Camera tools bezocht, nooit meer.

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Camera tools bezocht, nooit meer.

Bericht door Onno » di jun 01 2010 5:25 pm

Op 1 particuliere ervaring kan je een winkel of product niet beoordelen. Een steekproef is nooit representatief.
Maar het luchtte vast op om je verhaal op het forum te plaatsen. :-)
Ga volgende keer gewoon naar een andere winkel als je dat voor jezelf beter vindt.

Ik heb in ieder geval nog niet eerder negatieve ervaringen vernomen van mensen in mijn omgeving die daar spulletjes hebben gekocht.

jacobus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jacobus » di jun 01 2010 5:32 pm

Bij kamera express word je bijna altijd goed behandeld maar als ik een specifieke Nikon vraag heb dan vraag ik naar Frank. Probleem is dat ik best wel veel verstand van zaken hebt maar Frank weet echt alles. Je moet dan wel even wachten maar dat is de moeite van wachten wel waard. Via de email beantwoord hij ook je vragen die niet duidelijk waren in de winkel dus prima zaak voor mij

Jacobus
Sony RX100 Mark4

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » di jun 01 2010 5:41 pm

Kan je bij KE al spulletjes bekijken die niet in de vitrines staan maar nog in de doos zitten?? In het verleden was het 'doos open=kopen'.
Van Capelle naar Barendrecht is niet veel verder. In Barendrecht zit camera.nl. Een tamelijk jonge zaak die vaak gunstiger geprijsd is dan KE of Konijnenberg.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Klaas1
Clublid
Clublid

Bericht door Klaas1 » di jun 01 2010 5:49 pm

Met stijgende verbazing heb ik het hele 'Camera Tools' verhaal en de diverse reacties daarop gelezen en herken er werkelijk niets van!
Ik kom er al jaren en ervaar iedere verkoper daar als prettig en vakkundig en met humor! Het kan er wel druk zijn ...en dat zegt natuurlijk ook wel wat; in een winkel waar veel prof. fotografen komen, moet het personeel wel klantvriendelijk zijn want de prof weet anders best wel waar hij wel goed terecht kan. Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor de gevorderde amateur. Die laat zich ook geen knollen voor citroenen verkopen! Geduld en vriendelijkheid is dus een MUST!
Nogmaals: ik begrijp hier niks van!

Klaas
Ermelo
D 700 + MB-D10 + DR-5 + 14-24 mm 2.8 G ED + 24-70 mm 2.8 + 70-200 2.8 VR II + TC20-EIII + AF-S 200-400 mm 1:4 G II ED + 50mm AF-S 1:1.4 G + 105mm 2.8 Micro VR + SB900 + FEISOL CT-3471 + GITZO BALHOOFD + GITZO GM 5561T

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » di jun 01 2010 6:40 pm

Ik zou het eens bij Media Markt proberen...
Heel populair hier...
Lachen...
emdeklerk

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » di jun 01 2010 7:08 pm

Typisch gevalletje, op het verkeerde moment door een verkeerde verkoper geholpen die waarschijnlijk gewoon zijn dag niet had. Net als iedereen kan deze beste man dat ook hebben. Ik ben regelmatig bij cameratools geweest en denk wel te weten wie je bedoeld. Ik heb nooit problemen gehad met deze man en ook met de andere verkopers niet. Zo hoor ik ook heel veel goede geluiden over K-E. Nou ik ben er 3 keer geweest en 3 keer uitermate onbeschoft behandeld, daar zul je mij nooit meer zien. Al deze grote zaken zullen zulke (vervelende) situaties hebben en ik zou ze gewoon nog een herkansing geven.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Northernlight

Bericht door Northernlight » di jun 01 2010 7:27 pm

Verbazend wat ik van sommige zou moeten doen?
Camera Tools E-mailen opdat men ook kan reageren???, we stonden in de winkel?
We werden gewoon bewust in de maling genomen, en de manier waarop mijn vrouw "vakkundig werd voorzien van informatie", dat deed het hem voor mij mijn ervaring bekend te maken, schande.

Ik kan me echt geen reden bedenken waarom ik een Camera Tools in de gelegenheid zou moeten stellen zoiets goed te maken met ons, zou geen excuus accepteren, het betreft geen vergissing of onvoorzien voorval!?

Verder hoef ik helemaal niets van Camera Tools, geen excuus, geen korting of ander slap goed maaksel, ook voel ik me niet geroepen hen op het aspect klantvriendelijkheid en professionaliteit te wijzen?
Daar heeft men het fenomeen mystery gast voor uitgevonden, daar zijn wij toch niet voor?
Wat kost het nu helemaal om aardig te zijn en je verdienstelijk op te stellen?

En al zou men in een honden uitlaat kloffie komen?, casual gekleed zijn is erg prettig en bevestigd gevoelsmatig nog een keer extra je vrije dag.
Ik heb dit echt nog niet meegemaakt.
En als ik ergens niet op mijn Blackstone's en in spijkerbroek binnen zou mogen kom ik er liever niet meer, mogelijk heeft Gongon dat zeer scherp opgemerkt, ik was namelijk inderdaad in vrije tijd kleding en we hebben ook nog eens honden, het is gewoon eng zoals vrouwen alles aan kunnen voelen en heel vaak gelijk hebben :lol:.

En reageren vanuit de anonimiteit?, insinueert men daar dat ik de confrontatie niet verbaal aan zou kunnen of durven?, vlieg eens door!

Ik ben absoluut geen reaguurder?, wilt u een kop koffie met mij drinken dan?, dat zou uw verbazing mogelijk alleen nog maar bevestigen, wij zijn bijzonder gewone mensen.
Mocht u vluchtig mijn silhouet zien weet u ook direct dat ik mijn mannetje non-verbaal sta en in drie minuten de hele zaak heb aangeveegd met de inboedel bij de stoeprand moest dat gevraagd worden, dus dat is ook geen reden om in de anonimiteit een zaak te bekritiseren.
Er zijn voor ons absoluut geen redenen te bedenken om verbaal of hoe dan ook in de anonimiteit te duiken, echt niet.
Ik benijd mijn vrouw haar geduld en incassering vermogen inmiddels alleen nog maar meer, en dank Camera tools voor dit inzicht.

Bovendien keerde het genot van de aankoop van de lens al heel snel terug dankzij het technisch vernuft van Nikon, daar is werkelijk geen miskoop aan te beleven.
Morgen komt ook het B&W filter binnen dat we elders moesten bestellen, dan is alles compleet, had dus ook gisteren gekund.
De frustratie is nu wel dat het aankomend weekend schitterend weer wordt en we nu nog niet compleet zijn, ipv in de natuur rond te struinen met onze nieuwe spullen staan we waarschijnlijk in een winkel alles opnieuw te doen?

En nog eens wat betreft reageren vanuit de anonimiteit?
Ik denk dat Camera Tools allang is ingeseind en exact weet wie hier achter het toetsenbord zit, met name Marie van der Ven!

Camera Tools ziet mij niet graag alleen terugkomen met garantie vraagstuk "zonder de mentaliteit katalysator in de vorm van mijn vrouw", ik heb immers geen reden mijzelf een tweede keer hoffelijk op te stellen, wil me graag de rol van komediant aanmeten in een volle zaak op zaterdagmiddag de volgende keer, geen probleem.

En inderdaad, zaken van je af schrijven?, dat lucht op :lol:

Voor de snelle kwalitatieve snack als een lens van Nikon (waar je overigens toch geen bult aan kunt vallen) kun je naar Camera Tools, voor een adres waar je met al je vragen terecht kunt en op je gemak rond wilt snuffelen en zo nu en dan wat wil vragen, daarvoor moet men naar een andere zaak.
Men wordt geacht de prijzen uit het hoofd te leren alvorens Camera Tools aan te doen.

Ik ken trouwens wel zo'n zaak van vroeger waar wij onze doka spulletjes haalde en die bestaat nog steeds, "Foto Patent in Utrecht aan de lijnmarkt", alleen wel even 15 euro voor een paar uur parkeren betalen dan en de laatste update van Tom Tom in het onmogelijke verkeer labyrint genaamd Utrecht.

Mensen en Camera Tool fans, goedenavond!

Northernlight

Bericht door Northernlight » di jun 01 2010 7:34 pm

Klaas1 schreef:Met stijgende verbazing heb ik het hele 'Camera Tools' verhaal en de diverse reacties daarop gelezen en herken er werkelijk niets van!
Ik kom er al jaren en ervaar iedere verkoper daar als prettig en vakkundig en met humor! Het kan er wel druk zijn ...en dat zegt natuurlijk ook wel wat; in een winkel waar veel prof. fotografen komen, moet het personeel wel klantvriendelijk zijn want de prof weet anders best wel waar hij wel goed terecht kan. Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor de gevorderde amateur. Die laat zich ook geen knollen voor citroenen verkopen! Geduld en vriendelijkheid is dus een MUST!
Nogmaals: ik begrijp hier niks van!

Klaas
Ermelo
Weer iets geleerd, als men dus zelfs geen doorgewinterd amateur is heeft men er niets te zoeken?, rare beredenering als ik u dat mag zeggen.
En druk was het er ja, met personeel, er waren 2 klanten hooguit!

Northernlight

Bericht door Northernlight » di jun 01 2010 7:43 pm

Onno schreef:Op 1 particuliere ervaring kan je een winkel of product niet beoordelen. Een steekproef is nooit representatief.
Maar het luchtte vast op om je verhaal op het forum te plaatsen. :-)
Ga volgende keer gewoon naar een andere winkel als je dat voor jezelf beter vindt.

Ik heb in ieder geval nog niet eerder negatieve ervaringen vernomen van mensen in mijn omgeving die daar spulletjes hebben gekocht.
Ik mag mijn ervaring toch delen en werd toch geadviseerd daarheen te gaan? (niet dat ik dat iemand kwalijk neem), maar veranderd uw reactie iets aan de service bij Camera Tools of probeert u mijn constatering te ontkrachten?
In beide gevallen wat mij betreft kansloos.

jmfotografie

Bericht door jmfotografie » di jun 01 2010 8:05 pm

Zelf kom ik bijna vanaf het begin bij cameratools. Nog nooit dit soort praktijken van ze gezien toen ik er was. Ik word altijd netjes en deskundig geholpen. Daarom kom ik er graag, zelfs om er alleen koffie te drinken en wat te ouwehoeren met o.a. die man met het mooie kapsel. Een zeer leuke en degelijke vent!
Met heel veel kennis van zaken.
Het nadeel van dit soort verhalen is, dat je het altijd maar van 1 kant hoort. Een ander de grond inboren stelt niet zoveel voor. Zeker niet als je achter een pc zit en je veilig voelt. Ze kennen je toch niet. Dat merk ik vaak met mijn website, daar krijg ik soms ook de grofste beledigingen in mijn mailbox of gastenboek. En dader onbekend. Aan deze KLOOTZAKKEN, erger ik mij het meest! Ik blokkeer hun wel, maar leuk is het niet. Als mij iets niets bevalt ga ik er naar toe of zeg er terplekke iets van. Word er niet gereageerd dan pas ga ik weg. En kom ik er ook nooit meer! Bij andere grote fotozaken zie ik ook van alles fout gaan. Het hoeft niet altijd aan de verkoper te liggen, u kan zelf ook anders reageren dan normaal. Zonder dat je het weet. Ik zeg ook wel eens dingen waar ik later spijt van heb. Als ik naar een fotowinkel ga, dan weet ik van te voren al wat ik wil hebben. Daar krijg ik dan advies over en kom soms met een ander objectief thuis dan gedacht. Waar ik later dat dan ook zeer waardeer.
Onze samenleving is ernstig verhard bij het agressieve af. Ik merk dat in het verkeer en als ik aan het werk ben op een evenement enz.
De grote bek gaat meteen los, maakt niet meer uit hoe groot je bent. Een peuter bij mij in de buurt, stond voor mij en zei: zal ik jou eens op je smoel slaan!
Ik riep BOE en weg was die. hahahahahahaha lol De mens kan niet veel meer hebben tegenwoordig en dat vind ik erg jammer.
Maar goed om een kort verhaal lang te maken. Ik zou het met de winkel oplossen en niet op een forum deze ervaring vertellen. Stuur inderdaad je brief maar op naar cameratools en ze komen je zeker tegemoet. :)

groet Jan Moll 8)

Melliw
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Melliw » di jun 01 2010 8:16 pm

Een keer in de zoveel tijd komt er een topic als dit op het forum. Telkens is het een andere winkel. Piet is ontevreden over Den Ham, Kees over Urk, Jan over Capelle aan de IJssel, en jij toevallig over Apeldoorn...
Ach... ik maak me er niet druk om. Het siert alleen jezelf niet om het hier te schrijven. Spreken is zilver, zwijgen is goud.

Groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » di jun 01 2010 8:21 pm

Het kan toch een keer gebeuren? Ik wed dat je 8 van de 10 keer goed en netjes wordt geholpen.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » di jun 01 2010 8:25 pm

Northernlight schreef:
En al zou men in een honden uitlaat kloffie komen?, casual gekleed zijn is erg prettig en bevestigd gevoelsmatig nog een keer extra je vrije dag.
Ik heb dit echt nog niet meegemaakt.
En als ik ergens niet op mijn Blackstone's en in spijkerbroek binnen zou mogen kom ik er liever niet meer, mogelijk heeft Gongon dat zeer scherp opgemerkt, ik was namelijk inderdaad in vrije tijd kleding en we hebben ook nog eens honden, het is gewoon eng zoals vrouwen alles aan kunnen voelen en heel vaak gelijk hebben.

Over dat hondenkloffie bedoelde ik eigenlijk ook mezelf, ik kleed me s`ochtends aan en verkleed me de rest van de dag niet meer, of ik moet ergens heen gaan waar nette kleding vereist is. Ik vind ook dat dat niet uit moet maken. Dat ik er misschien wat sjofeltjes uit zie, wil niet zeggen dat ik niks te besteden hebt. Ik besteed mijn geld nou eenmaal liever aan camera`s en toebehoren dan aan kleding.

Oprah Winfrey heeft eens een test gedaan om te kijken wat voor service je krijgt als je er goed gekleed uitziet en een andere groep werd wat sjofeltjes aangekleed en toen zijn ze gaan winkelen, en uit die test bleek dat het inderdaad uitmaakte hoe je gekleed was en wat voor indruk ze van je hebben. De goed geklede mensen kregen betere service en werden ook beleefder te woord gestaan.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

GdP

Bericht door GdP » di jun 01 2010 8:27 pm

Hier word ik zo moe van. Dat worden weer 5 pagina’s. :(

GdP

Bericht door GdP » di jun 01 2010 8:30 pm

gongon schreef:
Over dat hondenkloffie bedoelde ik eigenlijk ook mezelf, ik kleed me s`ochtends aan en verkleed me de rest van de dag niet meer, of ik moet ergens heen gaan waar nette kleding vereist is. Ik vind ook dat dat niet uit moet maken. Dat ik er misschien wat sjofeltjes uit zie, wil niet zeggen dat ik niks te besteden hebt. Ik besteed mijn geld nou eenmaal liever aan camera`s en toebehoren dan aan kleding.

Oprah Winfrey heeft eens een test gedaan om te kijken wat voor service je krijgt als je er goed gekleed uitziet en een andere groep werd wat sjofeltjes aangekleed en toen zijn ze gaan winkelen, en uit die test bleek dat het inderdaad uitmaakte hoe je gekleed was en wat voor indruk ze van je hebben. De goed geklede mensen kregen betere service en werden ook beleefder te woord gestaan.

Natuurlijk! Daarom ga ik altijd in mijn zondagse pak naar KE. :lol:

Gesloten

Terug naar “Overige discussies”