Pagina 2 van 2

VVVVRRRRRRRROOOOOOAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!

Geplaatst: ma mei 21 2007 12:03 pm
door BUG322
Afbeelding

Afbeelding


:D

Geplaatst: ma mei 21 2007 12:07 pm
door Grojan
Mooie platen Bug en Olle .

@ Olle , zo’n lucht er achter zetten kan op zich wel vind ik is op zich ook wel goed gedaan hier ,alleen als je de foto bekijkt past een beetje een grauwere sombere lucht er beter bij, past beter bij het licht waar de foto bij gemaakt is , het is misschien een idee om tijdens zo’n show ook gelijk even wat luchten mee te nemen al weet ik niet of dat in dit geval mogelijk was , soms heb je van die luchten waar je echt niks mee kan.

Heb je die lens al lang Olle en hoe bevalt ie?

Groeten Jan.

Geplaatst: ma mei 21 2007 12:12 pm
door olle_griese
Dus dit vind je mooier Bug?
Dit is de originele lucht die iets blauwer is gemaakt (ik vind dat grijze maar niks)

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: ma mei 21 2007 12:16 pm
door olle_griese
Jan,
Hier lens heb ik geleend.
Ik twijfel nog tussen deze en een nikon 200-400
Nadeel van de 300-800 is dat hij loodzwaar is en ik me afvraag of hij wel op een monopod bevalt.
Met auto/motorsport waar ik hem voor nodig ben zie ik me namelijk nog niet met een stafief lopen.
Volgende evenement probeer ik de 200-400 uit.

Geplaatst: ma mei 21 2007 12:17 pm
door BUG322
Ja vooral bij die 2e ik vindt het bij vliegtuigfoto's vooral belangrijk hoe het vliegtuig eruit ziet.

De achtergrond doet er niet veel toe maar kan uiteraard een mooi effect hebben.

Het moet vooral echt lijken

Wel een stukkie scherper die van jouw

Geplaatst: ma mei 21 2007 12:20 pm
door BUG322
De 200-400 is een pracht lens daar heb ik foto's van gezien die echt een dikke 10 krijgen.

Je hebt eigenlijk wel die 400 mm nodig 300mm is toch net te kort.

Groetjes

Geplaatst: ma mei 21 2007 12:27 pm
door olle_griese
BUG322 schreef:De 200-400 is een pracht lens daar heb ik foto's van gezien die echt een dikke 10 krijgen.

Je hebt eigenlijk wel die 400 mm nodig 300mm is toch net te kort.

Groetjes
Ik denk dat het van het evenement afhangt.
In Nederland zijn de veiligheidsnormen wat strenger met vliegshows denk ik, ze vliegen niet vlak bij en over het publiek.
De laatste 2 foto,s die ik heb geplaatst zijn dan ook op 750mm gemaakt.
Dus dan is 400 ook te kort of je moet een camera hebben met veel pixels (D200 D2X) zodat je fatsoenlijk kunt croppen.

Geplaatst: ma mei 21 2007 12:33 pm
door BUG322
Ook licht is wel een bepalende factor de zon stond onder een hoge hoek dus een vliegshow in de avond zomertijd zou niet verkeerd zijn.

http://www.pbase.com/gbloore/hampton_roads_2007

Hier word ik naar van :)

D2X met 200-400VR een 300MM met converter zou ook mooi zijn

groetjes

Geplaatst: ma mei 21 2007 12:33 pm
door Grojan
Denk dat voor auto/motorsport de Nikon 200-400 de betere optie is VR helpt ook bij pannen op langere sluitertijden en je kan er eventueel nog een 1.4 TC achter zetten.

Groeten Jan.

Geplaatst: ma mei 21 2007 1:17 pm
door Edwin
Prachtige foto's Bug en Olle.
Maar hoe verander je nou zo'n grijze achtergrond in deze mooie wolkenlucht?

Geplaatst: ma mei 21 2007 1:20 pm
door SwederD70
Hopelijk is het tijdens de Klu Opendag a.s. niet zo’n bagger lucht :-(
Want daar is niet tegenop te fotograferen….

Geplaatst: ma mei 21 2007 3:09 pm
door olle_griese
Edwin schreef: Maar hoe verander je nou zo'n grijze achtergrond in deze mooie wolkenlucht?
Met het toverstafje selecteer je wat je weg wilt hebben (wel van een kopie), vervolgens deleet je dat , je copieerd en plakt er een nieuwe lucht overheen , vrije transformatie de lucht goed schalen en dan bij lagen de bovenste foto naar onderen slepen en klaar is olle :lol:

Geplaatst: ma mei 21 2007 3:18 pm
door Edwin
Bedankt Olle,voorlopig kan ik wel een paar dagen vooruit :oops: