analoge lenzen bruikbaar op D7000 ?
- John'47
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
analoge lenzen bruikbaar op D7000 ?
Haha
Ik zoek nog een analoog statief
Ik zoek nog een analoog statief
Nikon D810, Sony RX1R II.
- Cees
- Forumlid
Re: analoge lenzen bruikbaar op D7000 ?
Deavit schreef:Analoge objectieven, huh?
Hehe, eindelijk iemand die correct reageert!
Bedoeld worden MF-objectieven, maar ja analoog ligt zo lekker in het gehoor!
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Mieke53
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Ik lees net even dit draadje en kan jullie vertellen dat ik vorig weekend een oud analoog 135 mm objectief(met open vorkje) op mijn D80 heb gebruikt. Gewoon voor de fun.
Ik sta steeds weer te kijken wat voor een kwaliteit lens dit is. OK: hij is F3.5 dus graag een beetje aardig weer want heb je wat meer ruimte in de belichting.
2 "nadelen", geen lichtmeting en AF. Zoals Jolanda zegt: fotograferen is ook weleens hobbels nemen. Uitdaging dus. Maar als het licht niet continu veranderd goed te doen en via je histogram goed te zien.
Mocht de TS interesse hebben in wat foto's dan wil ik hem/haar wel wat sturen of ze hier plaatsen.
1 ding is duidelijk: ik doe hem nooit maar dan ook nooit meer weg. Ik vind het ding een bepaalde sfeer hebben, kan het niet anders zeggen.
Wel is er soms iets teveel contrast en de kleuren zijn wat gesatureerd dat stel ik even bij met bewerken.
Echt eens proberen, leuk!
Groet,
Mieke
Ik sta steeds weer te kijken wat voor een kwaliteit lens dit is. OK: hij is F3.5 dus graag een beetje aardig weer want heb je wat meer ruimte in de belichting.
2 "nadelen", geen lichtmeting en AF. Zoals Jolanda zegt: fotograferen is ook weleens hobbels nemen. Uitdaging dus. Maar als het licht niet continu veranderd goed te doen en via je histogram goed te zien.
Mocht de TS interesse hebben in wat foto's dan wil ik hem/haar wel wat sturen of ze hier plaatsen.
1 ding is duidelijk: ik doe hem nooit maar dan ook nooit meer weg. Ik vind het ding een bepaalde sfeer hebben, kan het niet anders zeggen.
Wel is er soms iets teveel contrast en de kleuren zijn wat gesatureerd dat stel ik even bij met bewerken.
Groet,
Mieke

- strangeartefact
- Forumlid
- Contacteer:
volgens ''kenners'' is de 135 3.5 een optsch mooier objectief dan de 2.8 versie Mieke....dus wees er blij mee, de mijne was een schimmel bodem en heb ik helaas veruineerd met poging tot reanimatie.noortje53 schreef:Ik lees net even dit draadje en kan jullie vertellen dat ik vorig weekend een oud analoog 135 mm objectief(met open vorkje) op mijn D80 heb gebruikt. Gewoon voor de fun.
Groet,
Mieke
Bijna leeg hier....
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Erg mooi lensje. De Nikkor 135mm/3.5 is zelfs net wat beter dan de 135mm/2.8 versie.noortje53 schreef:Ik lees net even dit draadje en kan jullie vertellen dat ik vorig weekend een oud analoog 135 mm objectief (met open vorkje) op mijn D80 heb gebruikt. Gewoon voor de fun. Ik sta steeds weer te kijken wat voor een kwaliteit lens dit is. OK: hij is F3.5
.....
Wil je een iets lager contrast / toonschaal / kleur, zet je camera dan in het menu bij beeldoptimalisering een tandje lager in contrast.
Bijv. op -1 Medium laag, indien die onder normale omstandigheden op 0 Normaal staat. (Handleiding blz. 80).
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Mieke53
- Forumlid
Goed idee Léon. Scheelt bij veel opnamen veel bewerkingen.
Strange: balen joh dat die lens over is. Je zegt het met humor dus je bent er overheen
Bedankt allebei.
Groet,
Mieke
Strange: balen joh dat die lens over is. Je zegt het met humor dus je bent er overheen

Bedankt allebei.
Groet,
Mieke
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Noortje
hier in mijn verzameling nikkor 135 mm 1:3.5 serie 285365 zo als leon aan geeft.
Is deze zelfs iets beter dan de2.8 wij hebben dit samen uit getest op een avond
Gaat bij mij echt niet meer weg
http://translate.google.nl/translate?hl ... a=X&oi=tra" onclick="window.open(this.href);return false;
http://translate.google.nl/translate?hl ... CFIQ7gEwAw&" onclick="window.open(this.href);return false;
hier in mijn verzameling nikkor 135 mm 1:3.5 serie 285365 zo als leon aan geeft.
Is deze zelfs iets beter dan de2.8 wij hebben dit samen uit getest op een avond
Gaat bij mij echt niet meer weg
http://translate.google.nl/translate?hl ... a=X&oi=tra" onclick="window.open(this.href);return false;
http://translate.google.nl/translate?hl ... CFIQ7gEwAw&" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
- Mieke53
- Forumlid
Goed hé?
Is hier trouwens wel eens een draadje over gestart? Oude lenzen op nieuwe camara's?
Dacht het wel, zal vandaag eens zoeken.
Groet,
Mieke
Leuke linkjes!
Is hier trouwens wel eens een draadje over gestart? Oude lenzen op nieuwe camara's?
Groet,
Mieke
Leuke linkjes!
- strangeartefact
- Forumlid
- Contacteer:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 58&t=23751" onclick="window.open(this.href);return false;noortje53 schreef:Goed hé?
Groet,
Mieke
Leuke linkjes!
ooit door me gestart en veel leesvoer geworden Mieke

Over de 135mm ik kocht die samen met een 70-210 f4 series e. beide met schimmel. De 135 kon idd vuilnis in de 70-210 heb ik succesvol gereanimeerd

Dus.. toch winst uiteindelijk aan gezien ik zeer weinig betaalde voor de combo.
grtn
Bijna leeg hier....
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Met name ook "kijk"voer.strangeartefact schreef:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 58&t=23751" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoewel ikzelf niet echt actief ben is het wel een vast kijkonderdeel zo gauw er nieuwe bijdragen zijn waar ik altijd met veel plezier in blader.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Blijft een mooie draadje hier de 135mm

kijk maar eens in het draadje
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... &start=600" onclick="window.open(this.href);return false;

kijk maar eens in het draadje
zie het bericht van peter dit vond hij echt niet fijnde mijne was een schimmel bodem en heb ik helaas veruineerd met poging tot reanimatie.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... &start=600" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
- Mieke53
- Forumlid
http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=58&t=23751
Over de 135mm ik kocht die samen met een 70-210 f4 series e. beide met schimmel. De 135 kon idd vuilnis in de 70-210 heb ik succesvol gereanimeerd
grtn[/quote]
Dank Strange.
Die 70-210 is ook een hele mooie, hoewel ik weleens van Leon gelezen dacht te hebben dat er diverse zijn gemaakt waarvan 1 hele goede. Maar Léon en Meneer De Klerk lezen dit vast wel, horen we het wel.
Oude leesvoer duik ik misschien het weekend nog wel in.
Hoe kan iemand nou toch zijn lenzen zo verwaarlozen waardoor er schimmel op komt
. Zal wel uit nalatenschappen komen.
Fijne avond allemaal.
Groet,
Mieke

grtn[/quote]
Dank Strange.
Die 70-210 is ook een hele mooie, hoewel ik weleens van Leon gelezen dacht te hebben dat er diverse zijn gemaakt waarvan 1 hele goede. Maar Léon en Meneer De Klerk lezen dit vast wel, horen we het wel.
Oude leesvoer duik ik misschien het weekend nog wel in.
Hoe kan iemand nou toch zijn lenzen zo verwaarlozen waardoor er schimmel op komt

Fijne avond allemaal.
Groet,
Mieke
Laatst gewijzigd door Mieke53 op za nov 19 2011 4:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mieke53
- Forumlid
Net even het oude lenzen draadje gekeken naar de foto's, sta inderdaad versteld van de kwaliteit.
Zag dus ook de oude micro 1:4. hoeveel lamellen heeft dat ding?
Groet,
Mieke
Zag dus ook de oude micro 1:4. hoeveel lamellen heeft dat ding?
Groet,
Mieke
- RobbieDx
- Clublid
Ik gebruik de AI NIKKOR MICRO 105mm 2.8 i.c.m. de PN-11 tussenring, naar volle tevredenheid op mijn D7000.
Heb hem ooit voor mijn D90 aangeschaft, zie deze link: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 29&t=19454" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de D90 had ik geen lichtmeting i.c.m. deze lens, vandaar dat ik deze heb ingeruild voor de D7000, die dat wel heeft.
Met vriendelijke groet,
Rob
Heb hem ooit voor mijn D90 aangeschaft, zie deze link: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 29&t=19454" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de D90 had ik geen lichtmeting i.c.m. deze lens, vandaar dat ik deze heb ingeruild voor de D7000, die dat wel heeft.
Met vriendelijke groet,
Rob