Ik heb de X10 na veel wikken en wegen toch aangeschaft. En ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. Ik kan prima uit de voeten met de brandpuntsafstand en de opnamen zijn geweldig, ook bij weinig licht. In de nieuwste Focus staat ook een test die mijn bevindingen helemaal bevestigd.
Als ik een minpunt moet noemen is het dat het RAW formaat nog niet ingelezen wordt door iPhoto. Maar ik denk dat, dat binnenkort opgelost wordt. Hoewel het toch niet echt een pocketcamera is die je zo even in je binnenzak steekt, is het een prima vervanger voor een spiegelreflex als je eens wat minder bagage mee wilt nemen. Zijn geld meer dan waard wat mij betreft.
Fuji x10
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Fuji x10
Is echt een geweldige camera. Sensor en lens zijn optimaal op elkaar afgestemd en dat zie je terug in de resultaten. Veel plezier er mee!Matchless schreef:Ik heb de X10 na veel wikken en wegen toch aangeschaft. En ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. Ik kan prima uit de voeten met de brandpuntsafstand en de opnamen zijn geweldig, ook bij weinig licht. In de nieuwste Focus staat ook een test die mijn bevindingen helemaal bevestigd.
Als ik een minpunt moet noemen is het dat het RAW formaat nog niet ingelezen wordt door iPhoto. Maar ik denk dat, dat binnenkort opgelost wordt. Hoewel het toch niet echt een pocketcamera is die je zo even in je binnenzak steekt, is het een prima vervanger voor een spiegelreflex als je eens wat minder bagage mee wilt nemen. Zijn geld meer dan waard wat mij betreft.
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Matchless schreef:Ik heb de X10 na veel wikken en wegen toch aangeschaft. En ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. Ik kan prima uit de voeten met de brandpuntsafstand en de opnamen zijn geweldig, ook bij weinig licht. In de nieuwste Focus staat ook een test die mijn bevindingen helemaal bevestigd.
Adobe kent het RAW formaat inmiddels wel.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- sofa2007
- Forumlid
- Contacteer:
Nog even wachten (en sparen) en de X1 is er: http://www.dpreview.com/previews/fujifilmxpro1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem
______
D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;
______
D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de X10 nu enkele maanden in mijn bezit, naast de D7000, en ben erg enthousiast. Geen last van blooming. Uitstekende lens met handmatige zoom en lekker lichtsterk. De RAW-bestanden behandel ik in Lightroom 4. Vooral op de lagere ISO-waarden geweldige resultaten, vlijmscherp en prachtige kleuren. Eindelijk een goede optische zoeker. Bouwkwaliteit super. Alles voelt stevig aan. Fijne bediening.
Minpuntje: de batterij is ietwat aan de kleine kant, maar door de optische zoeker en de mechanische zoom verbruikt ie ook minder stroom. Ook jammer, dat de monitor niet kan opklappen. Maar verder niets dan lof.
Gerard Volker
Minpuntje: de batterij is ietwat aan de kleine kant, maar door de optische zoeker en de mechanische zoom verbruikt ie ook minder stroom. Ook jammer, dat de monitor niet kan opklappen. Maar verder niets dan lof.
Gerard Volker
- sofa2007
- Forumlid
- Contacteer:
Klinkt goed. Al geprobeerd op hogere ISO waarden? Ben benieuwd hoe de camera presteert onder slechte lichtomstandigheden.Gerard Volker schreef:Ik heb de X10 nu enkele maanden in mijn bezit, naast de D7000, en ben erg enthousiast. Geen last van blooming. Uitstekende lens met handmatige zoom en lekker lichtsterk. De RAW-bestanden behandel ik in Lightroom 4. Vooral op de lagere ISO-waarden geweldige resultaten, vlijmscherp en prachtige kleuren. Eindelijk een goede optische zoeker. Bouwkwaliteit super. Alles voelt stevig aan. Fijne bediening.
Gerard Volker
Willem
______
______
- Gobert
- Clublid
Voor available light fotografie neme men beter een dslr. Ik gebruik de X10 tot iso 600.sofa2007 schreef:Klinkt goed. Al geprobeerd op hogere ISO waarden? Ben benieuwd hoe de camera presteert onder slechte lichtomstandigheden.Gerard Volker schreef:Ik heb de X10 nu enkele maanden in mijn bezit, naast de D7000, en ben erg enthousiast. Geen last van blooming. Uitstekende lens met handmatige zoom en lekker lichtsterk. De RAW-bestanden behandel ik in Lightroom 4. Vooral op de lagere ISO-waarden geweldige resultaten, vlijmscherp en prachtige kleuren. Eindelijk een goede optische zoeker. Bouwkwaliteit super. Alles voelt stevig aan. Fijne bediening.
Gerard Volker
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb vorige week een X10 gekocht (met een klein defect, wordt vrijdag omgeruild) en moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben. De scherpte van foto's en de prachtige huidskleurweergave, zo uit de camera, overtreffen mijn verwachtingen.
Over de hoge ISO: Er zijn verschillende modi waarin de X10 ruis tegengaat. Zo is er een optie om in donkere omstandigheden vier foto's op hoge iso te nemen en direct te laten 'stacken', wat een -voor een compact- acceptabel resultaat geeft. Zeker stukken beter dan de FZ38 die eerst mijn tweede camera was.
Over de hoge ISO: Er zijn verschillende modi waarin de X10 ruis tegengaat. Zo is er een optie om in donkere omstandigheden vier foto's op hoge iso te nemen en direct te laten 'stacken', wat een -voor een compact- acceptabel resultaat geeft. Zeker stukken beter dan de FZ38 die eerst mijn tweede camera was.