Eigen website - eenvoudig(st)e websitebouwer?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Eigen website - eenvoudig(st)e websitebouwer?

Bericht door weimaraner » zo aug 23 2026 8:27 pm

Ik heb inmidels alweer aardig wat jaren een eigen website ... maar heb er ook al aardig wat jaartjes niets meer mee gedaan omdat het (knip en plak) programma waar ik het mee bouwde er mee ophield.

Ben dus nu op zoek naar een simpel alternatief. Ik ben nu een paar dagen aan het stoeien met Wordpress/Eementor maar dat is voor mij als digibeet duidelijk te hoog gegrepen. Dus ben ik op zoek naar een webhosting provider die daarbij ook een eenvoudig website bouwprogramma aanbiedt. Om zoiets te vinden is niet moeilijk (genoeg namen die voorbij komen zoals Strato, Cloud86, Jouwweb, Hostinger en nog een aantal). Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een van deze aanbieders en dan vooral met hun website bouwer?

Overigens hoeft het niets fancy te zijn - geen webshop of iets dergelijks maar gewoon een basissite met portfolio en contactgegevens en dergelijke.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Eigen website - eenvoudig(st)e websitebouwer?

Bericht door ReneG » zo aug 23 2026 8:43 pm

Cloud86 is prima en eenvoudig (niet perfect maar goed genoeg qua prijs/prestatie). Hun support is uitstekend.

Maar of die 'eenvoudige website bouwprogramma's' voor jou geschikt zijn durf ik niet te zeggen, want vaak is dat juist zoiets als Wordpress of Joomla. Ja je hoeft niet de technische setup te doen, en je kunt met een soort copilot ondersteuning krijgen, maar er zit een ondergrens aan het 'eenvoudige' aspect.
Spul waarmee je foto's maakt...

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Eigen website - eenvoudig(st)e websitebouwer?

Bericht door Peter » zo aug 23 2026 9:41 pm

Heb je een abbo wellicht bij LIghtroom ? Ik gebruik portfolio van Adobe
Paar klikken en je bent klaar voor jouw doeleinden

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”