Misschien dat Patrick uit kan leggen wat er precies gebeurt als je inlogt. Ik moet mij kenbaar maken middels naam en wachtwoord en dan gaat er een deurtje open en heb ik verder toegang. Maar waar staat de portier, staat die op mijn pc of op de server.
Heb net hiervoor ingelogd met automatisch inloggen aangevinkt. Sloot de browser af, startte opnieuw op en ik was ingelogd. Hetzelfde met het vinkje NIET aangevinkt. Hetzelfde resultaat.
Voor de goede orde, ik wil nooit automatisch ergens inloggen, maar ben wel nieuwsgierig naar de achtergrond.
George
Steeds opnieuw moeten inloggen
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Steeds opnieuw moeten inloggen
De portier staat op de server (uiteraard). Het mechanisme van ingelogd blijven werkt met 'cookies'. Dat zijn bestandjes die een website via de browser kan aanmaken. Als je de browser afsluit en opnieuw start kan de website aan de hand van een cookie de login voor je doen in plaats van dat je zelf moet inloggen.
Dit is allemaal veilig zolang je een dergelijke optie niet gebruikt op publieke computers zoals in internet café's.
Als de ingelogd blijven functie niet goed werkt is er wellicht iets mis met de door de site aangemaakte cookies of de privacy instellingen van de browser staan erg strikt.
Mogelijk is het probleem met ingelogd blijven op te lossen door de cookies van de website te wissen, de browser te sluiten en opnieuw te starten, vervolgens opnieuw inloggen.
Onderaan elke forum pagina vind je een link om de cookies te wissen.
Succes
Dit is allemaal veilig zolang je een dergelijke optie niet gebruikt op publieke computers zoals in internet café's.
Als de ingelogd blijven functie niet goed werkt is er wellicht iets mis met de door de site aangemaakte cookies of de privacy instellingen van de browser staan erg strikt.
Mogelijk is het probleem met ingelogd blijven op te lossen door de cookies van de website te wissen, de browser te sluiten en opnieuw te starten, vervolgens opnieuw inloggen.
Onderaan elke forum pagina vind je een link om de cookies te wissen.
Succes

Re: Steeds opnieuw moeten inloggen
Ik blijf waarschijnlijk ingelogd omdat ik de tabs niet afsluit als ik de browser sluit.
George
George