(Her)bewerken van foto's van forumleden
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden
Ik vind het herbewerken van mijn foto's geen enkel bezwaar. Het is me een tijdje geleden ook gebeurd en voelde me absoluut niet geïntimideerd.
Het bewerken van de foto kan iemands commentaar kracht bijzetten zodat je ziet wat hij/zij bedoelt.
Ik kan me wel goed voorstellen dat anderen het herbewerken ongewenst vinden.
Respecteer elkaar en meet iemand anders mening niet altijd af aan je eigen ideeën.
Als er forumleden zijn die het herbewerken niet willen dan vind ik het een goede zaak dat er wordt nagedacht over een structurele oplossing.
Gezien het aantal reacties lijkt het me wel een onderwerp wat leeft en dus de moeite waard om te reageren.
Waarom eigenlijk geen poll om te kijken hoeveel mensen voor of tegen zijn?
Hieruit zal misschien snel zichtbaar worden hoe de stand is en of een structurele oplossing draagvlak heeft.
Gr Dirk
Het bewerken van de foto kan iemands commentaar kracht bijzetten zodat je ziet wat hij/zij bedoelt.
Ik kan me wel goed voorstellen dat anderen het herbewerken ongewenst vinden.
Respecteer elkaar en meet iemand anders mening niet altijd af aan je eigen ideeën.
Als er forumleden zijn die het herbewerken niet willen dan vind ik het een goede zaak dat er wordt nagedacht over een structurele oplossing.
Gezien het aantal reacties lijkt het me wel een onderwerp wat leeft en dus de moeite waard om te reageren.
Waarom eigenlijk geen poll om te kijken hoeveel mensen voor of tegen zijn?
Hieruit zal misschien snel zichtbaar worden hoe de stand is en of een structurele oplossing draagvlak heeft.
Gr Dirk
- Arthur Mol
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik ben niet tegen bewerken, sterker nog, ik denk dat ik daar misschien van kan leren.
Maar ik ben wel tegen ongevraagd bewerken en dat heb ik duidelijkgemaakt in mijn onderschrift. Ik heb het de vermeende bewerker nog gemakkelijker gemaakt door de klikbare zin te voorzien van een link die verwijst naar een PB naar mij.
Maar ik ben wel tegen ongevraagd bewerken en dat heb ik duidelijkgemaakt in mijn onderschrift. Ik heb het de vermeende bewerker nog gemakkelijker gemaakt door de klikbare zin te voorzien van een link die verwijst naar een PB naar mij.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.
Ik ben tegen het ongevraagd bewerken van foto's. Het voeren van een discussie betitelen als 'gemiep', daar ben ik ook op tegen.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
@Mas
Je hoort natuurlijk liever de opmerking:
Ik snap niet waarom jij jouw foto’s hier in de rubriek ‘presentatie’ hebt geplaatst. Ze zijn allemaal slecht nabewerkt, en onscherp. Volgens mij had je ze thuis beter in de prullenbak kunnen gooien.
Maar ik begrijp wel ‘je hebt een leuke dag gehad’.
Je hoort natuurlijk liever de opmerking:
Ik snap niet waarom jij jouw foto’s hier in de rubriek ‘presentatie’ hebt geplaatst. Ze zijn allemaal slecht nabewerkt, en onscherp. Volgens mij had je ze thuis beter in de prullenbak kunnen gooien.
Maar ik begrijp wel ‘je hebt een leuke dag gehad’.
@GDP
Nee, waarom zou ik van onbeschofte opmerkingen houden? Als mijn foto inderdaad zo slecht is , hoor ik het wel graag, maar liever op een iets fatsoenlijker manier.
Dit draadje gaat overigens over het ongevraagd bewerken van foto's.
Nee, waarom zou ik van onbeschofte opmerkingen houden? Als mijn foto inderdaad zo slecht is , hoor ik het wel graag, maar liever op een iets fatsoenlijker manier.
Dit draadje gaat overigens over het ongevraagd bewerken van foto's.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
- pveenstra
- Clublid
- Contacteer:
Ik wil Steven een compliment geven om de manier waarop hij, zelfs na 10 pagina's meningen van uiteenlopende soorten, zijn standpunt uiteenzet. Ik kan er allleen maar diep respect voor hebben.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Moet je de tekst wel wat groter maken want ik dacht eerst dat het een streepje was... (hoge resolutie) :mrgreen:Arthur Mol schreef:Ik ben niet tegen bewerken, sterker nog, ik denk dat ik daar misschien van kan leren.
Spul waarmee je foto's maakt...
Volgens mij zijn er hier diverse mensen niet meer van deze tijd alles wat je op internet plaatst is voor een ieder de pakken hoe je ook je best doet om het te beveiligen. En ze bewerking een kopy van jou foto die je op het openbare net heb geplaatst de foto die je thuis in de kluis heb liggen naast de goud staven die blijft ongewijzigd!RvDam schreef:Raar dat er mensen zijn die het niet toestaan van het bewerken van hun foto gelijk stellen met het niet tegen commentaar kunnen. Ik stel het heel erg op prijs als er commentaar komt op mijn foto maarik stel het niet op prijs dat mijn foto ongevraagd bewerkt word. Als dit betekend dat ik dan maar geen foto's moet plaatsen dan is dat maar zo. Maar ik ga het bewerken van mijn foto's niet tollereren omdat er andere zijn die het onzin vinden.rbfoto.nl schreef:9 pagina's gemiep over het bewerken van een foto met als doel iemand op weg te helpen...
Vroeger was dit een forum voor mensen die elkaar wijzer wilden maken, liefhebbers die van elkaar wilden leren. Als mensen het niet op prijs stellen dat iemand commentaar levert op hun foto's en/of zelfs hun foto gebruikt om hun commentaar te bekrachtigen, dan kunnen ze beter een website starten of een stille galerie openen.
Als je geen commentaar kunt verdragen, dan schaal je jezelf te hoog in.
PS ik kan het toch niet laten om op diverse mensen te reageren!
En pagina 10 Peter stop die onzin

- Arthur Mol
- Forumlid
- Contacteer:
Dan weet ik in ieder geval dat ik jou geen toestemming moet geven om mijn foto's te bewerken, want als je ogen zo slecht zijn dat je dat regeltje niet kan lezen zou ik toch eens een bezoekje aan Pearle brengen en heb ik er weinig vertrouwen in dat jouw bewerkingen een verbetering van mijn foto's zal opleveren..ReneG schreef:Moet je de tekst wel wat groter maken want ik dacht eerst dat het een streepje was... (hoge resolutie) :mrgreen:Arthur Mol schreef:Ik ben niet tegen bewerken, sterker nog, ik denk dat ik daar misschien van kan leren.

BOT! (En dat betekent Back on topic, vertaald naar het Nederlands: Terug naar het onderwerp)
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Ik bedoelde hem ook grappig, werkte namelijk net met een monitor in een belachelijke resolutie. Maar wat wel serieus is, is dat ik nooit of te nimmer onderschriften lees of er zelfs naar kijk. Het zou niet eens in me opkomen om een onderschrift te gaan lezen om iets dergelijks te controleren. Een dergelijke oplossing lijkt me dus weinig effectief. Wie leest bijvoorbeeld tegenwoordig nog onderschriften in E-mails die meer dan 2 regels lang zijn? Ik heb een collega die een paar jaar een hele vreemde tekst in de onderschrift van zijn E-mail heeft gehad, niemand die dat ooit heeft gezien.Arthur Mol schreef:Dan weet ik in ieder geval dat ik jou geen toestemming moet geven om mijn foto's te bewerken, want als je ogen zo slecht zijn dat je dat regeltje niet kan lezen zou ik toch eens een bezoekje aan Pearle brengen en heb ik er weinig vertrouwen in dat jouw bewerkingen een verbetering van mijn foto's zal opleveren..ReneG schreef:Moet je de tekst wel wat groter maken want ik dacht eerst dat het een streepje was... (hoge resolutie) :mrgreen:Arthur Mol schreef:Ik ben niet tegen bewerken, sterker nog, ik denk dat ik daar misschien van kan leren.
Maar ik ben wel tegen ongevraagd bewerken en dat heb ik duidelijkgemaakt in mijn onderschrift. Ik heb het de vermeende bewerker nog gemakkelijker gemaakt door de klikbare zin te voorzien van een link die verwijst naar een PB naar mij.(En deze reactie is leuk bedoeld, om te lachen, een geintje tussendoor dus..)
BOT! (En dat betekent Back on topic, vertaald naar het Nederlands: Terug naar het onderwerp)
Spul waarmee je foto's maakt...
- Arthur Mol
- Forumlid
- Contacteer:
Daar heb je dan weer wel een punt inderdaad.
Maar zou dan een aanpassing onder je avatar wel enige invloed hebben? Persoonlijk denk ik van wel, want op Phototime werkt het ook zo.
Als ik al een foto van iemand zou willen bewerken om mijn mening kracht bij te zetten weet ik in ieder geval waar ik moet kijken/zoeken of de poster enig bezwaar heeft. En zoals ik eerder schreef in dit topic, tot die tijd dat het er naast staat zet ik het regeltje in mijn onderschrift.
Maar zou dan een aanpassing onder je avatar wel enige invloed hebben? Persoonlijk denk ik van wel, want op Phototime werkt het ook zo.
Als ik al een foto van iemand zou willen bewerken om mijn mening kracht bij te zetten weet ik in ieder geval waar ik moet kijken/zoeken of de poster enig bezwaar heeft. En zoals ik eerder schreef in dit topic, tot die tijd dat het er naast staat zet ik het regeltje in mijn onderschrift.
Zo langzamerhand krijgt ik toch een raar gevoel van hen die zo tegen het nabewerken van een niet al te goede foto zijn. Dit ondanks het feit dat dit in het algemeen met de beste bedoelingen wordt gedaan in de hoop dat men er iets van opsteekt.
En zelf niet instaat zijn een zinnige bijdrage te leveren bij een foto waar iemand vraagt om een beoordeling!
1

2

En zelf niet instaat zijn een zinnige bijdrage te leveren bij een foto waar iemand vraagt om een beoordeling!
1

2

- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
@Steven: heb je een link naar een voorbeeld?
Ik heb gisteravond even snel gezocht maar kon op de eerste pagina's van presentatie en beoordeling geen enkele bewerking door een derde vinden. het wordt wel eens gedaan, dat weet ik, maar ik heb het nog nooit zo gezien zoals jij het nu schetst. alle keren dat ik het heb gezien (en niet alleen op dit forum) wordt er netjes bij vermeld dat de foto zal worden verwijderd als het niet gewenst is. Zoals al eerder aangehaald, als er al een bewerking wordt geplaatst, is dat met de beste bedoelingen, op een vriendelijke manier om iemand te helpen.
Ik krijg nu het gevoel dat er een "probleem" wordt gecreerd, wat voor 99% van de gebruikers van dit forum niet eens een probleem is. En daar zouden dan allerlei regels en/of software aanpassingen voor gedaan moeten worden.
Ik heb gisteravond even snel gezocht maar kon op de eerste pagina's van presentatie en beoordeling geen enkele bewerking door een derde vinden. het wordt wel eens gedaan, dat weet ik, maar ik heb het nog nooit zo gezien zoals jij het nu schetst. alle keren dat ik het heb gezien (en niet alleen op dit forum) wordt er netjes bij vermeld dat de foto zal worden verwijderd als het niet gewenst is. Zoals al eerder aangehaald, als er al een bewerking wordt geplaatst, is dat met de beste bedoelingen, op een vriendelijke manier om iemand te helpen.
Ik krijg nu het gevoel dat er een "probleem" wordt gecreerd, wat voor 99% van de gebruikers van dit forum niet eens een probleem is. En daar zouden dan allerlei regels en/of software aanpassingen voor gedaan moeten worden.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
@GDP
Je hebt in deze discussie je inhoudelijke mening gegeven.
Probeer je vast te houden aan de intenties van de topicstarter, namelijk een inhoudelijke discussie over het ongevraagd bewerken van een foto.
Het steeds op 'de man' spelen in je vervolg reacties is nergens voor nodig.
Het forum is geen plek voor persoonlijke aanvallen.
Je hebt in deze discussie je inhoudelijke mening gegeven.
Probeer je vast te houden aan de intenties van de topicstarter, namelijk een inhoudelijke discussie over het ongevraagd bewerken van een foto.
Het steeds op 'de man' spelen in je vervolg reacties is nergens voor nodig.
Het forum is geen plek voor persoonlijke aanvallen.