D700 of D7000
Re: D700 of D7000
Ik zou ook voor de D700 gaan, maar denk goed na of je FX (full frame) of DX (kleinere sensor) wilt, wand DX lenzen kunnen wel op de D700, maar je houd 6Mp over (die wel heel goed zijn natuurlijk) Als je helemaal geen DX lenzen hebt van betekenis en het budget het toelaat, vergeet DX en stap over op FX. Tenzij je de cropfactor nog een belangrijk argument vind.
Gr. Simon
Gr. Simon
D700 of D7000
TS geeft aan al over de 70-200 te beschikken en de 24-70 te willen aanschaffen. Dan lijkt mij het evident dat daar een D700 achter hoort.
De D7000 is naar mijn mening echt veelt te licht en plasticachtig. Ook de grip is een stuk kleiner.
Ondanks de mooie techniek van de D7000 snap ik echt niet hoe ze die prijs eraan durven te hangen.
Gerard
Sent from my iPhone using Tapatalk
De D7000 is naar mijn mening echt veelt te licht en plasticachtig. Ook de grip is een stuk kleiner.
Ondanks de mooie techniek van de D7000 snap ik echt niet hoe ze die prijs eraan durven te hangen.
Gerard
Sent from my iPhone using Tapatalk
hoi hoi.
Voor een ieder die hier gereageerd heeft hartelijk dank en ja ik ben inderdaad nu wel wat wijzer geworden.
Want ja de d700 staat al een paar jaar op mijn lijstje en dit ook om zijn robuustheid en kwaliteit.
En ja ik ben iemand die graag iets in handen heeft wat body heeft,dus niet een kamera die wat kleiner is dan de nikon d200.
En ja dan zou ik dus gaan voor de d700 of de d300s.
Maar dan wordt het toch de nikon d700 en dit zeker omdat ik alleen nog maar met mijn 70-200 2.8 werk wel oude model en de 24-70 2.8 ook aan wil schaffen.
En verder heb ik nog het 50 mm lensje 1.8 en ook dat werkt prima.
En ik weet er is een nieuwe versie van de 70-200 2.8 en ik weet ook dat deze uitgebracht is omdat de oude die ik nog heb wat vignetering gaf op de d700 maar opzich zal dat voor mij wel meevallen omdat ik echteen portretmens ben en ja dan kan het zelfs soms mooi zijn die vignetering.
En misschien voor de toekomst toch ook het nieuwe model maar ja dat is toch weer 1800 euro s extra.
Maar ik weet nu genoeg en ga zeker over een tijdje nu nog niet maar over een maandje of twee voor de d700.
En ik weet de nikon d300s is ook goed maar ik heb niets met het filmgedeelte doe ik niets mee.
En ik dacht ook dat de d700 wat ruis betreft ook beter was en met zijn iso hoger kon dan de d300s.
Dus nogmaals bedankt en mocht ik zover zijn dat ik de aankoop in huis heb over een tijdje laat ik het jullie zeker weten.
Fijn weekend en bedankt en tot horens
groeten sjef
Voor een ieder die hier gereageerd heeft hartelijk dank en ja ik ben inderdaad nu wel wat wijzer geworden.
Want ja de d700 staat al een paar jaar op mijn lijstje en dit ook om zijn robuustheid en kwaliteit.
En ja ik ben iemand die graag iets in handen heeft wat body heeft,dus niet een kamera die wat kleiner is dan de nikon d200.
Maar dan wordt het toch de nikon d700 en dit zeker omdat ik alleen nog maar met mijn 70-200 2.8 werk wel oude model en de 24-70 2.8 ook aan wil schaffen.
En ik weet er is een nieuwe versie van de 70-200 2.8 en ik weet ook dat deze uitgebracht is omdat de oude die ik nog heb wat vignetering gaf op de d700 maar opzich zal dat voor mij wel meevallen omdat ik echteen portretmens ben en ja dan kan het zelfs soms mooi zijn die vignetering.
En misschien voor de toekomst toch ook het nieuwe model maar ja dat is toch weer 1800 euro s extra.
Maar ik weet nu genoeg en ga zeker over een tijdje nu nog niet maar over een maandje of twee voor de d700.
En ik weet de nikon d300s is ook goed maar ik heb niets met het filmgedeelte doe ik niets mee.
En ik dacht ook dat de d700 wat ruis betreft ook beter was en met zijn iso hoger kon dan de d300s.
Dus nogmaals bedankt en mocht ik zover zijn dat ik de aankoop in huis heb over een tijdje laat ik het jullie zeker weten.
groeten sjef
hee sjef,hou de prijzen ook in de gaten,door al dat verschrikkelijke nieuws uit japan,zit een prijsstijging wel in de lucht,in de us stijgen de prijzen al.
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nou, dan heb ik je vraag zeker niet goed begrepensjef schreef:hoi hoi.
................
groeten sjef

Maarruh, succes hoor

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- Gobert
- Clublid
sjef schreef:hoi hoi.
groeten sjef
De "oude" 70-200 vignetteert in het laatste stukje bereik. Vanaf 180/190 mm.
Laatst gewijzigd door Gobert op za mar 19 2011 2:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
dank je voor de tip en ja ik zal de prijzen zeker in de gaten houden.Bij konijnenberg staat hij nu te koop samen met de 24-70 2.8 voor 3049 euro.
En bij kamera express scheelt het maar 7 euro.
Dus als ik er voor ga ga ik naar konijnenberg in den haag.
bedankt nog en een fijn weekend groeten sjef
En bij kamera express scheelt het maar 7 euro.
Dus als ik er voor ga ga ik naar konijnenberg in den haag.
bedankt nog en een fijn weekend groeten sjef
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat vignetteren valt erg mee hoor; vanaf f/5.6 zelfs minder dan bij de nieuwe VRII.Gobert schreef: De "oude" 70-200 vignetteert in het laatste stukje bereik. Vanaf 180/190 mm.
Jur
dank je jur.
Dus dat valt inderdaad wel mee.En ja wat ik al schreef bij portretfotografie kan het soms zelfs mooi zijn.
Maar die lens kan ik dus gerust aanhouden en hoef hiervoor dus niet het nieuwe model te kopen.Want ja ook dat is weer een flinke investering.
En de foto s zijn dan ook mooi die met deze lens op de d700 genomen zijn.
Heeft iemand misschien wat foto s als voorbeeld die genomen zijn met de d700 en met de 70-200 2.8 vr oud model.
Zou ik graag willen zien.
Bijvoorbaat dank voor de medewerking en jur nog bedankt voor je reaktie.
Voor een ieder fijne avond en fijne zondag toegewenst groeten sjef
Dus dat valt inderdaad wel mee.En ja wat ik al schreef bij portretfotografie kan het soms zelfs mooi zijn.
Maar die lens kan ik dus gerust aanhouden en hoef hiervoor dus niet het nieuwe model te kopen.Want ja ook dat is weer een flinke investering.
En de foto s zijn dan ook mooi die met deze lens op de d700 genomen zijn.
Heeft iemand misschien wat foto s als voorbeeld die genomen zijn met de d700 en met de 70-200 2.8 vr oud model.
Zou ik graag willen zien.
Bijvoorbaat dank voor de medewerking en jur nog bedankt voor je reaktie.
Voor een ieder fijne avond en fijne zondag toegewenst groeten sjef
Helemaal mee eens. Ik heb in de praktijk er nog nooit last van gehad, in testen kun je het wel tevoorschijn halen..Jur schreef:Dat vignetteren valt erg mee hoor; vanaf f/5.6 zelfs minder dan bij de nieuwe VRII.Gobert schreef: De "oude" 70-200 vignetteert in het laatste stukje bereik. Vanaf 180/190 mm.
Gerard
-
- Forumlid
Tja, om nou een prachtige 2.8-er te moeten terugschroeven naar f /5.6 om vignettering te vermijden...Jur schreef:....Dat vignetteren valt erg mee hoor; vanaf f/5.6 zelfs minder dan bij de nieuwe VRII.
Beetje jammer.
Dan liever corrigeren in de nabewerking.
oke mart.
nog even een vraagje wat betreft de nikon d700
Ik heb nu de flitser SB800 waar ik dik tevreden over ben die werkt toch ook goed op de nikon d700 neem ik aan.
Want ja ik weet er is een nieuwe de sb900 maar volgens mij kan ik met de sb800 blijven werken.
En ja gelukkig zijn de acuus hetzelfde als bij de d200 en die heb ik 3 dus die hoef ik niet aan te schaffen.
Alleen mijn batterij grip voor de d200 die kan ik niet gebruiken dan moet ik een andere aanschaffen.
Nu bedankt weer en fijne zondag en groeten sjef
nog even een vraagje wat betreft de nikon d700
Ik heb nu de flitser SB800 waar ik dik tevreden over ben die werkt toch ook goed op de nikon d700 neem ik aan.
Want ja ik weet er is een nieuwe de sb900 maar volgens mij kan ik met de sb800 blijven werken.
En ja gelukkig zijn de acuus hetzelfde als bij de d200 en die heb ik 3 dus die hoef ik niet aan te schaffen.
Alleen mijn batterij grip voor de d200 die kan ik niet gebruiken dan moet ik een andere aanschaffen.
Nu bedankt weer en fijne zondag en groeten sjef
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
De SB-800 is de oudste flitser die het nog goed doet met de D700sjef schreef:Ik heb nu de flitser SB800 waar ik dik tevreden over ben die werkt toch ook goed op de nikon d700 neem ik aan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
De SB800 werkt uitstekend op de D700. Ik heb er 2 in gebruik. Het enige voordeel van een SB900 lijkt me de wat gemakkelijker bediening, maar daar staat een fors groter formaat tegenover. Bovendien is de maximale lichtopbrengst van de SB800 zelfs iets hoger.
Jur
jur en roelof bedankt voor jullie reaktie s en ja dit scheelt mij weer een paar honderd euro en ja ben altijd tevreden geweest over de sb800
bedankt en no geen fijne zondag verder groeten sjef
bedankt en no geen fijne zondag verder groeten sjef