D300 buffer van 12 foto's ?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

D300 buffer van 12 foto's ?

Bericht door Mike-Nikon » di jan 15 2008 3:34 pm

Met gebruik van een extreme III kaart.

Instelling op,
JPEG large
Compressie nagelang de kwaliteit.

Hoeveel foto's kan jullie buffer aan ????

En geef ook even je instelling door aub.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di jan 15 2008 3:51 pm

Waarschijnlijk allemaal hetzelfde :? Je kaart heeft daar niks mee te maken, die buffer zit in de camera en die zijn allemaal hetzelfde. Het enige wat er toe doet is het onderwerp. Zitten er veel contrastverschillen in de foto zal deze in kb/s ietsje groter zijn dan een vol zwarte of witte foto.

Dus naar mijn idee een beetje een onzin topic.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Mark Meisner

Bericht door Mark Meisner » di jan 15 2008 4:24 pm

Even een quote uit een D300 Topic van DPZ.nl. Waarschijnlijk lost dit jouw probleem op

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic ... 783#931783

Ik had iets heel vreemds.

Tot m'n schrik stond m'n buffer heel de tijd op 12 foto's. Zowel NEF als JPG basic. In burst kapte m'n D300 er dus na ongeveer 12 foto's mee. Ik was dus al bang dat m'n buffer een soort van kapot was.
Met Nikon support gebelt, die verwezen me naar de Pro afdeling, daar naar gebelt.
Die hadden als advies de 2 groen gemarkeerde knoppen op de D300 indrukken, zodat je camera settings gereset woren.
Dit hielp niet.
M'n camera al half ingepakt om terug naar de winkel te brengen, nog maar een beetje door de menu's heen gekeken en toen kwam ik onder het "Shooting menu" "Reset shooting menu" tegen, dit gedaan en nu werkt m'n buffer dus wel goed. Beetje raar dit.

Iemand dit ook al gehad? Het is gelukkig opgelost voor mij, maar vond het toch erg vreemd, omdat ik geen idee heb hoe dat er nou in kon komen.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”