Nikon capture NX2

Discussies over ons favoriete merk
Fotomaatje
Forumlid
Forumlid

Re: Nikon capture NX2

Bericht door Fotomaatje » di jan 25 2011 7:48 pm

Hallo
Ik ben naar de winkel geweest waar mij mij vertelde dat ik de update op de Nikon site moest downloaden. Dit heb ik gedaan en Capture draait als een tierelier. Hartelijk dank voor het meedenken. Heb nooit eerder met Nikon software producten gewerkt daarom snapte ik het niet.
Ik vindt het wel vreemd dat ik het programma in slechts één account kan gebruiken. Dit vindt ik toch wel typerend.
Ik snap dat men bij Nikon niet wil dat je het op 5 computers installeert maar op één computer moet het toch in alle accounts werken of vergis ik me hierin? Wellicht doe ik iets fout.
groetjes
Henk

george013

Bericht door george013 » di jan 25 2011 8:40 pm

Heb even zoeken naar de uitleg van Tom over rootkit. Dit is software die in het OS zit, niet op de schijf.
Dacht dat Microsoft daar mee begonnenen was. Deze hebben een uniek ID bedacht voor elke pc op de wereld. Deze is gekoppeld aan de serienummers van een aantal hardwarecomponenten, waaronder ook de chip. Blijkbaar heeft Nikon deze ook uitgbreid met de user-account.
Uit mijn grijze cellen: de eerste verspreide virus dmv een word-document kwam uit de Filipijnen. Acterhaald door het unieke ID in dat document.

George

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di jan 25 2011 9:52 pm

Ik ga zoeken en kom hier op terug. Ik wil het nu weten ook.

EricP

Bericht door EricP » di jan 25 2011 10:54 pm

Vreemd, ik heb NX2 op 2 computers geinstaleerd en werkt prima.

flitslicht

Bericht door flitslicht » di jan 25 2011 11:03 pm

Fotomaatje schreef: Ik vindt het wel vreemd dat ik het programma in slechts één account kan gebruiken. Dit vindt ik toch wel typerend.
Ik snap dat men bij Nikon niet wil dat je het op 5 computers installeert maar op één computer moet het toch in alle accounts werken of vergis ik me hierin? Wellicht doe ik iets fout.
groetjes
Henk
Dat moet wel werken, hoor. Je mag het volgens mij officiëel op 2 computers installeren, maar slechts één computer tegelijk gebruiken. Dus ook op een laptop die je dan kan meenemen. Meerdere accounts moet geen probleem zijn. Probeer eens een extra account aan te maken en kijk of het dan wel werkt. Sommige sodtware geeft ook de keus om het alleen op het huidige of op alle accounts te installeren, al kan ik me dat van Nikon niet herinneren.

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » di jan 25 2011 11:36 pm

EricP schreef:Vreemd, ik heb NX2 op 2 computers geïnstalleerd en het werkt prima.
Ik ook: PC plus notebook, allebei Win7. Probleemvrij.
Mijn oude Office2003 vindt dat gespreide gebruik trouwens geen goed idee: irritante reminder elke keer dat ik Outlook op de laptop start.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

george013

Bericht door george013 » wo jan 26 2011 8:00 am

Mijn ervaring is wat betreft de trials. Die kun je maar 1 keer activeren op 1 pc. Wil je het een 2e keer doen, dan zal dat op een andere pc moeten gebeuren. Uiteraard moet je wel een definitieve versie kunnen activeren op dezelfde pc, anders loopt Nikon wel erg veel omzet mis.
Kan niet goed begrijpen waarom je een programma 2 keer wilt installeren voor 2 verschillende accounts. Kun je niet 1 keer installeren en dan rechten toekennen binnen die accounts?
George

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » wo jan 26 2011 8:24 am

george013 schreef:Mijn ervaring is wat betreft de trials. Die kun je maar 1 keer activeren op 1 pc. Wil je het een 2e keer doen, dan zal dat op een andere pc moeten gebeuren. Uiteraard moet je wel een definitieve versie kunnen activeren op dezelfde pc, anders loopt Nikon wel erg veel omzet mis.
Kan niet goed begrijpen waarom je een programma 2 keer wilt installeren voor 2 verschillende accounts. Kun je niet 1 keer installeren en dan rechten toekennen binnen die accounts?
George
Ik heb mijn trials destijds op mn PC en mn notebook gelijktijdig draaien
geen probleem en werkte altijd zelfs gelijktijdig.
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » wo jan 26 2011 8:47 am

Ik heb het programma op mijn PC, mijn Laptop en op mijn MacBook Pro werkt probleemloos.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

george013

Bericht door george013 » wo jan 26 2011 8:48 am

Wat ik zeg is dat je hem niet voor de 2e keer kunt activeren op dezelfde pc.
Het zou ook gek zijn als je dat wel kunt met een programma dat 30 dagen volledig functioneel werkt. Heb je hem gratis.
Wat mij opviel was dat zelfs na een schone installatie van mijn OS dit niet kon. Dit in combinatie met het feit dat activatie van de trial alleen met een internetverbinding mogelijk is heeft mij doen concluderen dat de pc geregistreerd moet zijn. En die mogelijkheden zijn er en worden ook door oa microsoft gebruikt.
George

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”