vraagje over d5100
Re: vraagje over d5100
dank jullie voor jullie reakties en tips en ja ik ga hiermee aan de slag.fijn weekend groeten sjef
- PvGessel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
D5100 heeft een betere video dan de 3100 . Heb zelf een D 5100 en m'n kameraad een D3100. Ik ben wel eens jaloers op de kwaliteit van zijn foto's, (ligt meestal wel aan zijn oudere doch betere lenzen) Beide zijn uitstekende instappers maar niet stof- en waterdicht. De 3100 doet dus absoluut niet onder voor de 5100.sjef schreef:......
Is de d3100 wat fotokwaliteit ook zo goed als de 5100 of is deze wat minder......
Maar het lijkt mij wel dat de kamera een beetje weersbestendig moet zijn en tegen een beetje stof en zo moet kunnen .Kan dat met de 5100 en de 3100 zijn deze redelijk afgedicht
Maar wil je de foto's uitvergroten dan heb je bij de 5100 wat meer pixel. Ook in de iso heb je iets meer voordeel bij de 5100 dan 3100. Maar in die zandbak zou ik toch voor een robuuste camera kiezen maar daar is het budget niet naar.
M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.
D750 met wat Sigma ART glas.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De sensor van de D5100 is toch wel een heel stuk mooier dan die van de D3100. Wel een punt om mee te nemen!
dank jullie weer en ja ik neem het weer mee en zeker ook dat de censor beter is dan die van de 3100.
En ja die afdichtingen dacht ik al wel,want dan zou je eerder naar de de 300 s of zo moeten maar ja dat is niet zijj budget.
Nu het is voor mijn zoon een vakantietrip van 18 dagen waarvan 10 safarie en ja als hij dan niet wisselt of heel weinig en dit goed doet dan zal dit denk ik wel meevallen.Verder wil hij hem straks natuurlijk voor zijn gezin gaan gebruiken als ze kinderen krijgen.Dus hij moet gewoon enkele jaren meegaan.
Kijk de pentax k5 is wel stof en waterdicht maar ja ik ben zelf ook nikon gewend en daar altijd heel tevreden over geweeest.zelf altijd met de d200 gewerkt.
Maar ik denk dat het dan toch de 5100 zal worden ook al vergeleken met de canon d600 maar op beeldkwaliteit wint dan toch de nikon.en op videa wint dan de canon maar daar koopt hij hem niet voor.
En de 18-200 van nikon ken ik ook zelf meegewerkt toen deze net uit was de nr 1 nog en daar was ik heel tevreden over.En ja canon lenzen ken ik niet zo goed..Ook aan hem voorgesteld om de 18-105 vr van nikon en de 70-300 vr van nikon te kopen ipv de 18-200vr .Maar ik ga met hem naar de kamera expres en dan zal ik deze beide even erop laten zetten en kan hij zelf aanvoelen wat hij het prettigst vind.Hij wil nml niet graag wisselen.
Maar ik laat het jullie zeker weten als hij geslaagd is en wat het wordt.Want ja ook de 3100 met een goede lens zal zeker mooie foto s opleveren.Dus ik wacht nog af en nog tips hier ze zjin welkom.
nog bedankt en voor ieder fijn weekend
En ja die afdichtingen dacht ik al wel,want dan zou je eerder naar de de 300 s of zo moeten maar ja dat is niet zijj budget.
Nu het is voor mijn zoon een vakantietrip van 18 dagen waarvan 10 safarie en ja als hij dan niet wisselt of heel weinig en dit goed doet dan zal dit denk ik wel meevallen.Verder wil hij hem straks natuurlijk voor zijn gezin gaan gebruiken als ze kinderen krijgen.Dus hij moet gewoon enkele jaren meegaan.
Kijk de pentax k5 is wel stof en waterdicht maar ja ik ben zelf ook nikon gewend en daar altijd heel tevreden over geweeest.zelf altijd met de d200 gewerkt.
Maar ik denk dat het dan toch de 5100 zal worden ook al vergeleken met de canon d600 maar op beeldkwaliteit wint dan toch de nikon.en op videa wint dan de canon maar daar koopt hij hem niet voor.
En de 18-200 van nikon ken ik ook zelf meegewerkt toen deze net uit was de nr 1 nog en daar was ik heel tevreden over.En ja canon lenzen ken ik niet zo goed..Ook aan hem voorgesteld om de 18-105 vr van nikon en de 70-300 vr van nikon te kopen ipv de 18-200vr .Maar ik ga met hem naar de kamera expres en dan zal ik deze beide even erop laten zetten en kan hij zelf aanvoelen wat hij het prettigst vind.Hij wil nml niet graag wisselen.
Maar ik laat het jullie zeker weten als hij geslaagd is en wat het wordt.Want ja ook de 3100 met een goede lens zal zeker mooie foto s opleveren.Dus ik wacht nog af en nog tips hier ze zjin welkom.
nog bedankt en voor ieder fijn weekend
dank iedereen nog voor de tips en adviezen.
Gisteren is mijn zoon geslaagd bij konijneberg in turnhout en het is geworden de nikon d5100 en hij en zijn vriendin wilde maar 1 lens dus hebben zij de tamron 18-270 erbij gekocht en ik denk wel dat ze hier veel plezier aan gaan beleven.
nogmaals bedankt en fijne zondagt en groetjes sjef
Gisteren is mijn zoon geslaagd bij konijneberg in turnhout en het is geworden de nikon d5100 en hij en zijn vriendin wilde maar 1 lens dus hebben zij de tamron 18-270 erbij gekocht en ik denk wel dat ze hier veel plezier aan gaan beleven.
nogmaals bedankt en fijne zondagt en groetjes sjef
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Veel plezier ermee. Eerst veel oefenen, dan komen de mooie foto's vanzelf !
Suc6
Suc6
hoi sjef, hoe bevalt de camera en lens ? plaats eens wat foto's als je tijd hebt svp.
hoi bobbie,
nu mijn zoon heeft de kamera en er zat een duitse omschrijving bij.Ze hebben nu het nederlandstalige boekje aangevraagd mara hij heeft de cd die erbij zat met nederlandstalige omschrijving uitgeprint,is een heel boekwerk en ik ga dit nu even bestuderen en de instellingen goed zetten.Want ja zelf weet hij hier niet zoveel van.
Dus als hij wat foto s heeft zal ik zien of hij ze hier kan plaatsen.
bedankt nog en fijne dag verder groeten sjef
nu mijn zoon heeft de kamera en er zat een duitse omschrijving bij.Ze hebben nu het nederlandstalige boekje aangevraagd mara hij heeft de cd die erbij zat met nederlandstalige omschrijving uitgeprint,is een heel boekwerk en ik ga dit nu even bestuderen en de instellingen goed zetten.Want ja zelf weet hij hier niet zoveel van.
Dus als hij wat foto s heeft zal ik zien of hij ze hier kan plaatsen.
bedankt nog en fijne dag verder groeten sjef