sd kaart onleesbaar.
- gijsmondria
- Forumlid
Re: sd kaart onleesbaar.
Het is een SD HC. Een SanDisk Extreme 8 gb. kaartje.
Nou durf ik niet met zekerheid te zeggen of het eerder wel gewerkt heeft met de externe cardreader. Ik gebruik altijd de sd sleuf in mijn laptop.
Nou durf ik niet met zekerheid te zeggen of het eerder wel gewerkt heeft met de externe cardreader. Ik gebruik altijd de sd sleuf in mijn laptop.
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Als de SD-sleuf in je laptop ook een ouder type is, leest die dat ook niet.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- gijsmondria
- Forumlid
Die heeft altijd gewerkt, tot vandaag dus.
Maar is er iemand die zijn nikon heeft draaien op een windows 7 64 bits machine.
Ik kan namelijk ook geen drivers vinden voor windows 7 64bit
Maar is er iemand die zijn nikon heeft draaien op een windows 7 64 bits machine.
Ik kan namelijk ook geen drivers vinden voor windows 7 64bit
Nikon D90
- Léon Obers
- Forumlid
Dingen kunnen kapot gaan natuurlijk. (Ik heb in de loop van de tijd dat ik digitaal werk bij elkaar zo'n drie kapotte cardreaders gehad). Het feit dat je digitaal fotolijstje keurig netjes de foto's laat zien, is toch een teken dat er met het kaartje zelf niet zo erg veel aan de hand is.
- gijsmondria
- Forumlid
Even een update, Ik heb de kaart in een andere computer gedrukt. Maar ook daar geen reactie.
Via mijn fotolijstje, die ook als kaarlezer te gebruiken is ben ik het kaartje nu aan het formateren naar Fat32. Ben benieuwd.
Wat mij wel weer bevreemd is dat hij 3.8 gig aangeeft terwijl het een 8 gig kaartje is.
Via mijn fotolijstje, die ook als kaarlezer te gebruiken is ben ik het kaartje nu aan het formateren naar Fat32. Ben benieuwd.
Wat mij wel weer bevreemd is dat hij 3.8 gig aangeeft terwijl het een 8 gig kaartje is.
Nikon D90
- Léon Obers
- Forumlid
Met FAT32 zou dat geen probleem moeten zijn, hoewel oudere OS'sen soms wel eens moeite hebben en minder geheugen aansturen. Het kan ook dat de helft van het geheugen kapot is. Bel Sandisk eens op. Krijg je een nieuw kaartje.gijsmondria schreef: Wat mij wel weer bevreemd is dat hij 3.8 gig aangeeft terwijl het een 8 gig kaartje is.
- gijsmondria
- Forumlid
Eureka, de volhouder wint.
Ik heb de interne cardreader van mijn laptop weer aan de praat gekregen door een nieue driver te downloaden van de Acer site.
Hij las toen de kaart weer. Deze heb ik geformateerd op fat32 fouten check er overheen en alles werkt weer. Heeft niets gevonden trouwens.
Hij staat nu weer op 7.4 Gig. En dat zal wel kloppen denk ik.
Morgen nog even een paar keer testen en dan kan ik vijdag het lokale carnaval met verstandelijk gehandicapten vastleggen.
Ik heb de interne cardreader van mijn laptop weer aan de praat gekregen door een nieue driver te downloaden van de Acer site.
Hij las toen de kaart weer. Deze heb ik geformateerd op fat32 fouten check er overheen en alles werkt weer. Heeft niets gevonden trouwens.
Hij staat nu weer op 7.4 Gig. En dat zal wel kloppen denk ik.
Morgen nog even een paar keer testen en dan kan ik vijdag het lokale carnaval met verstandelijk gehandicapten vastleggen.
Nikon D90
Ik zou je toch gaan adviseren om een nieuwe te kopen.
Dit zijn meestal de voortekenen.
Maar mooi dat het gelukt is.
Maar mooi dat het gelukt is.
- smitsfotografie
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Beter is de kaart te laten formatteren door de camera en niet de computer.
zie gebruiksaanwijzing camera.
- Léon Obers
- Forumlid
Hoeft helemaal niet zo te zijn hoor. Ik heb jaren geleden eens een kapotte carderader gehad die een geheugekaart behoorlijk door elkaar haalde. Grote moeite de kaart aan de praat te krijgen. Moest het uiteindelijk (met een nieuwe cardreader) op de PC opnieuw formatteren, omdat het op de camera aanvankelijk niet eens lukte. Ik heb die kaart nog steeds, nooit meer problemen mee gehad.Daniël schreef:Ik zou je toch gaan adviseren om een nieuwe te kopen.
Zie bevinding hierboven: "Grote moeite de kaart aan de praat te krijgen. Moest het uiteindelijk (met een nieuwe cardreader) op de PC opnieuw formatteren, omdat het op de camera aanvankelijk niet eens lukte."smitsfotografie schreef:Beter is de kaart te laten formatteren door de camera en niet de computer.
Gewoon een sdhc kaart lezer kopen , ik kreeg er ooit een gratis bij MM toen ik mijn 8gb extreme III class 10 kaartje ging halen .
werk zelf ook met windows 7 (64bit) en de pc is een stuk vlotter dan met vista .
mijn hp nc6400 heeft ook een SD/MMC lezer maar ga daar geen sdhc in uitproberen
werk zelf ook met windows 7 (64bit) en de pc is een stuk vlotter dan met vista .
mijn hp nc6400 heeft ook een SD/MMC lezer maar ga daar geen sdhc in uitproberen