Hier wat beelden die ik gemaakt heb.
1. Ik wilde al jaren eens iets met een rode jurk of doek maken in een klaprozenveld. En na wat rondvragen hoorde ik van een bevriende styliste dat ze een knalrode jurk had die ook nog eens gemaakt was uit grote doeken. Dat kon niet missen dus ... De uitdaging hier was het licht (midden op de dag en strakblauw, dus keihard zonlicht) en de lokatie; het klaprozenveld had maar twee smalle paadjes dus je was redelijk beperkt in camerarichting en composities:
De wolken heb ik met een overlay toegvoegd in de nabewerking. Voor het eerst dat ik zoiets deed en ben er ook geen voorstander van - maar vond het toch nodig om het beeld meer in balans te brengen:

2. Bij beide foto's heb ik de foto ingeflitst vanaf de zijkant (een Godox AD600 in ee reflector) om de schaduwen iets op te lichten. Ook had ik assistentie mee om de jurk op te gooien.

3. De huur van de jurk verlengd zodat ik nog een keer terug kon - ander model maar weer volle zon alleen wat heiiger - en iets later op de middag.

4. Een portret met de drone, iets dat ik al heel lang eens wilde proberen. Daar moet ik nog flink mee oefenen want poses zien er vanuit de lucht toch weer anders uit.

5.We hadden nog een paar andere jurken mee dus nadat oze tijd bij de klaprozen er op zat in de avond nog naar een groot park gereden - belicht met de AD600 in een softbox.

6. Een avondshoot aan de kust. Op deze lokatie wilde ik al heel lang iets met wapperend doek doen. Dus bij de lokale stoffenwinkel wat grote doeken gehaald, de blauwe specifiek voor deze plek omdat me dat een mooie combinatie leek met de (wederom) strakblauwe lucht. Omdat ik niet zeker wist of topless hier mocht het beeld even gecensureerd.

7. Ook een idee dat ik al lang had op deze plek iets verderop - met de drone.

8. Maar ook onder drone genoeg mogelijkheden.

9. En verder nog wat geprobeerd met tegenlicht:

10. En zwart wit:

Bedankt voor het kijken.