Dit is ook het laatste wat ik er over wil schrijven, veel wijsheid heren in uw besluit.......
En laten we ons minder druk maken over een mogelijk probleem waarvan we allen maar vermoeden dat het zou kunnen bestaan. :mrgreen:hillie1965 schreef:Zullen we dit draadje dan maar op slot zetten?Patrick schreef:Ik meen te bespeuren dat we niet verder komen voor wat betreft de originele vraag. Jullie kunnen ervan uitgaan dat het moderatorteam alles gevolgd heeft en dit alles mee zal nemen in het nemen van een beslissing wat te doen. Daar komen we binnenkort mee.
Zullen we dit draadje verder gezellig houden? Als iemand nog nieuwe inzichten over het onderwerp heeft te melden is dat natuurlijk welkom. Het bovenstaande geneuzel (ik hoop dat niemand me deze kwalificatie kwalijk neemt) brengt de oplossing niet dichterbij...
In het begin vond ik het nog wel een aardige discussie, maar nu begin ik mij eraan te ergeren.
Binnen nowtime zitten we zo op pagina 20 of zelfs meer.
Gewoon iedereen een NEE meegeven en diegene die toch een JA wil, kan dat dan toch zelf wijzigen?
Mits dit technisch mogelijk is natuurlijk!
Hillie.
Er zijn slechts een paar mensen die er kennelijk problemen mee hebben, de overgrote meerderheid niet. Dat heeft tot nu toe de praktijk uitgewezen bij de draadjes waar dat is voorgekomen. Bij die paar draadjes waar het verkeerd viel is het allemaal alsnog zelf opgelost. Daarmee is de kous dus af, klaar.hillie1965 schreef: Gewoon iedereen een NEE meegeven en diegene die toch een JA wil, kan dat dan toch zelf wijzigen?
Mits dit technisch mogelijk is natuurlijk!
Dat lijkt me vooralsnog een prima oplossing (inclusief de aanvulling van die voorwaarden).Patrick schreef: Het gewoon in je onderschrift zetten is wat dat betreft wel zo makkelijk. Dat is duidelijk en begrijpelijk. Wat ons als team-achter-het-forum dan nog te doen staat is daar melding van maken in onze forumvoorwaarden. Dat het geen verzoek is maar een regel dat als iemand vermeldt er geen prijs op te stellen dat je dat dan dus ook niet mag doen.
Dus nu in het vervolg, voordat je iemands foto gaat bewerken, even het onderschrift lezen.ReneG schreef:Bovendien: Ik lees echt nooit of te nimmer onderschriften of informatie in het profiel die rechts staan, dat soort dingen zou aan mij sowieso al compleet voorbijgaan. En met mij denk ik velen... een soort oostindische leesblindheid, dat heb ik ook met advertenties op webpagina's, ik kijk er gewoon overheen.
Je kan ook zeggen dat iemand het moet vermelden als hij/zij wel wil dat de foto's eventueel bewerkt worden.Patrick schreef:Als we al besluiten zo'n vinkje in ieders profiel te zetten neig ik ernaar het voor iedereen op JA te zetten. Want dat is nu in feite de situatie, dus waarom iedereen dwingen een actie te ondernemen om te houden wat ze al hebben.
En eerlijk gezegd zie ik het nog steeds niet als een groot probleem. Het komt zo weinig voor dat ik verzoekjes tot verwijderen zie langskomen.... en ik kom toch al een paar jaar vrij regelmatig op het forum!
Het gewoon in je onderschrift zetten is wat dat betreft wel zo makkelijk. Dat is duidelijk en begrijpelijk. Wat ons als team-achter-het-forum dan nog te doen staat is daar melding van maken in onze forumvoorwaarden. Dat het geen verzoek is maar een regel dat als iemand vermeldt er geen prijs op te stellen dat je dat dan dus ook niet mag doen.
Patrick, wat jij je kan herinneren doet eerlijk gezegd niet zoveel toe.Patrick schreef:Het gaat al jaren (vrijwel?) altijd goed. Ik kan me geen zaken herinneren dat het zo uit de hand liep dat ik vond dat we er überhaupt eens aan moesten denken om iets erop te verzinnen. Laten we het dus niet ingewikkelder of groter maken dan het is..
Natuurlijk zijn wij geen boekenclub Patrick wij zijn een fotoclub dat weet ik ook wel.Patrick schreef:We zijn geen boekenclub George!
We hebben een probleem waarvan velen niet eens vinden dat het een probleem is. Om dat probleem op te lossen moeten we van iedereen vragen iets te doen om te houden wat ze hebben? Lijkt mij niet handig. En hoe dat juridisch in elkaar zit vind ik eerlijk gezegd niet zo van belang. We zijn een hobbyclub. Niemand is gedwongen foto's te plaatsen. Je kan aangeven dat je niet wilt dat eraan gesleuteld wordt. Je kan vragen om verwijdering aan de plaatser en/of aan de moderators. Meer zou toch niet nodig moeten zijn.
Het gaat al jaren (vrijwel?) altijd goed. Ik kan me geen zaken herinneren dat het zo uit de hand liep dat ik vond dat we er überhaupt eens aan moesten denken om iets erop te verzinnen. Laten we het dus niet ingewikkelder of groter maken dan het is.
Nog even een samenvatting, wellicht ten overvloede; we hebben het over het inzichtelijk maken van wat mede-forumleden met een foto gedaan zouden hebben; een voorbeeld zegt immers meer dan de woorden. In hetzelfde draadje als waarin de originele foto geplaatst is. Er wordt geen misbruik gemaakt van de foto's of zo. Allemaal niet aan de orde. Er wordt alleen beweerd dat er mensen op ons forum zijn die dat niet op prijs stellen en niets durven te zeggen of geen foto's plaatsen omdat zoiets wel eens zou kunnen gebeuren. Ik zal niet beweren dat dat nooit voorkomt, maar ik heb nooit iemand erover gehoord. Niet via PB's, mail naar de webredactie, tijdens NCN bijeenkomsten of wat dan ook. Dus groot kan het probleem niet zijn! Natuurlijk luisteren we naar signalen zoals hier geuit. De vraag is of we er wat aan gaan doen, en zo ja, hoe we er wat aan gaan doen. Meer niet en minder ook niet.