Eenden met een TC20EII

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Eenden met een TC20EII

Bericht door Gino » vr feb 27 2009 5:11 am

Bijzonder fraai, vooral de eerste.
Wat een objectief zeg, mooi hoor.

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Tobias

Bericht door Tobias » zo mar 01 2009 8:52 pm

ruud schreef:goed gelukt experiment huib ,

had dit topic dus even gemist maar was precies wat ik eigenlijk wel wilde weten huib.
heb de knoop doorgehakt dat er dit jaar een ander objectief bij gaat komen , zat alleen nog te dubben tussen de 300/800 van sigma en de nikon 500vr die jij dus gebruikt.
beslissing is nu dus wel gevallen en het wordt dus de 500 vr .
haal mezelf wel weer wat op mijn nek want moet ik de 300vr nou wel of niet houden :huh: .

groet ruud
@Hoi Ruud,

Even een tijdje niet op het forum geweest.

Zelf heb ik ook lang lopen stoeien en stond de 300-800 een tijd nummer 1. Echter door het werk van een Amerikaan kwam de 500 vr sterk in beeld. Zelf heb ik de 300-800 een weekend gehuurd en er is echt niets mis mee. Het is gewoon een topper.
Toch wint de 500mm het op een paar punten. Is wel wat ik persoonlijk heb mee laten wegen.

1. de bouw is degelijker. Althans zo voelt het aan.
2. VR in twee standen. Ontbreekt op de 300-800
3. De 500 is mobiler
4. gaat heel soepel om met converters.
5. AF is sneller.
6. korter dichtbij in te stellen. 4.5m tegen 6 meter.

Wat maakt de 300-800 zo uniek. Voor al de zoom functie en het mooie kleur karakter. Kijk is naar werk van Toon de Smit (pbase) en Rein Hofman (birdfocus.nl) maken topwerk met dit objectief.

De blauwe rand komt door de weerspiegeling. De foto is gemaakt tussen hoge bomen.

Tja de 300 2.8 wegdoen? Blijft een moeilijke keuze. Zelf heb ik een 300mm F4 en kan er geen afscheid van nemen al komt hij bijna niet uit de tas. Had hem voor macro en struinen maar nu ik de 105 micro heb gekocht gaat de 300mm een rustig leven tegemoet.

Op http://www.pbase.com/huibtom/recent_pictures staan meer opnames van me. Met en zonder TC.

Als je wat meer wilt weten hoor ik het van je.

gr. Huib

Tobias

Bericht door Tobias » zo mar 01 2009 9:09 pm

Twee foto's waarmee ik dicht bij de stijl kom zoals ik het wil. Beide op 500mm.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » zo mar 01 2009 9:18 pm

denk dat ik de 300 toch zal houden huib , spaar wel wat langer door .
schiet tenslotte helemaal geen slechte foto`s met deze set maar heb de indruk dat ik gewoon zo nu en dan mm te kort kom.

punt 2 en 3 zijn voor mij wel de meest doorslaggevende punten om te kiezen voor de 500vr .
als ik zou kiezen voor de 300/800 ben ik genoodzaakt om iedere keer met beide lenzen op stap te gaan en loop je al gauw met 9 kg aan glas om je nek :shock: .
als ik nog wat wil weten laat ik het je t.z.t. wel horen huib.

wat de fuut betreft , mooie foto`s huib

groet ruud

Tobias

Bericht door Tobias » zo mar 01 2009 9:28 pm

Tja wegdoen blijft moeilijk. Ik had de 200-400 ook graag gehouden. Maar dat kon bruin niet trekken hahahahaha. Toch mis ik de 200-400 niet echt en de 500 is toch van een andere orde. De zoom ging niet zo goed om met een TC.

Dan mag je wel aan de anabole steroïden als je met de 300-800 en de 300 op stap wil. Dat is echt niet te doen. De 300 die je nu hebt ik een topper en als hij echt niet meer uit je tas komt kan je alsnog tot verkoop overgaan.

Aan de andere kant vind ik het ook zonde dat bij mij de 300 en de 70-200 zo goed als niet gebruikt worden. Dat lot stond de 200-400 waarschijnlijk ook te wachten.

Zelf fotografeer ik alleen vogels en daar komt nog bij dat ik lichtsterkte niet zo belangrijk vind. Ook zonder TC knijp tussen de 5.6 en 8.

Zelf vind ik dat door het meer mm mijn fotografie een behoorlijke sprong voorwaarts heeft gemaakt. Niet alleen de mm maar ook de kwaliteit van de 500 heeft daar een aandeel in.

gr. Huib

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » zo mar 01 2009 11:33 pm

zou er spijt van krijgen als ik hem wegdoe huib dat weet ik nu al.
heb de 70/200 ook in mijn bezit en is ook al een jaar niet uit de tas geweest maar doe deze ook niet weg.
ga volgende maand proberen adders te fotograferen en dan gaat de 50mm 1.8 en de 70/200 wel mee die komen dan weer goed van pas.

tja lichtsterkte komt bij mij nog wel is van pas bv bij "mijn" kerkuilen die schiet ik op 1/50 2.8 iso 320 op 300mm
met meer mm kom ik op zo`n plek in de problemen dus dat is al een reden om hem niet weg te doen.

Afbeelding

groet ruud

Tobias

Bericht door Tobias » ma mar 02 2009 5:13 pm

Ruud ik denk dat je er inderdaad spijt van gaat krijgen. De 300mm F.2.8 is echt een topper die zo zijn eigen specifieke kwaliteiten bezit die je niet snel in een ander objectief zult vinden. Zou hem zelf ook graag in de tas willen hebben om te struinen, voor vlieg beelden en extreme omstandigheden met slecht licht.

Ga je ooit in een schuilhut of gecamoufleerd werken dan kun je ook situaties meemaken dat een 500 weer teveel mm is. Kom je ook niet weg met een 300-800 omdat dan 6 meter de beperking is. Het zal maar net DE foto zijn.

Dus niet meer twijfelen en houden dat beest enne ff flink door sparen hahahahaha .

Die kerkuil is geweldig en alleen al daarom moet hij in je tas blijven. En er natuurlijk ook uithalen :D

gr. Huib

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » ma mar 02 2009 7:33 pm

Draadje is meer een bespreking over het gebruikte objectief.
Verplaatst naar foto presentaties.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”