Capture NX 2.2.4 Update Macintosh

Discussies over ons favoriete merk
AlwinSitton

Re: Capture NX2 2.2.4 Update Macintosh

Bericht door AlwinSitton » wo jan 20 2010 7:54 pm

joepert schreef:Dan moet viewNX toch ook snel volgen, dat mis ik ook wel op de Mac.
Inderdaad!!!!

Audion
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Audion » wo jan 20 2010 8:03 pm

AlwinSitton schreef:
joepert schreef:Dan moet viewNX toch ook snel volgen, dat mis ik ook wel op de Mac.
Inderdaad!!!!
Eind Januari is nog niet om, ook ViewNX komt!

Marco

Bericht door Marco » wo jan 20 2010 8:42 pm

AlwinSitton schreef:
Inderdaad!!!!
1.4 doet het gewoon, loopt af en toe eens vast, maar dat deden de andere versie's ook al.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo jan 20 2010 8:50 pm

1.4 deed het bij mij ook niet. Nou ja, nog heel even geduld.

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » do jan 21 2010 8:36 am

wil schreef:Alles van NX 2 gedelete ook de cache. Niets helpt. Als NX 2 is gestart werkt het wel normaal trouwens.
Nu vraagik mij af of NX 2 verbinding met internet wil maken tijdens opstarten. Sinds ons bedrijf gebruik maakt van proxy heb ik wel meer problemen met sommige websites. Van sommige programma kan ik niet controleren op updates vanuit het programma. (bv Toast). Als er een update is voor de Mac zelf wordt dat wel gevonden. Automatich zoeken naar updates Mac werkt dus weer wel.

Nu even thuis de update op Macbook Pro gedaan. Hier werkt het probleemloos. NX 2 start razendsnel. Je moet niet met je ogen knipperen anders heb ik opstartsherm gemist. :lol:
Het probleem zit dus in mijn Mac Pro op mijn werk. Niet in NX 2. Ga toch de proxyserver verdenken. Nu contact opnemen met Nikon of er inderdaad een netwerkverbinding wordt gemaakt tijden opstarten.
Antwoord van Nikon support gekregen. Proxyserver is inderdaad de boosdoener. NX 2 maakt tijdens opstarten verbinding met internet.
Hoe gaan we dit nu weer oplossen zonder hulp van afd. ICT die geen Mac mag ondersteunen. Ben al blij dat ik proxy-instellingen heb gekregen om in te stellen in systeemvoorkeuren. Maar waarom werkt de ene website nu wel en een andere weer niet? Krijg steeds meer problemen met https pagina's, dat niet gereageerd wordt na invoeren naam en wachtwoord. Nikon support is niet meer bereikbaar vanaf mijn Mac, wel vanaf PC op mijn werk.

bert
Forumlid
Forumlid

Bericht door bert » do jan 21 2010 9:20 am

Wil,
Je zou met opstarten je internet verbinding uit moeten zetten dan werkt het gewoon.

Gr Bert
D4 en wat andere leuke stukjes glas

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » do jan 21 2010 9:59 am

Marco schreef:1.4 doet het gewoon, loopt af en toe eens vast, maar dat deden de andere versie's ook al.
Voor alle duidelijkheid: de laatste versie van ViewNX is 1.5, welke officieel compatibel is met OS X 10.5.8.
Jur

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » do jan 21 2010 10:20 am

Jur schreef:
Marco schreef:1.4 doet het gewoon, loopt af en toe eens vast, maar dat deden de andere versie's ook al.
Voor alle duidelijkheid: de laatste versie van ViewNX is 1.5, welke officieel compatibel is met OS X 10.5.8.
Ja, en die doet het dus sowiezo niet op OS X 10.6. Van meerdere mensen heb ik gehoord dat 1.4 wel werkt op OS X, maar bij mij dus niet.

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » do jan 21 2010 10:37 am

bert schreef:Wil,
Je zou met opstarten je internet verbinding uit moeten zetten dan werkt het gewoon.

Gr Bert
Als ik netwerkkabel er uit trek, start NX 2 inderdaad nu razendsnel op. Maar is niet handig omdat ik nu ook alle verbindingen met bedrijfsnetwerk kwijt ben. Nikon support geeft aan dat NX 2 niet is in te stellen dat er geen verbinding wordt gemaakt met internet.

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » do jan 21 2010 10:54 am

joepert schreef:Ja, en die doet het dus sowiezo niet op OS X 10.6. Van meerdere mensen heb ik gehoord dat 1.4 wel werkt op OS X, maar bij mij dus niet.
Bij mij doet 1.5 het redelijk goed.
Jur

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jan 21 2010 11:43 am

wil schreef:Antwoord van Nikon support gekregen. Proxyserver is inderdaad de boosdoener. NX 2 maakt tijdens opstarten verbinding met internet.
Hoe gaan we dit nu weer oplossen zonder hulp van afd. ICT die geen Mac mag ondersteunen. Ben al blij dat ik proxy-instellingen heb gekregen om in te stellen in systeemvoorkeuren. Maar waarom werkt de ene website nu wel en een andere weer niet? Krijg steeds meer problemen met https pagina's, dat niet gereageerd wordt na invoeren naam en wachtwoord. Nikon support is niet meer bereikbaar vanaf mijn Mac, wel vanaf PC op mijn werk.
Heb je "toevallig" ook een Capture NX2 op een Windows PC staan? Werkt het daar wel goed mee?

Dit lijkt me meer een proxy probleem, niet een Mac probleem. Dus vertel de ICT jongens maar dat ik gezegd heb dat ze niet moeten zeuren en even moeten meedenken. :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dick
Forumlid
Forumlid

Bericht door dick » do jan 21 2010 1:10 pm

Gisteren avond zowel Mac OS X versie 10.6.2 en de update NX geïnstalleerd.
NX start snel op, binnen enkele seconden, even wat simpele bewerkingen op een foto losgelaten.
Tot op heden geen problemen tegen gekomen.

Groet.
Dick
Een nikon dslr met twee lenzen,

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » do jan 21 2010 1:42 pm

Patrick schreef:
wil schreef:Antwoord van Nikon support gekregen. Proxyserver is inderdaad de boosdoener. NX 2 maakt tijdens opstarten verbinding met internet.
Heb je "toevallig" ook een Capture NX2 op een Windows PC staan? Werkt het daar wel goed mee?

Dit lijkt me meer een proxy probleem, niet een Mac probleem. Dus vertel de ICT jongens maar dat ik gezegd heb dat ze niet moeten zeuren en even moeten meedenken. :mryellow:
helaas kan ik niet controleren op de PC. Ik kan niet zelfstandig op de PC software installeren. Maar het is inderdaad een proxy probleem. Ik heb wel de juiste proxy-instellingen dus begrijp ik niet (en de ICT ook niet, maar meedenken over een probleem met een Mac mogen ze niet van hun baas) waarom sommige (https) websites er niet doorheen komen. Probeer ik hetzelfde met Firefox werkt het weer wel. Op welke manier NX 2 verbinding zoekt weet ik niet.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jan 21 2010 7:59 pm

wil schreef:Op welke manier NX 2 verbinding zoekt weet ik niet.
Daar moet wel achter te komen zijn. Ik heb geen Mac, dus kan je niet helpen. Maar het is niet zo moeilijk om het netwerkverkeer te volgen; daar zijn programmaatjes genoeg voor. Dus als iemand anders dat zou kunnen onderzoeken (jij kan niets installeren, en ik weet niet wat je standaard geïnstalleerd hebt staan op een Mac)...

Iemand een idee?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

wil
Clublid
Clublid

Bericht door wil » do jan 21 2010 8:39 pm

Patrick schreef:
wil schreef:Op welke manier NX 2 verbinding zoekt weet ik niet.
Daar moet wel achter te komen zijn. Ik heb geen Mac, dus kan je niet helpen. Maar het is niet zo moeilijk om het netwerkverkeer te volgen; daar zijn programmaatjes genoeg voor. Dus als iemand anders dat zou kunnen onderzoeken (jij kan niets installeren, en ik weet niet wat je standaard geïnstalleerd hebt staan op een Mac)...

Iemand een idee?
Op de mac kan ik wel zelf software installeren. Windows PC's zijn volledig afgesloten voor installeren software door gebruikers Dus als iemand kan uitleggen hoe ik op de mac kan uitvinden wat NX 2 doet bij opstarten, graag.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”