hobbies.
Ik ben benieuwd naar andermans hobbies.
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op do jul 02 2026 7:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll , Z6III naar Z8.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en weer iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en weer iets nieuws te leren.
-
jan24
- Forumlid

- Contacteer:
Mijn andere hobby is "De jaren 60".
Zowel de muziek, als het sociaal en maatschappelijk en cultureel aspect in de breedste zin van het woord.
Zie daar geen mogelijkheid in om dat fotografisch vast te leggen.
Wat niet wegneemt het leuk te vinden om te horen wat anderen mogelijk naast hun fotografie bezighoudt. Al dan niet voorzien van een foto.
Zowel de muziek, als het sociaal en maatschappelijk en cultureel aspect in de breedste zin van het woord.
Zie daar geen mogelijkheid in om dat fotografisch vast te leggen.
Wat niet wegneemt het leuk te vinden om te horen wat anderen mogelijk naast hun fotografie bezighoudt. Al dan niet voorzien van een foto.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
-
josti
- Maandopdrachten

Creatief denken heren
; 'andere' staat tussen haakjes, dus iets met fotografie kan ook altijd. Egaa's als hobby is iig creatief, bij schaatsen denk ik aan van alles rondom het schaatsen of de schaatsen zelf en bij de jaren 60 denk ik gelijk aan hoezen van muziek...
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
- LosGoud
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Twee van mijn hobby's in één foto. De ene hobby is foto's bewerken en de andere is cactussen kweken, binnen en buiten. Deze is niet winterhard en staat dus in de kas. Bloeit eens per jaar en bloeit 's nachts. Vandaar de naam "Koningin van de nacht" oftewel Selenicereus grandiflorus. Ik denk dat deze bloem zo'n 15-20 cm breed was en 25 cm lang.

En de link naar de foto op Flickr in groot formaat : https://flic.kr/p/2sooLmm

En de link naar de foto op Flickr in groot formaat : https://flic.kr/p/2sooLmm
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Mijn Foto's
- Bas
- Clublid

- Ervaringsniveau: **
Mijn andere hobby: atletiek. Afgelopen zaterdag was de Trackmeeting Breda, een van de grote wedstrijden van mijn vereniging.

Exif staat op Image Space.
Emma Oosterwegel werd hier derde met een worp van 48.72m.
Exif staat op Image Space.
Emma Oosterwegel werd hier derde met een worp van 48.72m.