[Belangrijk: mededeling betreffende de beëindiging van de NIKON IMAGE SPACE-service na de uitbreiding van de functies van Nikon Imaging Cloud]
Inbox
Nikon
NIKON IMAGE SPACE <info@em.nikonimagespace.com>
Hartelijk dank voor het gebruik van NIKON IMAGE SPACE.
Vanaf 14 oktober 2026 worden de functies voor beeldopslag * en het delen van beelden op NIKON IMAGE SPACE toegevoegd aan Nikon Imaging Cloud.
Met deze overgang wordt de NIKON IMAGE SPACE-service op 15 oktober 2026 beëindigd.
* Tot 5 GB opslagcapaciteit voor beelden.
We raden u aan om uw opgeslagen beelden zo snel mogelijk te downloaden.
https://www.nikonimagespace.com/
== Komende planning ==
15 oktober 2026, 9:00 uur (Japanse standaardtijd)
De NIKON IMAGE SPACE-service wordt beëindigd.
* Nadat de service is beëindigd, zijn alle functies behalve bulkdownload niet meer beschikbaar.
15 oktober 2026, 9:00 uur – 15 april 2027, 13:00 uur (Japanse standaardtijd)
Gedurende deze periode is bulkdownload beschikbaar.
* Let op: downloads waarbij individuele albums of beelden worden gespecificeerd, zijn niet beschikbaar.
15 april 2027, 13:00 uur (Japanse standaardtijd)
Alle gegevens worden definitief verwijderd.
Als u zich nog niet hebt aangemeld voor Nikon Imaging Cloud, nodigen wij u uit om lid te worden.
https://imagingcloud.nikon.com/
Wij danken u hartelijk voor uw voortdurende gebruik van NIKON IMAGE SPACE door de jaren heen.
-NIKON IMAGE SPACE
https://www.nikonimagespace.com
De NIKON IMAGE SPACE-service wordt op 15 oktober 2026 beëindigd.
- Bas
- Clublid

- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Nee
De NIKON IMAGE SPACE-service wordt op 15 oktober 2026 beëindigd.
Net in mijn mailbox gevonden:
-
Karina2
- Redactie NCN Magazine

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: De NIKON IMAGE SPACE-service wordt op 15 oktober 2026 beëindigd.
Goed om te weten (ik wilde me juist aankomend weekend daarin gaan verdiepen).
Dank voor het delen.
Dank voor het delen.
- gvdnberg
- Webredactie

- Contacteer:
Nog even wachten Karen, dan kun je je vanaf 15 oktober verdiepen in Nikon Imaging Cloud, de opvolger van Nikon Image Space, met straks 5 gb opslag.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
-
Karina2
- Redactie NCN Magazine

- Contacteer:
Ja, dat lijkt me dan het beste.
- gijs sandberg
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
Overigens wilde ik na lange tijd op mijn account kijken, al was het maar om te zien wat daar staat.
Ik heb afgehaakt na het zoveelste terms-of-use scherm.
Groeten Gijs
Ik heb afgehaakt na het zoveelste terms-of-use scherm.
Groeten Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- ErikReijnders
- Regiocoördinator

- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Nog even wachten, Het lijkt er op dat voor het nieuwe platform ook nieuwe apparatuur moet worden aangeschaft? Is er misschien een redelijk alternatief?gvdnberg schreef: wo aug 26 2026 8:29 am Nog even wachten Karen, dan kun je je vanaf 15 oktober verdiepen in Nikon Imaging Cloud, de opvolger van Nikon Image Space, met straks 5 gb opslag.
Ik ben bijvoorbeeld als fotograaf verbonden aan een groep vrijwilligers die elk jaar een festival organiseren. allemaal vrijwilligers werk. Budget is er eigenlijk niet. opbrengst kaarverkoop gaat naar de artiesten die komen optreden. Die foto's worden aan het publiek aangeboden via een link. dat deed ik altijd via Nikon Image Space. heel handig je maakt een map die je kunt delen en na een maand weer verweiderdt. de mensen kunnen foto's doawnloade belijken en of op hun sosiale media delen. Nu red ik het dit jaar nog net. volgend jaar hoop ik een alternatief gevonden te hebben zo dat het zonder (al te veel) kosten kan blijven aanbieden als deel van het project.
de artiesten die bij ons komen zijn echte amateurs en nog onbekende jonge talenten die ervaring op moeten doen .
Het aanschaffen van de Z aparatuur die wordt voorgesteld als zijnde compatible gaat het voor mij niet worden. Iemand een goed alternatief?
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
- MarcoEos70D
- Clublid

- Ervaringsniveau: ****
Als alternatief kan je een album in Flickr gebruiken. Is te delen, foto's zijn per stuk of in batch te downloaden.
Ik heb nooit met NIS gewerkt dus geen idee of dat qua functionaliteit gelijk is, maar Flickr is in ieder geval een alternatieve optie.
Ik heb nooit met NIS gewerkt dus geen idee of dat qua functionaliteit gelijk is, maar Flickr is in ieder geval een alternatieve optie.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
-
josti
- Maandopdrachten

Volgens mij kan je ook verzamelingen delen in LR
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
- Tony D
- Moderator

Volgens mij bedoelen ze dat je met sommige Z-camera’s zoals de Z6III rechtstreeks vanuit de camera naar de Nikon Imaging Cloud kunt uploaden. Maar je kunt er elk fotobestand vanaf je computer naar toe sturen.ErikReijnders schreef: do aug 27 2026 11:23 am
Het aanschaffen van de Z aparatuur die wordt voorgesteld als zijnde compatible gaat het voor mij niet worden. Iemand een goed alternatief?
Hoe dat vervolgens gedeeld kan worden weet ik niet. Ik heb er nog niet op gekeken.
Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie