D700 Dood
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D700 Dood
De TS van dat draadje heeft zijn D700 laten repareren en heeft nu alles te koop staan of al verkocht.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Vrijdag heeft de body het dus laten afweten, zaterdag, zondag en maandag deed hij het ook niet.
Deze morgen voor dat ik ging vertrekken naar procirep : de body deed het weer alsof er niks aan de hand is.
Vertrouwen was weg dus toch maar naar Brussel mee gereden. Bij procirep probleem uitgelegd en ze hebben hem onmiddelijk aan de computer gehangen, gelukkig hebben ze iets gevonden. Toestel daar gelaten, gaan het deze week nog repareren.
Ik houd jullie op de hoogte van de verdere afloop...
Deze morgen voor dat ik ging vertrekken naar procirep : de body deed het weer alsof er niks aan de hand is.

Vertrouwen was weg dus toch maar naar Brussel mee gereden. Bij procirep probleem uitgelegd en ze hebben hem onmiddelijk aan de computer gehangen, gelukkig hebben ze iets gevonden. Toestel daar gelaten, gaan het deze week nog repareren.
Ik houd jullie op de hoogte van de verdere afloop...
In ieder geval hebben ze wat gevonden, moet je ook maar afwachten (als ie het af en toe wel doet). Nou hopelijk kun je na de reparatie weer probleemloos foto's schieten.
Bert
Bert
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
En wat hebben ze gevonden dan?
-
- Forumlid
Ronno, 'klacht04' hebben ze gevonden
dat staat op de bon die ik heb meegekregen...
Kerel aan de balie kon me niet meer vertellen, de technieker zelf heb ik niet gesproken.

Kerel aan de balie kon me niet meer vertellen, de technieker zelf heb ik niet gesproken.
-
- Forumlid
Net eens sms gekregen van Procirep, toestel ik klaar. 
Als dat gn snelle service is

Als dat gn snelle service is

-
- Forumlid
ik laat morgen wel iets weten
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Graag, ben benieuwd wat klachto4 is 

-
- Forumlid
ik ook 

- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
N.a.v. de probleemdefinitie denk ik dat de reparatie zal bestaan uit "oplossing04" 

tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
-
- Forumlid
de body dus donderdag opgehaald
ze hebben hem dus uitgelezen en maar één 'fout', die eigenlijk geen fout is, ontdekt nl. RO4, indicatie buffergeheugen
voor de rest hebben ze niks gevonden, STRANGE want de body heeft 4 dagen niet gewerkt
met de technieker gesproken en ze kunnen normaal bij het uitlezen elke fout of foutmelding die er ooit is geweest achterhalen.
verder hebben ze de scherpstelling bijgeregeld (back focus), sensor gereinigd en een algemeend nazicht gegeven, dit alles kosteloos ( is nog binnen garantieperiode)
doordat de body in 'herstelling' is geweest heb ik wel 6 maand extra garantie
hopelijk was het een éénmalig voorval...
ze hebben hem dus uitgelezen en maar één 'fout', die eigenlijk geen fout is, ontdekt nl. RO4, indicatie buffergeheugen
voor de rest hebben ze niks gevonden, STRANGE want de body heeft 4 dagen niet gewerkt
met de technieker gesproken en ze kunnen normaal bij het uitlezen elke fout of foutmelding die er ooit is geweest achterhalen.
verder hebben ze de scherpstelling bijgeregeld (back focus), sensor gereinigd en een algemeend nazicht gegeven, dit alles kosteloos ( is nog binnen garantieperiode)
doordat de body in 'herstelling' is geweest heb ik wel 6 maand extra garantie
hopelijk was het een éénmalig voorval...
-
- Forumlid
er zit dus wel degelijk nog een probleem in
sinds ik hem donderdag ophaalde heb ik er ongeveer 1000 foto's mee gemaakt en deze middag verscheen er 'err' op de display bovenaan en in de zoeker...
foto's maken lukt nog maar 'err' blijft op display staan
terug naar procirep dus

sinds ik hem donderdag ophaalde heb ik er ongeveer 1000 foto's mee gemaakt en deze middag verscheen er 'err' op de display bovenaan en in de zoeker...
foto's maken lukt nog maar 'err' blijft op display staan
terug naar procirep dus

Nou das ook balen dan zeg, maar de spiegel werkt dus wel.
Misschien een domme opmerking, maar heb je al een andere lens geprobeerd? Kan mij herinneren bij de Tokina macro lens, dat je met een vinger het palletje van de diafragma ring vergrendeling onbedoeld kon verschuiven, ik kreeg dan ook een "err" melding.
Bert
Misschien een domme opmerking, maar heb je al een andere lens geprobeerd? Kan mij herinneren bij de Tokina macro lens, dat je met een vinger het palletje van de diafragma ring vergrendeling onbedoeld kon verschuiven, ik kreeg dan ook een "err" melding.
Bert
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Yep, Err duidt meestal op een onjuiste diafragakoppeling bij objectieven met diafragmaring. Dit zou in principe niet voor moeten komen bij G-objectieven, omdat die geen mechanische koppeling aan de buitenzijde hebben, maar gezien de historie lijkt er wat meer aan de hand.
Sterkte
Marnix
Sterkte
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.