Pagina 2 van 3
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: do apr 07 2011 9:41 am
door pfitskie
Cees Laarman schreef:Iedereen heeft weleens een off-day......
Oké Cees heb ik ook wel eens, maar na 3x spreek ik niet meer van een off-day.
gr
Peter
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: do apr 07 2011 11:55 am
door Daniël
Ik vind eigenlijk wel grappig.
De TS post iets op dinsdag.
Hij vraagt iets en vervolgens 2 dagen later nog geen reactie van hem terug.
One way traffic dus.
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: do apr 07 2011 12:40 pm
door Cees
Tom schreef:Cees Laarman schreef:Iedereen heeft weleens een off-day......
Dat topic over die 17-55 gelezen?
Nee.....?????????
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: do apr 07 2011 7:43 pm
door Tom
Ik kan het zo snel niet vinden, ben er bijna zeker van dat het een 17-55 betrof, die naar Nikon geweest was, slecht teruggekomen, nog een keer naar Nikon en beloofd dat die volgens de hoogste eisen (weet niet meer hoe het precies heette) afgesteld zou worden, en kwam wederom met een focusprobleem terug. Nog niet zo lang geleden hier gepost (enkele dagen, hooguit 2 weken).
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: do apr 07 2011 8:05 pm
door Cees
Herinner me vaag zoiets. Weet intussen wel dat spullen waarover hier op het forum uitgebreid gesproken wordt, meestal perfect opgelost worden.
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: do apr 07 2011 8:16 pm
door wil
Tom schreef:Ik kan het zo snel niet vinden, ben er bijna zeker van dat het een 17-55 betrof, die naar Nikon geweest was, slecht teruggekomen, nog een keer naar Nikon en beloofd dat die volgens de hoogste eisen (weet niet meer hoe het precies heette) afgesteld zou worden, en kwam wederom met een focusprobleem terug. Nog niet zo lang geleden hier gepost (enkele dagen, hooguit 2 weken).
Ik denk dat je dit topic bedoeld
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 25&t=29263
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: do apr 07 2011 8:27 pm
door Tom
Yes, thanks! :_)
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: do apr 07 2011 10:57 pm
door Onno
Aan elke ervaring met een bedrijf zitten twee kanten. Van op het forum geplaatste verhalen lees je maar een kant.
Daarnaast, je kan de performance van een bedrijf niet beoordelen aan de hand van een of twee particuliere negatieve ervaringen, hoe teleurgesteld de betrokkene ook was. Ze doen ik-weet-niet hoeveel reparatie afhandelingen per jaar.
Nikon Service heeft een excellente reputatie en dient als voorbeeld binnen het Nikon reparerend gremium in Europa. Dat is niet voor niks.
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: do apr 07 2011 11:04 pm
door Tom
Onno schreef:
Nikon Service heeft een excellente reputatie en dient als voorbeeld binnen het Nikon reparerend gremium in Europa. Dat is niet voor niks.
Dat zegt mij minder dan de positieve en negatieve reacties die je hier op het forum leest.
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: do apr 07 2011 11:19 pm
door Onno
Tom schreef:Onno schreef:
Nikon Service heeft een excellente reputatie en dient als voorbeeld binnen het Nikon reparerend gremium in Europa. Dat is niet voor niks.
Dat zegt mij minder dan de positieve en negatieve reacties die je hier op het forum leest.
Daarom is het niet minder waar. Maar zoals ik allerlei redenen zie om een en ander vanuit een breder perspectief en daardoor meer positief te kunnen zien kan je ook voor kiezen om te focussen op sommige persoonlijke verhalen.

Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: vr apr 08 2011 12:01 am
door Patrick
Tom schreef:Onno schreef:
Nikon Service heeft een excellente reputatie en dient als voorbeeld binnen het Nikon reparerend gremium in Europa. Dat is niet voor niks.
Dat zegt mij minder dan de positieve en negatieve reacties die je hier op het forum leest.
Besef ook goed dat negatieve reacties eerder worden geplaatst dan positieve. Want waarom zou je gaan melden dat je tevreden was over een reparatie? Het beeld dat je krijgt is dus echt niet overeenkomstig de werkelijke verhoudingen!
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: vr apr 08 2011 8:38 am
door Daniël
Daarom zeg ik toch ook enkele posts terug dat ik de kosten gewoon heel normaal vind.
Dat gezeur de hele tijd of iets goed is of niet.
Er zullen natuurlijk altijd wat negatieve dingen gebeuren.
Soms vallen de kosten wat hoger uit dan gewenst.
Je hoeft het niet te doen.
Als ik gewoon problemen heb ga ik er wel naar toe. Anders zit ik met een ding wat niet goed werkt.
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: vr apr 08 2011 9:59 am
door wil
Soms kan een enkele negatieve ervaring wat op internet vermeld wordt een sneeuwbal effect krijgen. Met mogelijk nare gevolgen voor het betreffende bedrijf.
Ik kom al sinds 1972 bij de servicedienst van Nikon. Eerst Inca in Haarlem en nu NPS in Beverwijk. Ik was dolblij dat personeel van technische dienst Inca, de servicedienst in Beverwijk ging opzetten. Al die jaren perfect en snel geholpen.
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: vr apr 08 2011 10:16 am
door TimC
Ten eerste excuses mijn internet lag eruit en lees nu dus pas alle berichten. Lijkt me niet echt logisch dat ik topic open om vervolgens zelf niet meer te reageren. Heb nooit gezegd dat Nikon service slecht is voor mensen die meteen in verdediging voor Nikon aangezien het een Nikon forum is. Iedereen zou schrikken van reperatiekosten van 190 euro terwijl het een Nikon D3100 is. Wou alleen een second opinion of het wel normaal was zulke kosten.
Het is inderdaad me eigen schuld maar heb niks laten vallen of vies gemaakt enige wat ik heb gedaan is dat lipje bij zoeker losgemaakt waardoor alles uit elkaar ging. Heb alles netjes opgepakt met handschoentjes. Wou het gewoon zeker weten of dit normale prijs is omdat op het forum ook negatieve verhalen zijn over de Nikon service. Mag toch dubbelchecken? Ben ook maar een arme student.
Maar goed eigen schuld en lesje geleerd.
Re: 190 euro reparatiekosten :S
Geplaatst: vr apr 08 2011 10:17 am
door pfitskie
Daniël schreef:Daarom zeg ik toch ook enkele posts terug dat ik de kosten gewoon heel normaal vind.
Dat gezeur de hele tijd of iets goed is of niet.
Er zullen natuurlijk altijd wat negatieve dingen gebeuren.
Soms vallen de kosten wat hoger uit dan gewenst.
Je hoeft het niet te doen.
Als ik gewoon problemen heb ga ik er wel naar toe. Anders zit ik met een ding wat niet goed werkt.
wil schreef:Soms kan een enkele negatieve ervaring wat op internet vermeld wordt een sneeuwbal effect krijgen. Met mogelijk nare gevolgen voor het betreffende bedrijf.
Ik kom al sinds 1972 bij de servicedienst van Nikon. .............
Zouden jullie dit soort opmerkingen ook durven zeggen tegen mensen die een woekerpolis hebben afgesloten? Is ook begonnen met een paar negatieve ervaringen
op het internet die een hype geworden is met nare gevolgen voor de betreffende banken/verzekeraars. Op de totale aantal verkochte polissen zijn die woekerpolissen
ook maar een kleine hoeveelheid.
gr
Peter
(P.S. Dit topic gaat de verkeerde kant uit.)