erg off-topic: maar een ieder moet zelf beslissen wel of niet te roken. Tenslotte zijn we ook vrij om voor Nikon te kiezen. Ik vind bovenstaande geciteerde opmerking niet thuis horen op dit forum, of het moet een anti-roken forum zijn.George Fennes schreef: Alleen een vraagje: Degenen van wie jij de camera heb gekocht, was dat een vriend of vijand?
Waarom vraag ik je dit, als het een vriend is, help je hem wel om allerlij enge ziektes te krijgen en als het een vijand is, dan wens je het je ergste vijand nog niet toe.![]()
Ik heb voor heel weinig een nikkon fg gekregen nu een vraag
Re: Nikon
Ik ben er iedergeval best blij mee met deze ruil,vanson schreef:erg off-topic: maar een ieder moet zelf beslissen wel of niet te roken. Tenslotte zijn we ook vrij om voor Nikon te kiezen. Ik vind bovenstaande geciteerde opmerking niet thuis horen op dit forum, of het moet een anti-roken forum zijn.George Fennes schreef: Alleen een vraagje: Degenen van wie jij de camera heb gekocht, was dat een vriend of vijand?
Waarom vraag ik je dit, als het een vriend is, help je hem wel om allerlij enge ziektes te krijgen en als het een vijand is, dan wens je het je ergste vijand nog niet toe.![]()
Hij is blij dat het goed terecht is gekomen en ik ben blij dat ik niet b.v op een veilingsite ben opgelicht voor veel geld...
stel dat ik er 100€ voor had moeten geven? op een veilingsite
Ik ben een leek op dat gebied begin net met spiegelreflex en dan had ik misschien iets gekocht en te veel voor betaalt
alleen er zit geen flitser hoeveel is ongeveer de vraagprijs voor een flitser.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
vanson schreef
erg off-topic: maar een ieder moet zelf beslissen wel of niet te roken. Tenslotte zijn we ook vrij om voor Nikon te kiezen. Ik vind bovenstaande geciteerde opmerking niet thuis horen op dit forum, of het moet een anti-roken forum zijn.
vanson, zelf verslaafd aan nicotine?
Als jij een grapje niet kan waarderen, ligt het probleem bij jou en hoef je niet zo overtrokken te reageren.
Engel en anderen hebben er geen moeite mee, en als je het objectief bekijkt zit er nog een grond van waarheid in.
Groetjes George
erg off-topic: maar een ieder moet zelf beslissen wel of niet te roken. Tenslotte zijn we ook vrij om voor Nikon te kiezen. Ik vind bovenstaande geciteerde opmerking niet thuis horen op dit forum, of het moet een anti-roken forum zijn.
vanson, zelf verslaafd aan nicotine?

Als jij een grapje niet kan waarderen, ligt het probleem bij jou en hoef je niet zo overtrokken te reageren.
Engel en anderen hebben er geen moeite mee, en als je het objectief bekijkt zit er nog een grond van waarheid in.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Clublid
goeie deal
Wel engel zo te zien is je uitrusting beslist niet te duur betaald en ik weet zeker dat er hele mooie foto's mee te maken zijn.
Ik ben benieuwd naar je resultaten
, als je de foto's kan inscannen of als je ze laat ontwikkelen en op CD aangeleverd krijgt, kan je ze zo op het net plaatsen.
In ieder geval heel veel plezier met je pas verworven set.
Groetjes George
Ik ben benieuwd naar je resultaten

Groetjes George

Re: goeie deal
bedankt hoorGeorge Fennes schreef:Wel engel zo te zien is je uitrusting beslist niet te duur betaald en ik weet zeker dat er hele mooie foto's mee te maken zijn.
Ik ben benieuwd naar je resultaten, als je de foto's kan inscannen of als je ze laat ontwikkelen en op CD aangeleverd krijgt, kan je ze zo op het net plaatsen.
Groetjes George

Als ik foto`s hebt dan zou ik ze zeker laten zien hoor,
Maar ik moet eerst de camara verkennen
-
- Clublid
- Contacteer:
Engel, de FG is niet veel waard, was destijds de eerste Nikon met P belichting.
Vooral de eerste serie was storing gevoelig en niet zo best gebouwd, Nikon was vrij laat met P belichting en het leek erop dat deze camera (te) snel op de markt werd gebracht. Misschien met motordrive en in goede staat dat een verzamelaar er wat voor geeft. De opvolger FA was veel moderner, en beter gebouwd.
Veel interssanter is de 24 mm lens (waarschijnlijk F 2.
, dit was destijds een van de betere Nikon lenzen. het was de eerste lens met floating elements en op een DSLR heel goed bruikbaar als standaard lens.
RVK
Vooral de eerste serie was storing gevoelig en niet zo best gebouwd, Nikon was vrij laat met P belichting en het leek erop dat deze camera (te) snel op de markt werd gebracht. Misschien met motordrive en in goede staat dat een verzamelaar er wat voor geeft. De opvolger FA was veel moderner, en beter gebouwd.
Veel interssanter is de 24 mm lens (waarschijnlijk F 2.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
https://robvankralingen.fotoport.nl/
-
- Clublid
- Contacteer:
sorry voor de typefout, uiteraard 24mm F=2.8
RVK
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
hij is in hele goede staat,maar ik wil er alleen maar foto`s mee maken zoals deze er voor bedoeld is.RVK schreef:Engel, de FG is niet veel waard, was destijds de eerste Nikon met P belichting.
Veel interssanter is de 24 mm lens (waarschijnlijk F 2., dit was destijds een van de betere Nikon lenzen. het was de eerste lens met floating elements en op een DSLR heel goed bruikbaar als standaard lens.
RVK
je kan toch wel uit te voeten met deze camara?
dat vragen er wel meer,Ed Post schreef:Ik heb zo het idee dat je gewoon een prima setje hebt geregeld.
Wil je nog even precies vermelden welke objectieven je hebt?
zoom nikkor 80~200mm
nikkor 24 mm
nikkor 50 mm
Ik weet niet zo goed waar ik moet kijken...
verder zitten er verschillende filters bij waarbij sommige in een nikondoosje
en er zit een motortje bij om vlug achterelkaar foto`s te schieten.
-
- Clublid
Welke objectieven?
Beste Engel,
Je heb nu de brandpuntafstanden van de objectieven vermeld, maar die objectieven hebben ook een lichtsterkte.
Dus een 80-200mm kan lichtsterkte hebben van F2.8 maar ook van F4.5 - 5.6 bijvoorbeeld.
de 24mm is dat de F1.8 of de F2.8 of nog een andere waarde.
Zo ook met de 50mm, je hebt de F1.4 of F1.8 of F2.8
Dit staat er dan op je lens Nikkor AF 24mm f/2.8 D
Als je dit nu precies doorgeeft, zullen de experts op dit forum (dat zijn er heel wat) je precies kunnen vertellen of dit een goede lens is (sorry eigenlijk hoor ik te zeggen dat Nikon geen slechte lenzen maakt) en wat de waarde ongeveer zal kunnen zijn.
Groetjes George
Je heb nu de brandpuntafstanden van de objectieven vermeld, maar die objectieven hebben ook een lichtsterkte.
Dus een 80-200mm kan lichtsterkte hebben van F2.8 maar ook van F4.5 - 5.6 bijvoorbeeld.
Als je dit nu precies doorgeeft, zullen de experts op dit forum (dat zijn er heel wat) je precies kunnen vertellen of dit een goede lens is (sorry eigenlijk hoor ik te zeggen dat Nikon geen slechte lenzen maakt) en wat de waarde ongeveer zal kunnen zijn.
Groetjes George

Re: Welke objectieven?
Okeee ik begin het een klein beetje te snappenGeorge Fennes schreef:Beste Engel,
Groetjes George

de 24 mm F 2.8
de 80~200 mm F 4.5
de 50 mm 1:2 hier staat verder niks bij.
moeilijk hoor al die nr`s ik ben bezig het boekje door te spitten

Op een Nikon FG camera kun je alle Nikon TTL flitsers gebruiken, dus alles vanaf de SB-16. Richtprijzen voor de diverse flitsers kun je makkelijk vinden op diverse sites, maar voor minstens 75 euro kun je al een behoorlijk goede flitser vinden.foto-engel schreef: alleen er zit geen flitser hoeveel is ongeveer de vraagprijs voor een flitser.
nee, niet verslaafd aan nicotine, al geruime tijd gestopt met roken. Ik kan humor erg waarderen. Meestal lach ik me dan een breuk, of een ander lichamelijk ongemak. Mijn reactie was niet overtrokken, wel gemeend. Ik kan er erg slecht tegen dergelijke normatieve uitspraken. Het probleem ligt dus inderdaad bij mij.George Fennes schreef: vanson, zelf verslaafd aan nicotine?
Bedankt voor de tip hoorvanson schreef:Op een Nikon FG camera kun je alle Nikon TTL flitsers gebruiken, dus alles vanaf de SB-16. Richtprijzen voor de diverse flitsers kun je makkelijk vinden op diverse sites, maar voor minstens 75 euro kun je al een behoorlijk goede flitser vinden.foto-engel schreef: alleen er zit geen flitser hoeveel is ongeveer de vraagprijs voor een flitser.
nee, niet verslaafd aan nicotine, al geruime tijd gestopt met roken. Ik kan humor erg waarderen. Meestal lach ik me dan een breuk, of een ander lichamelijk ongemak. Mijn reactie was niet overtrokken, wel gemeend. Ik kan er erg slecht tegen dergelijke normatieve uitspraken. Het probleem ligt dus inderdaad bij mij.George Fennes schreef: vanson, zelf verslaafd aan nicotine?

Ik ben ook gestopt met roken hoor....
maar iedereen moet zelf weten of hij/zij wel/niet rookt toch...?
ik heb de 1e plaatjes buiten al geschoten met mijn nikon,
Al die instellingen is best wennen hoor,snap er nog niet veel van.