Multi power battery pack
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
En hoe zit het met de 8 FPS die je met de MB-D10 krijgt? Volgens mij werkt dat alleen bij de MB-D10, niet bij een "nepper".Arend-ho schreef:...het nieuwe type is dus bijna gelijk aan de MB-D10 [ het scheelt iets aan gewicht ]...
Ik heb afgelopen week de MB-D10 gekocht en ben er erg blij mee, de camera is veel beter in balans lijkt het, voor mijn gevoel win ik er zeker 1 stop mee omdat ik de camera minder beweeg bij het klikken... (heb hier geen wetenschappelijk onderbouwde verklaring voor, is mijn gevoel).
Bij de MB-D10 zitten 2 houders, 1 voor een extra EN-EL3E accu en 1 voor 8 penlights waarmee je dus op 8 FPS kunt schieten. Ik heb 8 ReCyko penlights + snellader gekocht voor totaal € 52, deze nieuwe NiMH batterijen hebben wat minder vermogen 2050 i.p.v. bijvoorbeeld 2700 mAh van het gangbare soort maar het grote voordeel is dat ze na een half jaar nog steeds 90% van het vermogen bezitten. Na een jaar is dit nog steeds 85%, de normale NiMH batterijen zij na een paar weken tot enkele maanden bijna leeg.
De houder met EN-EL3E zit in de grip, de penlight-houder zit in mijn tas, als ik met 8 FPS wil schieten zit de juiste houder er met 20 seconden in...
Vergis je niet in het extra gewicht van je camera met grip en accu, dit is een behoorlijk verschil, ik vindt het beter maar mijn vrouw bijvoorbeeld vindt een grip maar niks, veel te zwaar voor haar...
Heren,
Er is iets mis met mijn inloggegevens Ik kom met geen mogelijkheid meer op de site onder mijn oude inloggegevens van Blacksheep. Daarom maar even een nieuw account aangemaakt onder de forumnaam Joyce. Kan het zijn dan Firefox niet geaccepteerd wordt door de site? Maar goed op het onderwerp terugkomende; ik wacht nog even de foto's van Arend af, maar denk toch mijn keuze al gemaakt te hebben.
Joyce
Er is iets mis met mijn inloggegevens Ik kom met geen mogelijkheid meer op de site onder mijn oude inloggegevens van Blacksheep. Daarom maar even een nieuw account aangemaakt onder de forumnaam Joyce. Kan het zijn dan Firefox niet geaccepteerd wordt door de site? Maar goed op het onderwerp terugkomende; ik wacht nog even de foto's van Arend af, maar denk toch mijn keuze al gemaakt te hebben.
Joyce
- terpie
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Met die Phottix haal je ook gewoon die 8 FPS hoor.ZeroBit schreef:En hoe zit het met de 8 FPS die je met de MB-D10 krijgt? Volgens mij werkt dat alleen bij de MB-D10, niet bij een "nepper".
En er is al eerder over de Phottix geschreven, zie hier
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900
zelf ben ik altijd voor merkproducten gegaan. Zo ook voor mijn d300 met de MB10 in volle uitrusting om aan de 8 bps te komen. Het nadeel vind ik wel dat je de MB10 er onderuit moet schroeven om bij de batt in de body te komen.
Als je die moet opladen. De power die je extra krijgt geeft voor mij een fijn gevoel omdat als ik op evenementen sta niet mijn stroom in de gaten moet houden. De overige voordelen is al gezegd en daar ben ik dus ook mee eens.
Ik snap gewoon niet dat batt packs onder elke body gezet kan worden en dat de consument er ook op gewezen moet worden van de voordelen van een batt pack.
Ik zou gewoon voor de MB10 gaan, wat maakt die paar euro,s nog uit? De economie gaat sterk achteruit omdat banken in de usa failliet gaan. Kun je nu beter genieten van je geld, straks kan het niet meer.
groet Jan
Als je die moet opladen. De power die je extra krijgt geeft voor mij een fijn gevoel omdat als ik op evenementen sta niet mijn stroom in de gaten moet houden. De overige voordelen is al gezegd en daar ben ik dus ook mee eens.
Ik snap gewoon niet dat batt packs onder elke body gezet kan worden en dat de consument er ook op gewezen moet worden van de voordelen van een batt pack.

groet Jan

jmfotografie schreef: Ik snap gewoon niet dat batt packs onder elke body gezet kan worden en dat de consument er ook op gewezen moet worden van de voordelen van een batt pack.Ik zou gewoon voor de MB10 gaan, wat maakt die paar euro,s nog uit? De economie gaat sterk achteruit omdat banken in de usa failliet gaan. Kun je nu beter genieten van je geld, straks kan het niet meer.
![]()
groet Jan

Wellicht dat er toch een wetenschappelijk onderbouwde verklaring voor is dat je minder last van bewegingsonscherpte hebt bij een zwaardere camera.gongon schreef:Een zwaardere camera is ook fijner, voordat ik de D200 had, had ik een Pentax ist* D en de D200 vond ik al fijner in balans, maar nu ik een D3 heb vind ik de D3 fijner, merk dat ik met de D200 eerder bewegingsonscherpte heb.
Actie=reactie, is het niet zo dat als je een bepaalde druk uitoefent op een lichter voorwerp deze meer beweegt dan bij een zwaarder voorwerp, lees camera waar ik voorwerp schreef.
Of praat ik nu onzin?

Mmm, ziet er goed uit, compleet met accuhouder en houder voor de penlights, misschien heb ik de MB-D10 toch te vroeg gekocht...Arend-ho schreef:Zoals beloofd een paar foto's van het nieuwe type.
het scheelt +- 130 euro, het is maar wat je een paar euro's noemt.
tevens beschikbaar voor de D200 en D80.
Past de optionele houder van Nikon voor de EN-EL4a accu hier ook in of past die alleen in de MB-D10? En is er anders ook een optionele houder voor de EN-EL4a?