Error D700
-
Gemmageluk60
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Error D700
Aan mijn kleinzoon van dertien jaar met een beginnende interesse in fotograferen een paar weken geleden
mijn oude D700 uitgeleend. Hij had er veel schik mee, maar nu doet de camera het niet meer. Hij geeft error als melding, maar ook full.
Hij heeft er een 80-200 2.8 schuiflens opzitten en die heb ik net vervangen door een 50 1.8, maar ook bij deze lens geeft hij de melding,
heeft iemand iets gelijksoortigs meegemaakt?
mijn oude D700 uitgeleend. Hij had er veel schik mee, maar nu doet de camera het niet meer. Hij geeft error als melding, maar ook full.
Hij heeft er een 80-200 2.8 schuiflens opzitten en die heb ik net vervangen door een 50 1.8, maar ook bij deze lens geeft hij de melding,
heeft iemand iets gelijksoortigs meegemaakt?
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
- gijs sandberg
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Error D700
Beste Gemma,
Full kan duiden op een volle cf kaart.
Err, blinking kan duiden op een algemeen defect.
Ik zou de kamera een reset en een vers geheugenkaartje geven, eventueel een vers opgeladen accu of penlights.
Zie ook pg 412 van het nederlandse handboek.
Groeten Gijs
Ps goed dat je een andere lens probeerde, meestal is het een vuil contact of stand van de diafragma ring.
Die meldingen heb ik nog niet gezien.
Full kan duiden op een volle cf kaart.
Err, blinking kan duiden op een algemeen defect.
Ik zou de kamera een reset en een vers geheugenkaartje geven, eventueel een vers opgeladen accu of penlights.
Zie ook pg 412 van het nederlandse handboek.
Groeten Gijs
Ps goed dat je een andere lens probeerde, meestal is het een vuil contact of stand van de diafragma ring.
Die meldingen heb ik nog niet gezien.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
Gemmageluk60
- Clublid

- Contacteer:
Dankjewel, Gijs! Heb het kaartje ververst. Wil de camera resetten en heb de accu er tien minuten uitgehad.
Dat maakte niets uit, je schijnt op twee knoppen te kunnen drukken voor reset, voor de D700 heb ik opgezocht dat je de knop voor grootte/kwaliteit
tegelijkertijd moet indrukken met de belichtingsknop, maar wat is die knop voor grootte en kwaliteit. Op de Qual-knop zit een groene stip en ook op de belichtingsknop.
Als ik die samen indruk gebeurt er niets. Ik kan 1 foto maken voordat hij error zegt, maar ik kan die foto niet terugkijken. Het is een zwart beeld.
Dat maakte niets uit, je schijnt op twee knoppen te kunnen drukken voor reset, voor de D700 heb ik opgezocht dat je de knop voor grootte/kwaliteit
tegelijkertijd moet indrukken met de belichtingsknop, maar wat is die knop voor grootte en kwaliteit. Op de Qual-knop zit een groene stip en ook op de belichtingsknop.
Als ik die samen indruk gebeurt er niets. Ik kan 1 foto maken voordat hij error zegt, maar ik kan die foto niet terugkijken. Het is een zwart beeld.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
- gijs sandberg
- Clublid

Gemma,
Ik ben niet zon voorstander van resetten,
Volgens het handboek: twee seconden Qual en +/- indrukken.
Pas op dat daarmee standaard alleen jpg wordt opgeslagen.
Mocht dat niet helpen lijkt me het einde nabij , de eerste D700 is al bijna twintig jaar oud.
Mocht je in de buurt van Beverwijk komen, kan je een bezoekje overwegen, maar "do not hold your breath".
Groeten, Gijs
Ik ben niet zon voorstander van resetten,
Volgens het handboek: twee seconden Qual en +/- indrukken.
Pas op dat daarmee standaard alleen jpg wordt opgeslagen.
Mocht dat niet helpen lijkt me het einde nabij , de eerste D700 is al bijna twintig jaar oud.
Mocht je in de buurt van Beverwijk komen, kan je een bezoekje overwegen, maar "do not hold your breath".
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- henkk
- Clublid

- Contacteer:
Heb je het kaartje al eens in de camera geformat (via de twee knoppen met rode tekst 'format' of via het menu)? Ook hiervoor de knoppen een paar tellen indrukken.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
-
FreddyCeuppens
- Forumlid

Of komt er leven in de camera als er geen kaartje inzit?
- Bas
- Clublid

- Ervaringsniveau: **
Deze "oplossing" vond ik op http://www.naturelyrics.com/blog/creati ... mware-bug/
Misschien dat dit werkt...Based on a suggestion from another forum I tried creating a new folder and formatting. It worked !! If any of you see this issue here is a workaround –
1. Go to “Shooting Menu” (“MENU” butten and then select “Shooting menu” )
2. Select “Active Folder” menu option.
3. Select “New Folder Number”
4. Just bump up the counter
5. Press OK.
6. Go to “Setup Menu”
7. Format the card !!
Hope Nikon will fix this issue in their next firmware release. I am unable to reproduce the problem now with the new 16GB card too. May be it happens sometimes..
- gijs sandberg
- Clublid

Re: oplossing
Beste Bas,
Lijkt me vrij kansloos.
Bij het formatteren in kamera worden folders gewist/gereset
Groeten Gijs.
Lijkt me vrij kansloos.
Bij het formatteren in kamera worden folders gewist/gereset
Groeten Gijs.
- Richard
- Serverbeheerder

- Contacteer:
Gijs, op computer gebied laat me weinig verbazen sinds ik de WordPerfect helpdesk aan de lijn heb gehad.
Volgens mij had ik een probleem met een macro. Het antwoord van de helpdesk was "is de videodriver up to date". Wis en waarachtig, na driver update was het macroprobleem opgelost.
Wie weet wat het foldernummer verhogen in de camera voor effect heeft?
Volgens mij had ik een probleem met een macro. Het antwoord van de helpdesk was "is de videodriver up to date". Wis en waarachtig, na driver update was het macroprobleem opgelost.
Wie weet wat het foldernummer verhogen in de camera voor effect heeft?
Met vriendelijke groet,
Richard
Richard
- gijs sandberg
- Clublid

Re: Verbazen
Beste Richard ,
De wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit.
Als ik Gemma's bericht goed lees heeft ze een vers/ander geheugenkaartje geprobeerd.
F7 No Yes grin.
Ps ik geef toe dat ik met één specifiek cf kaartje een problerm gehad in twee verschillende D700's:
Reactie van Evert: mystery error , gebruik gewoon een ander type ; een vers kaartje kost minder dan een retour Beverwijk
De wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit.
Als ik Gemma's bericht goed lees heeft ze een vers/ander geheugenkaartje geprobeerd.
F7 No Yes grin.
Ps ik geef toe dat ik met één specifiek cf kaartje een problerm gehad in twee verschillende D700's:
Reactie van Evert: mystery error , gebruik gewoon een ander type ; een vers kaartje kost minder dan een retour Beverwijk
-
Gemmageluk60
- Clublid

- Contacteer:
Fijn, al die reacties, ga er op mijn gemak naar kijken en wordt vervolgd!
Persoonlijk ben ik ook bang dat het einde verhaal is omdat ik op beide kaarten zwarte foto's krijg.
Persoonlijk ben ik ook bang dat het einde verhaal is omdat ik op beide kaarten zwarte foto's krijg.
- gijs sandberg
- Clublid

Re: beide... zwarte
Beste Gemma,
Dank voor het vervolg, dus er wordt wel iets opgeslagen, op twee verschillende cf kaartjes.
Ik heb met andere kameras wel eens zwarte fotos gehad , dat lag aan een zwakke accu.
De enel3e voor D700 heeft de reputatie lang mee te gaan, ik heb er een aantal: nog nooit een defect.
Alternatief: Nikon support bellen, sinds enige tijd een 020 nummer, nog steeds kantooruren.
Groeten, Gijs
Dank voor het vervolg, dus er wordt wel iets opgeslagen, op twee verschillende cf kaartjes.
Ik heb met andere kameras wel eens zwarte fotos gehad , dat lag aan een zwakke accu.
De enel3e voor D700 heeft de reputatie lang mee te gaan, ik heb er een aantal: nog nooit een defect.
Alternatief: Nikon support bellen, sinds enige tijd een 020 nummer, nog steeds kantooruren.
Groeten, Gijs
- henkk
- Clublid

- Contacteer:
Zwarte foto's wel eens gehad. Bij ophelderen met 5 stops in nabewerking bleek er toch wat op te staan.
Is 'vanzelf' weer overgegaan.
En je kunt voorafgaand aan een format natuurlijk de horlepiep dansen maar het effect is van de format.
Is 'vanzelf' weer overgegaan.
En je kunt voorafgaand aan een format natuurlijk de horlepiep dansen maar het effect is van de format.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?