Carnaval

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Myriad

Re: Carnaval

Bericht door Myriad » ma feb 23 2009 6:27 am

Anne nikond40 schreef:al zie ik bij sommige wat ruis....Wat kan ik daar aan verbeteren/doen?
a. Lagere ISO nemen; maar zal gezien het weer nauwelijks mogelijk zijn geweest
b. Lichtsterker objectief voor bij de lagere ISO, bijv. één met een vast brandpunt (geen zoom);
bijv. 50mm 1.4 of 1.8, 85 1.4 of 1.8 of 105mm 2 of 2.8; de meeste hebben dan geen AF op de D40! (uitzondering: de nieuwe AF-S 50mm f/1.4 G en de AF-S 105mm f/2.8 micro G N)
c. Camera die op hogere ISO-waardes weinig ruis heeft
d. Ruisbewerkingssoftware; bijv. Noise Ninja of Imagenomic Noiseware
Anne nikond40 schreef:Heb op p stand gefotografeerd met iso 800/1600, en soms de automatische stand..
Niet meer doen! Je geeft alle controle over de camera uit handen. Probeer eens vaker de A(perture)-stand (diafragma voorkeuze). Kun je creatief veel mee.

Anne nikond40

Bericht door Anne nikond40 » ma feb 23 2009 3:08 pm

Die lichtsterke lens wil ik echt een keer kopen!!! Die ga ik toch wel steeds meer missen...
Zal de A stand eens wat meer gebruiken!! Maar vond het nu lastig uitzoeken met het weer, grauw, regenachtig..Laat maar mooi aan de camera over en heb met de Iso gespeeld, ben maar 1 dag te vinden in Oeteldonk en dat is met de intocht, stel voor dat ze niet waren gelukt, had ik vandaag nog een keer moeten gaan :wink: Alhoewel ik nu de optocht op de regionale zender zie en er mooie kleuren voorbij komen....
Thanks voor de tipjes!

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma feb 23 2009 5:22 pm

Leuke impressie van de optocht. Plaats alleen je copyright en naam wat kleiner en minder opvallend. Trekt nu teveel aandacht weg van de foto.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

sassepas

Bericht door sassepas » wo feb 25 2009 11:57 pm

heb volop plaatjes geschoten in Prinsenbeek met carnaval, errug leuk maar moeilijk!
Had mn iso op 100 en resultaten ben ik tevreden over (ben net half jaar bezig)
heb ze even onine gezet.
http://www.mijnalbum.nl/Album=D8CA7NEM

sassepas

Bericht door sassepas » do feb 26 2009 12:00 am

[quote="Anne nikond40"]Hier wat foto's van de intocht!!
Ben niet helemaal ontevreden, al zie ik bij sommige wat ruis....Wat kan ik daar aan verbeteren/doen?
Heb op p stand gefotografeerd met iso 800/1600, en soms de automatische stand..

sorry even off-topic) Anne, hoe heb jij copyright in je foto gekregen ik werk met CS2 maar krijg het niet voor elkaar..

Anne nikond40

Bericht door Anne nikond40 » do feb 26 2009 8:51 am

Hoi Sassepas! Eigelijk heel makkelijk!! Ik heb het via picassa. Je kunt je eigen "stijl"en kleur plaatsen..Verticaal horizontaal maakt niet uit! Makkelijk bewerkingsprogramma, weliswaar de basis, maar daar kun je al heel veel mee. Succes ermee!

sassepas

Bericht door sassepas » do feb 26 2009 5:44 pm

Anne nikond40 schreef:Hoi Sassepas! Eigelijk heel makkelijk!! Ik heb het via picassa. Je kunt je eigen "stijl"en kleur plaatsen..Verticaal horizontaal maakt niet uit! Makkelijk bewerkingsprogramma, weliswaar de basis, maar daar kun je al heel veel mee. Succes ermee!
bedankt voor de tip, ga ik daar eens mee stoeien! :mryellow:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”