Pagina 2 van 2
Re: Garantie Nikon NL TWEE JAAR!
Geplaatst: vr jul 09 2010 5:56 pm
door iJoost
Je hebt recht op garantie van de leverancier (met de fabrikant heb je niets te maken) voor de periode dat je in alle redelijkheid mag verwachten dat wat je gekocht hebt het blijft doen. Dat heet
conformiteit.
Ik denk dat je van een Nikon camera, zeker van de duurdere modellen, best mag verwachten dat ie het iets langer blijft werken dan twee jaar.
Maar zoals gezegd, het recht hebben en het ook krijgen zijn twee verschillende dingen, helaas.
Re: Garantie Nikon NL TWEE JAAR!
Geplaatst: vr jul 09 2010 6:37 pm
door Jan en Yuul
iJoost schreef:Je hebt recht op garantie van de leverancier (met de fabrikant heb je niets te maken) voor de periode dat je in alle redelijkheid mag verwachten dat wat je gekocht hebt het blijft doen.
Dat zal allemaal best waar zijn, maar als wij binnen de garantieperiode iets met een Nikon-body of lens hebben, gaan we direkt naar het servicepunt. Als je ziet waar we wonen kan je dat begrijpen. Daar wordt zowel door de leverancier als het servicepunt nooit moeilijk over gedaan. Mocht je er met het servicepunt niet uit komen, wat ons nog nooit is overkomen, kan je altijd weer op de leverancier terugvallen.
Groet,
Jan (van Yuul

)
Re: Garantie Nikon NL TWEE JAAR!
Geplaatst: za jul 10 2010 10:51 am
door Pancarans
Hans Braakhuis schreef:Clubleden die de NCN bijeenkomst van 14 maart bezochten weten dit al veel langer. Zo zie je maar weer, altijd komen, je weet nooit wat je mist. (In de hoop dat er morgen 171 clubleden op de stoep staat bij de volgende clubactiviteit.)
Helaas lenen zich niet alle beroepen, leeftijden en inkomens er voor om elk weekend vrij te zijn. Dus een mededeling hierover in het NCN magazine was niet verkeerd geweest.
Groet,
Irwan
(die vanaf vandaag weer drie nachtdiensten gaat draaien, maar dat terzijde.)
Re: Garantie Nikon NL TWEE JAAR!
Geplaatst: zo jul 11 2010 4:58 pm
door AvanEijk
Patrick schreef:Hans Braakhuis schreef:Op dit moment is de officiƫle lezing nog dat Nikon Nederland 1 jaar fabrieksgarantie geeft. Als consument heb je echter garantie bij leverancier, de winkel dus waar je iets aanschaft. Gezien het feit dat 2 jaar voor de meeste leveranciers inmiddels een verplichte garantietermijn is, hanteert Nikon Nederland coulance in dat 2e jaar. Dat houdt in dat Nikon Nederland er niet toe verplicht is, maar het wel geeft.
Ik denk dat ze ook weinig keus hebben. Met de huidige marges kan je nauwelijks van de winkelier verwachten dat deze voor het tweede jaar garantie zorgdragen.
Helemaal met je eens Patrick.
Voor mij een poos geleden reden geweest om uit de (computer) hardware te stappen en mij met het bedrijf weer volledig te richten op alleen het ontwikkelen van maatwerk software.
Snapte heel goed dat de consument/klant het recht had op 2 jaar garantie.
Maar was niet meer te behappen gezien het feit dat ik met mijn bedrijfje bij de leverancier (toen) slechts 1 jaar kreeg.
Lol was er met die marges toen af, kon de gewenste service wat dat betreft niet verlenen.
mvg,
Bram