Nikon 500mm f/4E FL ED VR + Gitzo GT3542LS + accessoires

Marktplaats en ruilbeurs. Alleen clubleden kunnen berichten plaatsen.
HaaWee
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Nikon 500mm f/4E FL ED VR + Gitzo GT3542LS + accessoires

Bericht door HaaWee » za jul 11 2026 4:39 pm

Wegens persoonlijke omstandigheden moet ik helaas een groot deel van mijn fotouitrusting verkopen, waaronder deze complete set die ideaal is voor safaris.

De set bestaat uit:
- Nikon 500mm f/4E FL ED VR
- Nikon transportkoffer CT-505
- Really Right Stuff LCF-18 voet (arca swiss compatible)
- Gitzo GT3542LS carbon statief
- Sirui PH-20 schommelkop (gimbal)
- Complete LensCoat camouflage/beschermingsset voor objectief, frontlens, schommelkop en statief
- Think Tank Glass Limo tas.

De nieuwprijs van het objectief is 10.999 euro, de complete set kost nieuw ruim 13.000 euro.

Ik bied de complete set nu aan voor een zeer scherpe prijs van 6.000 euro. Vooralsnog ga ik geen losse onderdelen verkopen. Alles is in nieuwstaat.

Bij interesse kan ik foto's mailen. Uiteraard mag een serieuze koper het geheel uitproberen in Rotterdam.

groet,

HaaWee

===

Dit is een geweldige set waar je nog vele jaren plezier van kunt hebben, bijvoorbeeld bij sportwedstrijden, safaris of als je van vogels houdt. Deze 500mm is een van de beste Nikon objectieven: hij is superscherp, lichtsterk en kan uitstekend met een 1.4x teleconverter gecombineerd worden.

Het objectief heeft vorige week een service beurt gehad. Daarbij is preventief de scherpstelmotor vervangen. De bon is aanwezig. Dus geen zorg over de kwaliteit van het objectief - hij is als nieuw. De originele voet zit erbij, maar op dit moment zit er een prachtige RRS voet op die vele malen beter is.

Het Gitzo statief is superstabiel, max 21kg dragen en heeft een max hoogte van 178cm. In combinatie met de Sirui schommelkop heb je een 100% stabiel platform voor schitterende foto's. Je kunt daarbij zelfs een de combinatie van een zware camera en een zware lens met 1 vinger verstellen zonder risico dat hij omvalt.

Op de foto's zitten er beschermers om de poten van het statief, zodat je camera + lens + statief comfortabel over je schouder kunt dragen. Uiteraard kunnen die eraf.

Ik gebruik de Nikon koffer alleen voor de opslag. Op reis gebruik ik de Glass Limo tas waar de 500mm met aangesloten camera in past, zodat je altijd klaar bent om foto's te maken.

Plaats reactie

Terug naar “Gevraagd en aangeboden”