Kleuren test
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Kleuren test
He leuk!
op mijn TN scherm had ik een score van 16 en op mijn oude crt van 10 jaar een score van 4!
Dus crt rules!!!
op mijn TN scherm had ik een score van 16 en op mijn oude crt van 10 jaar een score van 4!
Dus crt rules!!!
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- Tony D
- Moderator
19 (male 50-59) op een Spyder3 gekallibreerde Samsung.
Als je tot 1272 mag gaan in mijn leeftijdsklasse, valt het niet tegen!
Tony D
Als je tot 1272 mag gaan in mijn leeftijdsklasse, valt het niet tegen!
Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
Op mijn niet gekalibreerde iMac met ook nog eens een Glossy Scherm:
Maar . . . heeft naar mijn mening meer weg van een 'spelletje' en maar weinig te maken met de kwaliteit van het scherm maar meer met de visuele prestaties van de gebruiker.
Code: Selecteer alles
Based on your information, below is how your score compares to those of others with similar demographic information.
Your score: 0
Age range: 40-49
Best score for your gender and age range: 0
Highest score for your gender and age range: 1230
- iefie
- Forumlid
ja en nee, ik heb het dus op 2 schermen naast elkaar getest, en zie toch echt verschil in scherm weergave.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Ja natuurlijk dat geloof ik meteen dat de kleuren verschillen, maar er is toch ook duidelijk een verloop in kleurnuance te zien zodat je ze toch in de (on)juiste volgorde kan zetten?iefie schreef:ja en nee, ik heb het dus op 2 schermen naast elkaar getest, en zie toch echt verschil in scherm weergave.
Zo komt het toch weer neer op de visuele prestaties van de gebruiker.
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Hmmm, een score van 53, toch mijn spider maar weer eens uit de kast gaan halen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Karel Giesen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hallo,
Dit testje heeft weinig te maken met de kwaliteit van je beeldscherm! Maar het is wel een leuke test om te beoordelen hoe goed je kleuren kunt zien/onderscheiden. Het is daarom niet verwonderlijk dat Roelof zo laag scoort. Al zou hij een perfect gekalibreerd CG (volledig RGB-gamma) Eizo scherm hebben dan nog zou hij zo laag scoren. Het schijnt wel zo te zijn dat vrouwen veel beter kleuren kunnen zien dan mannen. Dus de scores van de dames zouden significant beter moeten zijn dan die van de mannen. Heb het testje net gedaan. Zit nu achter de laptop, mijn dochter heeft mijn "Eizo" geconfisceerd op dit moment. Op de laptop van 3 jaar oud, die nog nooit is gekalibreerd, kom ik op een score van 4.
groet,
Karel
Dit testje heeft weinig te maken met de kwaliteit van je beeldscherm! Maar het is wel een leuke test om te beoordelen hoe goed je kleuren kunt zien/onderscheiden. Het is daarom niet verwonderlijk dat Roelof zo laag scoort. Al zou hij een perfect gekalibreerd CG (volledig RGB-gamma) Eizo scherm hebben dan nog zou hij zo laag scoren. Het schijnt wel zo te zijn dat vrouwen veel beter kleuren kunnen zien dan mannen. Dus de scores van de dames zouden significant beter moeten zijn dan die van de mannen. Heb het testje net gedaan. Zit nu achter de laptop, mijn dochter heeft mijn "Eizo" geconfisceerd op dit moment. Op de laptop van 3 jaar oud, die nog nooit is gekalibreerd, kom ik op een score van 4.
groet,
Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.
- iefie
- Forumlid
heeft natuurlijk weldegelijk ook te maken met je beeldscherm. Op het ene beeldscherm zie je het beter dan de ander, en heeft uiteraard met kwaliteit te maken.
Zet 3 verschillende beeldschermen neer (TN, IPS ofzoiets en een CRT) en je krijgt 3 verschillende uitkomsten.
zeker met een TN scherm krijg je verschil, want dat is maar net hoe je ervoor zit. zet je je stoel wat hoger worden de kleuren fletser danwel donkerder enz.
Zet 3 verschillende beeldschermen neer (TN, IPS ofzoiets en een CRT) en je krijgt 3 verschillende uitkomsten.
zeker met een TN scherm krijg je verschil, want dat is maar net hoe je ervoor zit. zet je je stoel wat hoger worden de kleuren fletser danwel donkerder enz.
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Klopt inderdaad, en vrouwen hebben een veel beter scherpte inzicht. Geloof het of niet, maar om die reden werken er bij IWC (International Watch Company) in zwitserland uitsluitend vrouwen op de eindassemblage afdeling waar horloge's worden gemaakt met een automatisch opwind mechanisme.Het schijnt wel zo te zijn dat vrouwen veel beter kleuren kunnen zien dan mannen
Laatst gewijzigd door André op di apr 06 2010 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Om bovenstaande bewering te bewijzen heb ik mijn vrouw ook de test laten doen op hetzelfde scherm (in dit geval mijn macbook) en ze scoorde een 11 waarmee we kunnen concluderen dat vrouwen inderdaad een betere kleuren beheersing hebben. (Of ik moet gewoon naar Hans Anders toe)
- Karel Giesen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ook op mijn gekalibreerde Eizo CG scherm scoor ik 4 punten. Volgens mij moet de monitor wel echt super slecht zijn om verschil te maken. Het gaat namelijk om relatieve kleurverschillen en niet om absolute kleurverschillen. Dat op een slechte monitor blauw er uit ziet als paars doet er niet toe. ...En de kleuren van het testje zien er op mijn Eizo scherm echt heel anders uit dan op mijn laptop. Overigens vind ik het raar dat er blijkbaar oneven scores uit kunnen komen. Als je namelijk 1 blokje verkeerd zet zijn er altijd 2 fout.
groet,
Karel
groet,
Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.
Als je [1, 2, 3] neerzet als [3, 1, 2], dan heb je er echt drie fout hoor...Karel Giesen schreef:Als je namelijk 1 blokje verkeerd zet zijn er altijd 2 fout.
Als je dat niet snapt mis je toch echt grijze cellen.
- anita.v
- Forumlid
- Contacteer:
Heb een score van 0 voor de leeftijd 60-69......
maar er is een klein trukje, als je door je wimpers ziet (ogen iets dichtdoen)
dan zie je de kleuren ineenvloeien, en merk je waar je fout zit!
maar er is een klein trukje, als je door je wimpers ziet (ogen iets dichtdoen)
dan zie je de kleuren ineenvloeien, en merk je waar je fout zit!
D700 + objectieven tussen 14mm en 200mm + flitslicht
http://www.flickriver.com/photos/ajev/p ... teresting/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickriver.com/photos/ajev/p ... teresting/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijk zijn is ook een gave hèyoyo schreef:Als je [1, 2, 3] neerzet als [3, 1, 2], dan heb je er echt drie fout hoor...Karel Giesen schreef:Als je namelijk 1 blokje verkeerd zet zijn er altijd 2 fout.
Als je dat niet snapt mis je toch echt grijze cellen.

Ondanks dat ik kleurenblind ben toch nog een aardig hoge score

Mijn scoor was 190 op een gewone Asus laptop
. En de hoogste score van mijn leeftijd was 1520 , dus dat valt dan wel mee