Tweede camera naast de D300s
Re: Tweede camera naast de D300s
op zich maakt het niet uit want een compactje staat los van een spiegelreflex, maar puur merktrouw...........
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Gewoon omdat wij nikon trouw zijn toch? en oa zelfde software ???? anders wordt het op de mac zo'n rommeltje.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Kan CNX2 (bijvoorbeeld) dan met de NRW-bestanden uit de P7000 op dezelfde manier omgaan als met NEF-bestanden?John Jansen schreef:Gewoon omdat wij nikon trouw zijn toch? en oa zelfde software ???? anders wordt het op de mac zo'n rommeltje.
Volgens mij niet.Genster schreef:Kan CNX2 (bijvoorbeeld) dan met de NRW-bestanden uit de P7000 op dezelfde manier omgaan als met NEF-bestanden?John Jansen schreef:Gewoon omdat wij nikon trouw zijn toch? en oa zelfde software ???? anders wordt het op de mac zo'n rommeltje.
In het verleden konden de RAW bestanden gemaakt met een coolpix niet geopend worden in CNX.
Als Nikon wil dat wij merkentrouw zijn zouden ze daar eens iets aan moeten doen.
Ik ga voor de Fuji, een fatsoenlijke zoeker, FX sensor en geen achterlijke inschuifbare zoomlens. :mrgreen:
-
- Clublid
- Contacteer:
Dat is precies waarom ik richting John Jansen reageerde, maar ik denk dat we afwijken van de vraagEricP schreef:Volgens mij niet.Genster schreef:Kan CNX2 (bijvoorbeeld) dan met de NRW-bestanden uit de P7000 op dezelfde manier omgaan als met NEF-bestanden?John Jansen schreef:Gewoon omdat wij nikon trouw zijn toch? en oa zelfde software ???? anders wordt het op de mac zo'n rommeltje.
In het verleden konden de RAW bestanden gemaakt met een coolpix niet geopend worden in CNX.
Als Nikon wil dat wij merkentrouw zijn zouden ze daar eens iets aan moeten doen.

- OAK
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
APS-C sensor = DXEricP schreef:Volgens mij niet.Genster schreef:Kan CNX2 (bijvoorbeeld) dan met de NRW-bestanden uit de P7000 op dezelfde manier omgaan als met NEF-bestanden?John Jansen schreef:Gewoon omdat wij nikon trouw zijn toch? en oa zelfde software ???? anders wordt het op de mac zo'n rommeltje.
Ik ga voor de Fuji, een fatsoenlijke zoeker, FX sensor en geen achterlijke inschuifbare zoomlens. :mrgreen:
Learn the rules like a pro, so you can break them like an artist.
(Pablo Picasso)
(Pablo Picasso)
@ OAK, je hebt gelijk DX sensor, de wens was de vader van de gedachte. :mrgreen:
Maar goed toch groter dan de meeste compactcamera's.
Maar goed toch groter dan de meeste compactcamera's.
- Haket
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zou Koentje1950 dit nog volgen?
Erik waar ben je?
Erik waar ben je?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
CNX2 (v2.2.6) ondersteunt per opgave van Nikon de volgende Coolpix camera's: 5000, 5400, 5700, 8400, 8700, 8800, P6000, P7000EricP schreef:Volgens mij niet.Genster schreef: Kan CNX2 (bijvoorbeeld) dan met de NRW-bestanden uit de P7000 op dezelfde manier omgaan als met NEF-bestanden?
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
- Contacteer:
Dat zou wel een pluspunt zijn en ik kan me voorstellen dat dit van invloed zou kunnen zijn op de keuze van Erik (als hij een CNX-gebruiker is).
Ik heb overigens nog 2.2.4 (en kan hem blijkbaar niet bijwerken naar 2.2.6)
Ik heb overigens nog 2.2.4 (en kan hem blijkbaar niet bijwerken naar 2.2.6)
Léon Obers schreef:CNX2 (v2.2.6) ondersteunt per opgave van Nikon de volgende Coolpix camera's: 5000, 5400, 5700, 8400, 8700, 8800, P6000, P7000
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoezo dat dan? Gewoon downloaden en installeren volgens mij.Genster schreef:Ik heb overigens nog 2.2.4 (en kan hem blijkbaar niet bijwerken naar 2.2.6)

-
- Clublid
- Contacteer:
Bedankt Patrick, het is geluktPatrick schreef:Hoezo dat dan? Gewoon downloaden en installeren volgens mij.Genster schreef:Ik heb overigens nog 2.2.4 (en kan hem blijkbaar niet bijwerken naar 2.2.6)

Ik dacht dat het via "capture NX 2 bijwerken" moest

Groet,
Genster
ok maar die tweede compact moet zeker geen nieuwe zijn dus niet erg duur , ik had geboden op een leica v-lux1 en had nogal hoog ingezet 330 e, maar toch had ik hem niet hij ging 344 , wat erg duur is , nu waarom ik die wilde , zou hem gebruiken voor tweede camera en ook om de tele die ik daarmee kan gebruiken , maar ook een hebbeding hoor dat heef ik toe , maar misschien is het beter om eens te kijken naar een panasonic met leicalens die kosten nieuw maar zo duur , en de lenzen zijn meschien even goed
ik ben ook nikon trouw en afgankelijk van nikon ook, ben verzamelaar van nikon camera's en objectieven , maar heb zo een beetje alle merken staan ook maar niet zo intens , en die leica is zo een beetje iets dat erbij had gewilt er was eentje ervoor verkocht voor 202 euro dus het is mogelijk voor een prijs en ik ga zeker geen nikon P7000 erbij kopen hoor
- hans1956
- Regiocoördinator
Inderdaad wordt het NRW bestand uit mijn P7000 netjes door CNX2 ondersteunt en kan ik er net zoveel mee als met de NEF bestanden uit mijn D3.Léon Obers schreef:CNX2 (v2.2.6) ondersteunt per opgave van Nikon de volgende Coolpix camera's: 5000, 5400, 5700, 8400, 8700, 8800, P6000, P7000EricP schreef:Volgens mij niet.Genster schreef: Kan CNX2 (bijvoorbeeld) dan met de NRW-bestanden uit de P7000 op dezelfde manier omgaan als met NEF-bestanden?