NEF Raw bestanden openen in Windows 2000

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Remco Jan

Bericht door Remco Jan » ma apr 23 2007 11:28 am

Roman78 schreef:Ben nu thuis en merk dat ik ze in Photoshop 7 en CS ook niet kan zien (op mijn Mac).

Nu heb ik een plugin gedownload: Camera_Raw_3_7.dmg Maar die werkt ook niet of ik krijg hem niet geïnstalleerd. Er staat dat het voor CS2 is. Kan helaas op de Adobe site nix vinden voor 7 of CS. Heeft iemand toevallig nog een link ofzo?

/edit ik denk dat ik het al zie. Heb voor mijn D50 minimaal 3.1 nodig en ook die draait alleen op CS2. Alleen versies met 2.x draaien op CS en 1.0 draait dan op Photoshop 7.

Heeft dan niemand een plugin geschreven voor dat raw formaat? Ik denk dat ik lekker weer in JPeg ga maken als dat zo moeilijk is. Ben niet van plan om CS2 aan te gaan schaffen.
Je kunt DCRAW gebruiken op je Mac (ook op windows trouwens). Dit is een command line progje, maar wel een hele goede RAW converter. Met DCRAW converteer je naar TIFF en die kan je vervolgens in PS7 openen.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma apr 23 2007 11:49 am

onno schreef:Koop dan Nikon Capture NX. Kost een fractie van wat je voor Photoshop betaalt en de NEF/RAW omzetting is beter.
Is dit echt zichtbaar in het eindresultaat? Van Adobe (Photoshop) mag je toch verwachten dat ze met hun ervaring de RAW-conversie goed voor elkaar hebben?

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”