Pagina 8 van 11

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: zo okt 07 2012 8:29 pm
door a vgastel
Mag ik vragen welke winkel dit is als je dat wil zeggen .
of pb.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: zo okt 07 2012 8:32 pm
door Sandra
Ja de camera is bij de winkel, die heeft hem opgestuurd.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: zo okt 07 2012 8:53 pm
door jan
Sandra schreef:Ja de camera is bij de winkel, die heeft hem opgestuurd.
Zeggen ze... Of heb je ook de overtuiging dat dit ook werkelijk zo is geweest?
Ik vraag dit omdat sommige bedrijven een eigen service afdeling hebben en daarom de body misschien helemaal niet in Beverwijk bij NSP is geweest.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: zo okt 07 2012 8:54 pm
door a vgastel
Maar heeben zij hem nu open liggen en niet nikon.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: zo okt 07 2012 9:01 pm
door Peter
'we' begrijpen dus nu dat de D3100 niet bij Nikon is geweest. ?

Terwijl je anderzijds schrijft : ik citeer: " Ik heb om een antwoord gevraagd waar ik iets mee kan want het bleef vaag.
Er zou IN de camera een kleefachtige substantie zitten, die absoluut niet in de fabriek zou zijn kunnen onstaan.


Kun/wil je eens helder uiteenzetten voor ons welk traject nu de D3100 doorlopen heeft ?
Het wordt anders meer een raadsel en dat leidt alleen maar af.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: zo okt 07 2012 10:59 pm
door Sandra
Peter schreef:'we' begrijpen dus nu dat de D3100 niet bij Nikon is geweest. ?

Terwijl je anderzijds schrijft : ik citeer: " Ik heb om een antwoord gevraagd waar ik iets mee kan want het bleef vaag.
Er zou IN de camera een kleefachtige substantie zitten, die absoluut niet in de fabriek zou zijn kunnen onstaan.


Kun/wil je eens helder uiteenzetten voor ons welk traject nu de D3100 doorlopen heeft ?
Het wordt anders meer een raadsel en dat leidt alleen maar af.

De winkel waar ik hem gekocht heeft heeft de camera naar de serviceafdeling gestuurd, meer weet ik ook niet.
Ik ga er van uit dat dat dan wel goed komt.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: di okt 09 2012 1:23 pm
door Voormalig clublid
Sandra schreef:
Peter schreef:'we' begrijpen dus nu dat de D3100 niet bij Nikon is geweest. ?

Terwijl je anderzijds schrijft : ik citeer: " Ik heb om een antwoord gevraagd waar ik iets mee kan want het bleef vaag.
Er zou IN de camera een kleefachtige substantie zitten, die absoluut niet in de fabriek zou zijn kunnen onstaan.


Kun/wil je eens helder uiteenzetten voor ons welk traject nu de D3100 doorlopen heeft ?
Het wordt anders meer een raadsel en dat leidt alleen maar af.

De winkel waar ik hem gekocht heeft heeft de camera naar de serviceafdeling gestuurd, meer weet ik ook niet.
Ik ga er van uit dat dat dan wel goed komt.
@Sandra,

De winkelier heb jouw camera naar de serviceafdeling gestuurd.
Ja, welke seviceafdeling, van de winkelier of toch naar de serviceafdeling van de Nikon?
Dit is dus wel de cruciale vraag.
Kijk, is dit bij de serviceafdeling geconstateerd van Nikon, dan is het hun zaak om uit te zoeken, hoe is die kleverige substantie in de camera gekomen.
Het is dus ook mogelijk dat bij de fabricage van deze camera wat fout is gegaan met een grote vraag teken met apparatuur daar.
Ja sorry, een kleine storing daar kan dus ook gebeurd zijn en dat ze daar dit kleverige substantie niet gezien hebben in je camera.
Met als gevolg, dat een lange tijd daarna die kleverige substantie in je camera verders is gegaan en jou nu dus die ellende heb bezorgd.

Je kan natuurlijk ook eens contact opnemen met de serviceafdeling van Nikon, met de vraag of jouw camera met nummer zoveel bij hun ter reparatie is aangeboden, naam noemen van de betreffende winkelier waar je die camera heb gekocht en terug gebracht met de klacht.
Weten ze daar niks van jouw camera af, dan is die niet bij de serviceafdeling van Nikon geweest.

Hopelijk kan je wat ermee, wat ik hier boven heb geschreven.
Sorry, voor de late reactie, maar moest eerst eens goed erover nadenken.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: di okt 09 2012 3:06 pm
door Peter

serviceafdeling, fabriek, foto's etc.



Eerlijk gezegd vind ik het een warrig verhaal worden.
Ik krijg het gevoel dat we echt de informatie uit je moeten trekken. Dat is vreemd want een ieder probeert je zo goed mogelijk voort te helpen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het jezelf totaal niet duidelijk is.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: di okt 09 2012 7:25 pm
door Sandra
Peter schreef:
serviceafdeling, fabriek, foto's etc.



Eerlijk gezegd vind ik het een warrig verhaal worden.
Ik krijg het gevoel dat we echt de informatie uit je moeten trekken. Dat is vreemd want een ieder probeert je zo goed mogelijk voort te helpen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het jezelf totaal niet duidelijk is.

Wat ik niet weet kan ik jullie ook niet vertellen. Ik zet het topic er niet voor niks neer, nogmaals, ik weet nog steeds niet precies hoe en wat.
Ik heb vandaag weer gebeld met de mededeling dat ik het nu echt zat ben en dat ik een rapport wil waar precies in staat wat er aan de hand is, wat er aan te doen is en wat de eventuele kosten zijn.
Ook heb ik gevraagd waar het toestel nou precies is: E-Care Repair Services BV.
In een ander mailtje staat: Op uw verzoek hebben wij het reparatierapport van de technische dienst van Nikon opgevraagd met foto’s.

Hoe onduidelijk kan het zijn?
Ook heb ik tot op heden geen raparatierapport gezien.
Meer kan ik jullie niet vertellen, ik wacht een antwoord af dat mij beloofd is vanmiddag tijdens het telefoongesprek en anders moet ik mij er toch eens in verdipen om andere stappen te nemen.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: di okt 09 2012 7:39 pm
door Dafir
Volgens de website is E-Care Repair Services BV een derde partij. Een aanbieder van reparatiediensten voor bedrijven en particulieren. Interessant, omdat NSP hier dus NIET aan te pas is gekomen. Nu lees ik in de garantiebepalingen van Nikon dat je je camera moet aanbieden bij de winkel waar je gekocht hebt. Dat klopt dus. Of de winkelier (of in dit geval E-Care Repair Services BV) kan stellen dat de schade niet onder de garantie valt is onduidelijk. Ook is niet duidelijk of de winkelier jou camara mag aanbieden bij een derde partij. Dat is zaak tussen bepalingen tussen Nikon en de winkelier.

Wel kan je nu een hele simpele stap ondernemen: namelijk Nikon (NSP) bellen en je zaak voorleggen waar twee vragen belangrijk zijn:
1) heeft de winkelier juist gehandeld door E-Care Repair Services BV in te schakelen i.p.v. Nikon zelf. En mogen ze dan zelf bepalen dat de schade uitgesloten is?
2) vragen of NSP een second opinion kan en wil doen?

Vooral omdat jij zo stellig bent dat de schade niet door jezelf is veroorzaakt lijkt het me belangrijk om in ieder geval een second opnion van Nikon zelf te vragen. Maar het begint met een eenvoudig telefoontje naar NSP. Mijn ervaring is dat het aardige lui zijn die graag willen helpen/meedenken. Morgen bellen dus is mijn eenvoudige advies.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: di okt 09 2012 7:47 pm
door george013
Je hebt je fototoestel waarschijnlijk bij een witgoedwinkel gekocht, wasmachines, koofoezetapparaten etc. Als dat zo is, is dat jouw keuze geweest.
Waar is dat toestel?
Je hebt een offerte gekregen voor reparatie. Wat als je dat niet doet en je toestel terugvraagt. Daar heb ik niets over gelezen.
Het direkt aanbieden van het toestel aan Nikon zie je niet zitten ivm de kosten. Deze zullen ook berekend worden als E-Care ze aanbiedt.
Hoe oud is het toestel, ben ik iig niet tegen gekomen.
Van wie komen de foto's?
Het blijft heel vaag.
George

Is al geregaeerd maar toch door drukken.
George

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: di okt 09 2012 8:32 pm
door Sandra
Dafir schreef:Volgens de website is E-Care Repair Services BV een derde partij. Een aanbieder van reparatiediensten voor bedrijven en particulieren. Interessant, omdat NSP hier dus NIET aan te pas is gekomen. Nu lees ik in de garantiebepalingen van Nikon dat je je camera moet aanbieden bij de winkel waar je gekocht hebt. Dat klopt dus. Of de winkelier (of in dit geval E-Care Repair Services BV) kan stellen dat de schade niet onder de garantie valt is onduidelijk. Ook is niet duidelijk of de winkelier jou camara mag aanbieden bij een derde partij. Dat is zaak tussen bepalingen tussen Nikon en de winkelier.

Wel kan je nu een hele simpele stap ondernemen: namelijk Nikon (NSP) bellen en je zaak voorleggen waar twee vragen belangrijk zijn:
1) heeft de winkelier juist gehandeld door E-Care Repair Services BV in te schakelen i.p.v. Nikon zelf. En mogen ze dan zelf bepalen dat de schade uitgesloten is?
2) vragen of NSP een second opinion kan en wil doen?

Vooral omdat jij zo stellig bent dat de schade niet door jezelf is veroorzaakt lijkt het me belangrijk om in ieder geval een second opnion van Nikon zelf te vragen. Maar het begint met een eenvoudig telefoontje naar NSP. Mijn ervaring is dat het aardige lui zijn die graag willen helpen/meedenken. Morgen bellen dus is mijn eenvoudige advies.
Dat ga ik in ieder geval morgen even doen, bedankt.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: di okt 09 2012 8:36 pm
door Sandra
george013 schreef:Je hebt je fototoestel waarschijnlijk bij een witgoedwinkel gekocht, wasmachines, koofoezetapparaten etc. Als dat zo is, is dat jouw keuze geweest.
Waar is dat toestel?
Je hebt een offerte gekregen voor reparatie. Wat als je dat niet doet en je toestel terugvraagt. Daar heb ik niets over gelezen.
Het direkt aanbieden van het toestel aan Nikon zie je niet zitten ivm de kosten. Deze zullen ook berekend worden als E-Care ze aanbiedt.
Hoe oud is het toestel, ben ik iig niet tegen gekomen.
Van wie komen de foto's?
Het blijft heel vaag.
George

Is al geregaeerd maar toch door drukken.
George
Op het moment dat ik de camera heb laten ophalen was de camera net geen jaar oud, op 3 weken na.
Ik heb GEEN offerte gekregen, ze hebben het er wel over gehad door de telefoon en als ik het goed heb hadden ze het over een bedrag van 287 of 278 euro maar op papier heb ik nog niks.
Voor E-care hoef ik zelf niks te betalen, dat is service....... dat wel..... :?
Verder weet ik niet meer dan bovengeschrevene maar hier kan ik wel weer wat mee, bedankt.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: di okt 09 2012 8:42 pm
door Pjerry
Volgens mij heb je meer dan genoeg adviezen gehad om nu te kunnen handelen. Laat je winkel wel zwart op wit weten wat je doet en waarom. Kunnen ze niet gaan zeuren achteraf over de garantie.

Re: Ineens overbelichting D3100

Geplaatst: di okt 09 2012 8:45 pm
door george013
Indachtig wat Dafir zegt, de verkoper is het aanspreekpunt voor de koper. Als de verkoper iets doet onder garantie, zal hij dat op tafel leggen bij zijn verkoper. En deze wil dan natuurlijk kunnen beoordelen of het terecht is en zal geen garantie geven als hij daar niets van af weet.
Jouw witgoedwinkel heeft de camera als reparatie aangeboden bij hun reguliere witgoedreperateur, niet behandeld als zijnde een garantieclaim. Daar gaat de laatste in de aansprakelijkheidsketen over.
Voor zover ik er wijs uit wordt.
George