Nikon D700 gerucht

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Eric-DH
Forumlid
Forumlid

Bericht door Eric-DH » wo jun 18 2008 3:33 pm

Weef schreef:
Eeuw schreef:
Weef schreef:Ik ga in ieder geval geen DX-objectieven meer aanschaffen.
en daar ga ik dan weer lekker van profiteren, vette DX set voor weinig, heb ik geen moeite mee hoor..
Maar je hebt zeker gelijk. Er gaat dan een hele bubs DX de tweede-hands markt op. Kan men zeker gebruik van maken.
Heb ik onlangs gedaan. Tweedehands een 17-55DX overgenomen van iemand die op de D3 overgestapt is.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo jun 18 2008 3:36 pm

binnenkort voor ieder wat wils dus.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Eric-DH
Forumlid
Forumlid

Bericht door Eric-DH » wo jun 18 2008 3:38 pm

Rogier schreef:Idd, de onderkant van de markt is waar op dit moment het geld verdiend wordt.
En, niet onbelangrijk, aan de onderkant van de markt is het waar mensen instappen in een systeem. Daarna kopen ze pas geavanceerder camera's. Als je als merk de onderkant afstoot, trek je nog maar weinig nieuwe klanten aan denk ik.
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100

Teun

Bericht door Teun » wo jun 18 2008 3:41 pm

Wat is het voordeel van FX t.o.v. DX iemand linkje naar site/forum of korte uitleg??

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » wo jun 18 2008 3:49 pm

Skippy schreef:Vergelijk eens de situatie FX-DX met Porsche-Volkswagen. Porsche verkoopt veel minder maar duurdere auto's dan Volkswagen en is inmiddels dankzij het veel hogere rendement controlerend groot-aandeelhouder van Volkswagen.

De aandeelhouders van een bedrijf zijn bepalend voor de richting, en aandeelhouders willen geen marktaandeel maar dividend en koersstijging.
De vergelijking gaat een beetje mank, beste Skippy.
Eerstens is Nikon een Japanse club en wordt daardoor gekenmerkt door een veel meer lange-termijn visie dan Amerikaanse bedrijven en op lange termijn is marktaandeel veel belangrijker dan de jaarwinst.

Tweedens is het op lange termijn ook belangrijk dat de mensen die een dure camera gaan kopen de 10 jaar daarvoor ook al met jouw merk hebben gewerkt. Enerzijds vanwege simpele merkentrouw, anderzijds wegens objectieven, accesoires etc... Iedere fotograaf die nu een D3 koopt is ooit met een goedkope camera begonnen en iemand die van een cyberschot naar een 40D is gegroeid gaat daarna echt naar een 5D of 1D en niet naar een D3. Zie het als Mc Donald's, die erg veel doet om kinderen in de zaak te lokken, zodat ze de rest van hun leven Big Mac's blijven eten.

Wat Nikon dus momenteel echt zorgen zou moeten baren is het kleine aandeel dat de Coolpixen hebben t.o.v. de Cybershots en zo.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » do jun 19 2008 8:51 am

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » do jun 19 2008 9:07 am

Ik moet zeggen dat e.e.a. behoorlijk overtuigend overkomt op mij. Als het een hoax is is het een hele goeie!

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do jun 19 2008 9:31 am

Het is wel weer heel grappig dat de D700 van ome ken er anders uitziet dan die post op FM.

Let op de rubberafdekdopjes onder het tekstje D700 (die van ome ken lijkt op de D300 en die van FM zien er heel anders uit). :lol:

oordeel zelf
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » do jun 19 2008 9:46 am

MvBoetzelaer schreef: De vergelijking gaat een beetje mank, beste Skippy.
Eerstens is Nikon een Japanse club en wordt daardoor gekenmerkt door een veel meer lange-termijn visie dan Amerikaanse bedrijven en op lange termijn is marktaandeel veel belangrijker dan de jaarwinst.
Nikon is een Japanse club, maar Volkswagen en Porsche zijn Duitse clubs :) Het Duitse corporate governance systeem lijkt meer op het Japanse, dan op het Amerikaanse (angelsaksische) systeem. In Duitsland hebben de banken van oudsher veel macht in ondernemingen. En die zijn ook lange termijn georienteerd.

Camera's als een D3, maar ook vroeger de F, F2 en F3 enz, hebben ook uitstraling naar de onderkant van de markt. Het geeft het merk/systeem uitstraling.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » do jun 19 2008 9:47 am

@Opgezetfan: Shoot, je hebt helemaal gelijk! Was me niet opgevallen.... Vaag....
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

MARS
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MARS » do jun 19 2008 6:19 pm

Leuk maar Hoax of niet?

Feit is wel dat er een foto in dit topic http://www.fredmiranda.com/forum/topic/657828/4 staat van een EXACT gelijke D300.

De foto van Ken Rockwell is dus zeker fake.

Buiten dat is de D700 voorzien van een DX objectief.

Ik wacht wel op de D800..... :roll:

Groet,

Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

johan1967
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door johan1967 » do jun 19 2008 10:10 pm

Nikon kennende zullen ze er altijd voor zorgen dat de nieuwe FX-camera's ook in een DX-mode kunnen werken. Ik zou dus nog niet zo snel de DX-objectieven de deur uit doen. :!:

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr jun 20 2008 8:54 am

johan1967 schreef:Nikon kennende zullen ze er altijd voor zorgen dat de nieuwe FX-camera's ook in een DX-mode kunnen werken. Ik zou dus nog niet zo snel de DX-objectieven de deur uit doen. :!:
Wat een onzin :shock: Sorry dat ik het zeggen moet.

Weef

Bericht door Weef » vr jun 20 2008 9:56 am

Pruimpit schreef:
johan1967 schreef:Nikon kennende zullen ze er altijd voor zorgen dat de nieuwe FX-camera's ook in een DX-mode kunnen werken. Ik zou dus nog niet zo snel de DX-objectieven de deur uit doen. :!:
Ik ben dan weer benieuwd waarom jij dat onzin vindt.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr jun 20 2008 10:36 am

Weef schreef:
Pruimpit schreef:
Ik ben dan weer benieuwd waarom jij dat onzin vindt.
We schrijven het jaar 1981. Nikon komt met een gehele nieuwe serie lenzen AI-S (manuele foucs)

We schrijven het jaar 1986. Al deze lenzen zijn waardeloos geworden op de F401. Nog geen 5 jaar later dus!

Dus Nikon zou zorgen dat oudere lenzen altijd op nieuwe camera's zullen werken :?: Laat me niet lachen.

Dus waar heeft Nikon die goede naam aan te danken? Als de leugen maar vaak genoeg herhaald wordt...Vooruit nog een keer.
Alle Nikon lenzen werken op alle Nikon SLR Camera's, ook die van 50 jaar oud :!: De compabiliteit van Nikon is onovertroffen.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”