12 of 14 bits?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do jul 17 2008 7:43 pm

jmfotografie schreef:
M.Oorthuis schreef:Jan het verschil IS niet te zien. En al zeker niet op een afdruk.
Alleen maar op hele grote afdrukken van reclame posters bijvoorbeeld? Bedankt voor je tip!
Zeg ik zie dat jij ook een 80~200mm hebt. Hoe gaat het scherpstellen met jou lens op de d300? Ik heb het gevoel dat die van mij het niet helemaal kan volgen. En daarom wel eens de echte scherpte mist, ondanks dat die aangeeft dat het wel scherp is. Ben benieuwd naar je antwoord.

groet Jan 8)
Gaat perfect hoor geen problemen mee. Heb jij ook een AF-S of de AF ?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

jmfotografie

Bericht door jmfotografie » do jul 17 2008 8:31 pm

M.Oorthuis schreef:
jmfotografie schreef:
M.Oorthuis schreef:Jan het verschil IS niet te zien. En al zeker niet op een afdruk.
Alleen maar op hele grote afdrukken van reclame posters bijvoorbeeld? Bedankt voor je tip!
Zeg ik zie dat jij ook een 80~200mm hebt. Hoe gaat het scherpstellen met jou lens op de d300? Ik heb het gevoel dat die van mij het niet helemaal kan volgen. En daarom wel eens de echte scherpte mist, ondanks dat die aangeeft dat het wel scherp is. Ben benieuwd naar je antwoord.

groet Jan 8)
Gaat perfect hoor geen problemen mee. Heb jij ook een AF-S of de AF ?
Ik heb de AF de s zijn ze vergeten. :lol: Ik krijg het gevoel dat dat de s weer beter is en dat het mij weer geld gaat kosten. :( Ik heb deze lens alweer een paar jaar. Verder voldoet die goed en ben ik zeer tevreden over de kwaliteit. Wat is precies het verschil tussen de AF-S of de AF?

groet Jan 8)

NielsThijssen

Re: 12 of 14 bits?

Bericht door NielsThijssen » do jul 17 2008 9:26 pm

jmfotografie schreef:Hallo,

Met mijn d300 kan ik in 12 en 14 bits werken. In 12 bits heb ik de 8 beeldjes perconde en in 14 bits niets. Jammer vind ik wel, maar mijn vraag aan jullie is dan ook. In welke modum werken jullie de 12 of de 14? Dat is graag wat ik wil weten en wat jullie ervaring met beide is. Ik werk standaard al in 14 bits, bij snelheids sporten 12 bits.

groeten JM 8)
Ook hier:
bij sport (of actie, zal ik zo maar omschrijven) 12 bit resolutie,
bij onderwerpen waar je rust/tijd hebt (en niet afhankelijk bent van een snel salvo aan sluiterbewegingen...) de 14 bit.
Bij het nabewerken moet ik toch genoeg croppen, converteren etc.
zeker als ruimte "not an issue" is :lol:

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”