Nikon, maar welke?

Discussies over ons favoriete merk
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jun 15 2008 9:36 pm

emdeklerk schreef:Dat gaat gegarandeerd jeuken.
Niet alle soort jeuk zijn onplezierig E! :mrgreen:

Ik gok dat DX nog wel even blijft bestaan, maar je hebt gelijk, als je ooit in de echt hoge prijsklassen zal gaan shoppen, dan moet je full-frame mogelijkheden van lenzen wel laten meetellen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Bright eye

Bericht door Bright eye » zo jun 15 2008 9:53 pm

Bedankt voor jullie reacties,

Ik zal jullie aanbevelingen laten bezinken.
Misschien inderdaad niet onverstandig om in een D80 te investeren samen met een kwalitatief goed objectief dat ik over een aantal jaren ook nog op een volformaat camera kan gebruiken.
Ik dacht dat deze combi niet mogelijk.

Aan de andere kant; de D300......... :?

Ik zal pas na mijn vakantie tot aanschaf overgaan. Ik wil geen camera mee die ik nog onvoldoende onder de knie heb.

Ik zal jullie tzt laten weten waarop de keus is gevallen

Gerard

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » zo jun 15 2008 11:55 pm

emdeklerk schreef:Als ik heel eerlijk ben:
ik zou niet investeren in dure DX-spullen.
Dus neem dan de D80 en een objectief dat je eventueel later op een volformaatcamera kunt gebruiken.
Ik kan me niet voorstellen dat je als FE-gebruikster gelukkig wordt van een DX-camera. Zeker niet op de lange duur. Dat gaat gegarandeerd jeuken.
Je zult sneller dan je nu denkt over willen op volformaat.
Groet, E.M. de Klerk
Over wat voor termijn hebben we het hier? Ik heb ruim vier jaar de D70 gehad en nu helemaal in mijn nopjes met een D200. Ik kan niet zeggen dat ik net begonnen ben met fotograferen. Al ruim 30 jaar serieus waarvan ruim 15 jaar beroepsmatig. Ik heb 'zelfs' een 5 jarige hbo-opleiding fotografie achter de rug. Altijd Nikon gehad, FM, FE, F801, F3 en dan nog wat middenformaat voor studiowerk.
Voor deze keer ben ik het niet eens met deze stelling.
Volgens mij kun beter je energie stoppen in idee-ontwikkeling dan in pixel-peeping. Techniek is voor mij een bij-zaak en wordt vanzelf beter, maar laat je niet hinderen door technische tekortkomingen. Wil je het liefst een D300, dan koop je een D300. Laat het leven zo leuk mogelijk zijn!
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”