Geplaatst: di jul 22 2008 7:18 am
Elk merk heeft de klanten die het verdient. Je moet je best er voor doen.
Nikon had in de jaren 80 in de USA een geweldig markt aandeel. De prijs (daar is niks aan veranderd) en de service waren de dingen die het deden.
De prijzen waren toen laag en zijn dat nu nog. En als het te betalen is, dan verkoopt het ook wel.
Kocht je in de USA een reflex camera, dan kreeg je er een fototas gratis bij. In die fototas was weer een bonnenboekje. Die bonnen gaven reductie bij aankoop van objectieven of andere accessoires. Of je kreeg met de bonnen prachtige brochures thuis gestuurd. Voor een gedeelte is er niks veranderd.
http://www.nikonmall.com/logoshop.asp?search_id=7
Ook in Japan weten ze wat een prijs kan doen:
Nikon heeft in de periode december 2006 - april 2007meer reflex camera's verkocht dan elk ander merk. Hoe ze dat deden, heel simpel, de D40 ging voor 300 euro over de toonbank en de D80 voor 600 euro. In die tijd kostte de D80 hier 900 euro.
Een simpel voorbeeld van PR:

Nikon had in de jaren 80 in de USA een geweldig markt aandeel. De prijs (daar is niks aan veranderd) en de service waren de dingen die het deden.
De prijzen waren toen laag en zijn dat nu nog. En als het te betalen is, dan verkoopt het ook wel.
Kocht je in de USA een reflex camera, dan kreeg je er een fototas gratis bij. In die fototas was weer een bonnenboekje. Die bonnen gaven reductie bij aankoop van objectieven of andere accessoires. Of je kreeg met de bonnen prachtige brochures thuis gestuurd. Voor een gedeelte is er niks veranderd.
http://www.nikonmall.com/logoshop.asp?search_id=7
Ook in Japan weten ze wat een prijs kan doen:
Nikon heeft in de periode december 2006 - april 2007meer reflex camera's verkocht dan elk ander merk. Hoe ze dat deden, heel simpel, de D40 ging voor 300 euro over de toonbank en de D80 voor 600 euro. In die tijd kostte de D80 hier 900 euro.
Een simpel voorbeeld van PR:
