Ben je 'bang' om DX lenzen te kopen? (poll)
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Ben je 'bang' om DX lenzen te kopen? (poll)
Ik zal altijd beide bijven houden, DX-camera en FX-camera.
Maar of er nog DX-objectieven bij komen... de kans is zeer klein.
Vooral met macro en telewerk heeft DX z'n voordelen.
Dus DX-objectieven: nee, DX-body Ja!
gr. Melliw
Maar of er nog DX-objectieven bij komen... de kans is zeer klein.
Vooral met macro en telewerk heeft DX z'n voordelen.
Dus DX-objectieven: nee, DX-body Ja!
gr. Melliw
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb nee gestemd. Waarom, omdat ik denk dat Nikon toch nog een hele tijd DX zal blijven ondersteunen. Ten eerste omdat de sensors steeds goedkoper worden en makkeljker te maken zijn. Ten tweede kijk maar eens naar de verkopen van de D40, D40X, D60, D90 en de D300. Deze range beslaat een hele grote groep mensen waar aardig wat geld te halen is. Ga je naar FX dan zit je automatisch vast aan duurdere lensen.
Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
- Cees
- Forumlid
Ik heb 'ja' gestemd. Heb één DX-objectief, de onvolprezen 17-55, maar zal geen DX meer bijkopen. Heb meer belangstelling voor een D700, dus.....
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****

En bij een eventuele FX-body, denk ik met de DX-modus nog wel goed weg te kunnen komen.
Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Ik ben niet bang, maar ik koop geen DX objectieven meer. Dus ik stem ja, ook al ben ik niet bang.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
"Bang" is een groot woord. Nieuw glas zal voor mij echter wel FX zijn.
Ik ben vrij bang voor de aanschaf van een DX standaardzoom lens, als ik een nieuwe lens koop wil ik meteen een professionele lens omdat ik hiermee veel langer plezier van zal hebben dan een goedkoper type. Bij DX is dus mijn enige keus een 17-55mm, als ik die ga aanschaffen dan wil ik em zeker niet nieuw kopen.
Ik kijk ook veel naar FX lenzen maar die zitten met de cropfactor op DX voor mij toch een beetje in het verkeerde bereik. Dan zou ik bijv. een 14-24 én een 24-70 moeten kopen wat me nu nog een beetje te prijzig is en bovendien denk ik dan dat ik te vaak van lens moet wisselen. Één van deze twee lenzen zou nog gaan, maarja welke dan? De 14-24 lijkt me vrij onhandig, de 24-70 lijkt me geweldig maar niet op DX.
Kun je dit het beste omschrijven als NAS?

Ik kijk ook veel naar FX lenzen maar die zitten met de cropfactor op DX voor mij toch een beetje in het verkeerde bereik. Dan zou ik bijv. een 14-24 én een 24-70 moeten kopen wat me nu nog een beetje te prijzig is en bovendien denk ik dan dat ik te vaak van lens moet wisselen. Één van deze twee lenzen zou nog gaan, maarja welke dan? De 14-24 lijkt me vrij onhandig, de 24-70 lijkt me geweldig maar niet op DX.
Kun je dit het beste omschrijven als NAS?

- Johan
- Forumlid
Ik zou op zich ook best FX glas willen kopen hoor, enige nadeel is dat 24mm op een DX body gewoon niet lekker werkt voor mij..
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Gisteren heb ik de D300 en de 17-55 gekocht en aangezien ik daar nog een behoorlijke hoofdprijs voor moest betalen ben ik niet zo bang binnen een jaar over te moeten stappen naar FX.
De prijzen van DX kelderen in ieder geval nog niet.(helaas)
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
-
- Forumlid
Dat is, in termen van wel of niet "bang" :olle_griese schreef:Gisteren heb ik de D300 en de 17-55 gekocht
Een heldendaad!
Als er weer een nieuwe camera komt zal het wel een full frame worden. Wanneer er dan een dure lens gaat komen zal het geen DX worden. Daarom heb ik recent een 24-70 gekocht en geen 18 - 55. (Sorry voor de verwarring, ik bedoelde de veel duurdere 17-55/ 2.8 )
Laatst gewijzigd door Knors op za dec 06 2008 5:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet van welk merk je 24-70 is maar als hij van nikon is dat is het prijsverschil met de 18-55 wel heel erg groot. €1372,- vs €59,-Knors schreef:Als er weer een nieuwe camera komt zal het wel een full frame worden. Wanneer er dan een dure lens gaat komen zal het geen DX worden. Daarom heb ik recent een 24-70 gekocht en geen 18 - 55.

Voor een 18-55 DX lens van €59,- hoef je dus qua aanschafprijs niet zo 'bang' te zijn. :mrgreen:
Maar het feit is dat zo'n 18-55mm lens niet (meer) aan mijn eisen voldoet, de CF is bijv zeer slecht en hij is veelste donker (ook door de zoeker).
- Werner
- Forumlid
- Contacteer:
Gaat de 10,5mm waarschijnlijk niet weg......of waarschijnlijk wel, dan wil ik hem welD-80s schreef:bang?? Er zit hier nog 1 DX objectief in de tas (10,5mm :mrgreen: ) en die gaat waarschijnlijk ook niet weg. De rest is inmiddels FX
En bij een eventuele FX-body, denk ik met de DX-modus nog wel goed weg te kunnen komen.
Groetjes Eelco

Heb DX body en ik ben niet bang om er een DX objectief bij te kopen. Tot nu toe, met mijn ervaring loop ik nog niet tegen iets aan waarom ik een FX body nodig zou hebben......haal bij lange na nog niet uit m'n DX body van wat hij zou moeten kunnen. Dus ben ik niet bang.....
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Johan
- Forumlid
Ga je geen spijt van krijgen hoor die combi, ondanks dat het DX isolle_griese schreef:Gisteren heb ik de D300 en de 17-55 gekocht en aangezien ik daar nog een behoorlijke hoofdprijs voor moest betalen ben ik niet zo bang binnen een jaar over te moeten stappen naar FX.

Laatst gewijzigd door Johan op za dec 06 2008 12:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D600 + MB-D14 Grip | Tokina AT-X 124 AF Pro DX 12-24mm f/4 | Nikon AF-S 24-70mm f/2.8G ED | Nikkor AF-S 70-200mm f/2.8G IF-ED VR | Nikon SB-600 | Peleng 8mm f/3.5
- EelcoD7100
- Forumlid
Gaat de 10,5mm waarschijnlijk niet weg......of waarschijnlijk wel, dan wil ik hem welEelco
![]()
Heb DX body en ik ben niet bang om er een DX objectief bij te kopen. Tot nu toe, met mijn ervaring loop ik nog niet tegen iets aan waarom ik een FX body nodig zou hebben......haal bij lange na nog niet uit m'n DX body van wat hij zou moeten kunnen. Dus ben ik niet bang.....

http://500px.com/EelcoVandeKamp