Breedte foto's op het forum nu instelbaar!
- selcuk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Breedte foto's op het forum nu instelbaar!
Dank dank dank!!
Eindelijk weer foto's bewonderen op 1024pix breedte.
Patrick je bent een kanjer!
En als het achtergrondkleur ook instelbaar is (naar donker),dan is het helemaal af hier.
Goed werk.
Eindelijk weer foto's bewonderen op 1024pix breedte.
Patrick je bent een kanjer!
En als het achtergrondkleur ook instelbaar is (naar donker),dan is het helemaal af hier.
Goed werk.
Waarom niet? Velen onder ons hebben enorme schermen dus voor hen zou het misschien wenselijk zijn. Voor mij persoonlijk is 1024 pixels voldoende omdat ik met een notebook werk. Denk overigens wel dat je een soort van standaard waarde moet instellen voor mensen die hun profiel niet updaten. Anders ben ik bang dat je het heel druk gaat krijgen.Patrick schreef:Wat vinden jullie. Zal ik de standaard waarde verhogen nu het instelbaar is?
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ja, volgens mij zijn er haast geen mensen die nog schermen van 15 inch hebben. Laptops hebben dat nog wel, maar de resolutie is vaak dan al hoog genoeg. Daarbij is dit een site over foto's en die moet je natuurlijk zo goed mogelijk voor de dag kunnen laten komen voor een juiste beoordeling of om anderen van te laten genieten.Patrick schreef: Dank iedereen. Wat vinden jullie. Zal ik de standaard waarde verhogen nu het instelbaar is?
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Wacht even: bedoelt Patrick dat je in dat geval vervolgens foto's kunt gaan plaatsen groter dan 1024 x 1024 ??? En hoe groot dan?marspetite schreef:Ja, volgens mij zijn er haast geen mensen die nog schermen van 15 inch hebben. Laptops hebben dat nog wel, maar de resolutie is vaak dan al hoog genoeg. Daarbij is dit een site over foto's en die moet je natuurlijk zo goed mogelijk voor de dag kunnen laten komen voor een juiste beoordeling of om anderen van te laten genieten.Patrick schreef: Dank iedereen. Wat vinden jullie. Zal ik de standaard waarde verhogen nu het instelbaar is?
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het scherm van mijn MacBook Pro is 1440 pixels breed. 1024 past prima met Safari full screen.
Top Patrick!!
Top Patrick!!
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Nee. Dat bedoelt hij niet. Het maximale formaat van de te plaatsen foto's houden we op 1024 pixels hoog/breed. Zo houden we het binnenhalen van de foto's beter te behappen voor de bezoekers.JaapV schreef:Wacht even: bedoelt Patrick dat je in dat geval vervolgens foto's kunt gaan plaatsen groter dan 1024 x 1024 ??? En hoe groot dan?
Tot voor kort werden de foto's teruggeschaald naar maximaal 715 pixels horizontaal. Als je de foto in volle glorie wilde zien, moest je op de foto klikken.
Nu kan je het maximale horizontale formaat waarop ze getoond worden zelf kiezen. Het schalen gebeurt nog steeds als je een waarde onder de 1024 kiest, maar wel minder vaak bij een waarde hoger dan de originele 715 pixels.
1024 is tot nu toe trouwens verreweg de populairste waarde volgens een kleine query op de forumdatabase.
- Tony D
- Moderator
HA PAtrick,
Goeie actie van je.
Het werkt hier perfect met IE 8.
En ik heb ook voor 1024 gekozen.
Tony D
Goeie actie van je.
Het werkt hier perfect met IE 8.
En ik heb ook voor 1024 gekozen.
Tony D
Laatst gewijzigd door Tony D op wo okt 13 2010 9:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
OK, dan had ik het toch goed begrepen.Patrick schreef:Nee. Dat bedoelt hij niet. Het maximale formaat van de te plaatsen foto's houden we op 1024 pixels hoog/breed. Zo houden we het binnenhalen van de foto's beter te behappen voor de bezoekers.JaapV schreef:Wacht even: bedoelt Patrick dat je in dat geval vervolgens foto's kunt gaan plaatsen groter dan 1024 x 1024 ??? En hoe groot dan?
Tot voor kort werden de foto's teruggeschaald naar maximaal 715 pixels horizontaal. Als je de foto in volle glorie wilde zien, moest je op de foto klikken.
Nu kan je het maximale horizontale formaat waarop ze getoond worden zelf kiezen. Het schalen gebeurt nog steeds als je een waarde onder de 1024 kiest, maar wel minder vaak bij een waarde hoger dan de originele 715 pixels.
1024 is tot nu toe trouwens verreweg de populairste waarde volgens een kleine query op de forumdatabase.
Anders gezegd: als je "1024" invult in je profiel en als je monitor dat ook aankan, dan krijg je voortaan elke foto te zien in dezelfde breedte als waarin deze geplaatst werd.
Groet, Jaap
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Juist.JaapV schreef:Anders gezegd: als je "1024" invult in je profiel en als je monitor dat ook aankan, dan krijg je voortaan elke foto te zien in dezelfde breedte als waarin deze geplaatst werd.
Ook hier het geval helaas..Mis net een klein randje van de foto rechts.Cor Gortzak schreef:Ik heb het ook ingesteld in mijn profiel.
Nu krijg ik steeds foto's die slechts gedeeltelijk worden weergegeven.
Ik heb het maar weer snel weggehaald uit mijn profiel, nu gaat het weer goed.
Weet iemand waarom dit bij niet goed werkt?
Dit op een scherm van 1280 x 1024
Maar goed voor vele een uitkomst

Kroontje
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Speciaal voor gevallen zoals jij is deze mogelijkheid dus erg handig. Even kijken wat goed werkt bij 1280 pixels in de breedte. Daar ben je zo achter. Het zal niet veel lager dan 1024 pixels zijn vermoed ik.
Hallo Patrick
Als ik het instel op 910 px, zie ik de foto's op hun grootst.
Alles wat daar boven komt is te veel.
Maar kan er wel mee leven hoor
Kroontje
Als ik het instel op 910 px, zie ik de foto's op hun grootst.
Alles wat daar boven komt is te veel.
Maar kan er wel mee leven hoor

Kroontje
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Dat lijken me 197 pixels pure winst.

Ik vind de fotos veels te klein die we hier kunnen plaatsen.
De meeste mensen zullen nu inmiddels wel een monitor hebben dat 1920x1200 aankan.
Hoe kunnen we de fotos in een groter formaat plaatsen? Bv minimaal 1600 x 1200?
Iemand enig idee?
De meeste mensen zullen nu inmiddels wel een monitor hebben dat 1920x1200 aankan.
Hoe kunnen we de fotos in een groter formaat plaatsen? Bv minimaal 1600 x 1200?
Iemand enig idee?